|
pc via tv problem |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
holmholm ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-August-2006 Status: Offline Point: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Juli-2012 kl. 21:28 |
Jeg kører youtube m.m. fra min pc til tv via hdmi. Men ganske ofte bliver billedet lyserødt eller grøn.
Jeg kan stadig se videoerne gennem farverne, men det er ret irreterende. Nogle gode forslag/løsninger ?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Defekt kabel
Klaus |
|
![]() |
|
holmholm ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-August-2006 Status: Offline Point: 15 |
Men normalt bruger jeg kablet mellem dvd og tv uden problemer ?
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Måske kan der være noget opsætning på PC eller TV, der skal reguleres..
PC-verden anvender en anden farvedybde spec. 0-255, forbrugerelektronik mener jeg 16-235. Yderlig kan der justeres på om det er RGB eller ej. F.eks. har ATI-grafik (og Nvidea) fine driver opsætnings muligheder, hvor disse parametre kan justeres, men f.eks. også scalering.. Det går ud på at PC-en skal opfører sig som det signal forbrugerelektronik anvender.. |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Så fandt jeg ud af det.
Prøvede først et andet nyt hdmi kabel. Så prøvede jeg at bruge en anden pc. Begge dele gav samme resultat. Så satte jeg smart indstillinger i mit tv til standard. Og nu kører det bare.
Redigeret af holmholm - 05-Juli-2012 kl. 09:43 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |