|
Kvaler med ny fladskærm |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6395 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Juli-2012 kl. 16:43 |
Min nye Samsung ES8005 har mild clouding, men ikke nok til at jeg kan blive hysterisk og kræve det byttet
Alle mine fotos af clouding er uduelige
![]() Men så, hvis jeg køber en plasmaskærm i stedet for, er der sikkert andre ting, der kan gøre mig hysterisk
![]() Så skulle det være en Panasonic, men nu har de så problemer med lyse striber i højre side
![]() Det ender aldrig: Det er grunden til, at min gamle 37" Samsung ikke er blevet skiftet ud tidligere
Jeres opgave: Vis mig en LED-skærm helt uden clouding eller en plasmaskærm uden irriterende små eller store fejl (f.eks. striber og buzzing)
![]() Redigeret af jake51 - 03-Juli-2012 kl. 16:59 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Vistrup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1179 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du finder ikke den perfekte skærm. Det lyder til du er krakiler. Ligesom mig. Jeg har endnu ikke haft en skærm jeg har været 100 % tilfreds med, og jeg kører nu på 7. fladskærm..
Har pt. VT30. Bedste skærm jeg har haft og suveræn billedkvalitet. Men blæserstøj og linebleed irriterer mig grænseløst! Men, hellere det end ringe betragtningsvinkler, clouding mv.. Du må vælge mellem det du bedst kan leve med IMO.
Redigeret af Vistrup - 03-Juli-2012 kl. 16:56 |
|
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Jeg har ingen af delene, buzzing eller striber.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6395 |
JeTex: Så køber jeg din
![]() Redigeret af jake51 - 03-Juli-2012 kl. 17:37 |
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Og det gælder vel mere end 90% af skærmene ( uden striber og buzz ).
Redigeret af JeTex - 03-Juli-2012 kl. 18:08 |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Vistrup ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1179 |
Edit: Min fejl.
Troede du snakkede om linebleed Jetex :) Redigeret af Vistrup - 03-Juli-2012 kl. 19:40 |
|
LG C1 65"
Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5 |
|
![]() |
|
iceman24 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
har det på samme måde for ca. 2 år siden 1 1/2 år siden havde jeg en dejlig 42" px80 uden line bleed eller andre irritationer...
Skiftede så over til LG 50" Pk950 ååååhhh gud..... Kæmpe problemer med Linebleed og dirty screen utåligt at se på.. gik ca. 5 mdr gik jeg over til Philips 47" 7606 troede så alt var godt men nej... kæmpe problem med Clouding og Dirty screen agtig effekt plus mørke striber selv efter 2 panel skift.. i slut april fik jeg så købt mig et stk Pana 50" GT30 okay den er ikke perfekt, den har linebleed men hellere lidt linebleed end alt det andet møj... Blæser støj har jeg ikke nok af til det genere mig..
|
|
![]() |
|
Jeg ved godt, at man ikke bare kan overføre andres indstillinger og forvente mirakler
Men denne ISF-kalibrering ser ud til at have fjernet mine problemer med clouding, skal tjekkes i aftes og i lyse omgivelser (overskyet nu)
Det er rigtigt gode indstillinger for Samsung ES8005
Bemærk, at økofunktionen skal slås til
Picture
Picture Mode Movie Backlight 13 Contrast 80 Brightness 45 Sharpness 16 Color 48 Tint G49/R51 Screen Adjustment Screen Fit Advanced Settings Dynamic contrast Off Black Tone Off Flesh tone 0 RGB mode off Color Space Custom Red: 43,0,0 Green: 0,53,0 Blue: 0,0,59 Yellow: 52,52,0 Cyan: 0,51,51 Magenta: 45,0,50 White Balance: on R-Offset: 27 G-Offset: 25 B-Offset: 24 R-Gain: 5 G-Gain: 25 B-Gain: 20 10p white balance off Gamma -1 Expert pattern off xvYCC off Motion lighting off Black enhancer off Picture Options Color tone Warm 2 Digital Noise Filter Auto MPEG Noise Filter Auto HDMI Black Level Normal (har nu sat den på Lav) Film mode Auto2 Auto Motion Plus Standard
LED motion plus Off System/ECO Solution ECO Sensor ON Minimum backlight level 5 |
|
Mikael Simpson |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |