|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ziphnor ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 306 |
![]() Sendt: 28-Juli-2006 kl. 19:44 |
Hej,
Jeg ser en masse mennesker brokke sig over Selector HD her på forummet, og jeg spekulerer på om folk er klar over at de overhovedet ikke har brug for en Selector(HD eller ej) for at se TDC kabel tv(HD eller ej). Enhver DVB-C modtager der understøtter 1080i kan bruges. Man kan også sagtens se C More HD uden en selector HD. Muligvis vil der opstå komplikationer hvis der skiftes til MPEG-4, men principelt kan en firmware update klare det(i modsætning til med MPEG-4 over DVB-S hvor en DVB-S2 tuner er påkrævet, ie nyt hardware). Jeg har feks to Twinhan Cab CI DVB-C tuners i min HTPC og jeg kan da sagtens se C More HD(fuldpakke og ikke andet). Jeg er sikker på at der findes masser af HD DVB-C tuner bokse. Man skal bare sørge for at den understøtter OpenTV hvis man vil have fuld EPG(jeg henter EPG over nettet istedet). Beklager hvis alle allerede vidste dette :) EDIT: Og før nogen spørger, så ja, jeg kunne også se VM i HD, men desværre var jeg på ferie i det meste af perioden og interesser mig desuden ikke for fodbold :) Redigeret af ziphnor - 28-Juli-2006 kl. 19:45 |
|
![]() |
|
sehested ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Juni-2006 Status: Offline Point: 261 |
![]() |
Hvilken hardware har du ellers siddende i din HTPC for at kunne se HD tv uden decoder på tvkortet, efter hvad jeg har forstået så skal det være en ret så kraftig cpu for at dette kan lade sig gøre? Hvilken software er det du køre? jeg har selv tænkt på at kører mediaportal. Du siger du kan se C More HD er det noget du betaler ekstra for eller betaler du kun kortgebyret (199kr pr år), samt for fuld pakke? |
|
![]() |
|
ziphnor ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 306 |
![]() |
Nyere grafikkort kan håndtere dette( feks. Ati X1k og Nvidia 7x00, 6150) uden problemer(feks. med nvidia purevideo). Mit Ati X550 klarer det ikke så godt, men lige i øjeblikket er mit HDTV i stykker så billedet scales til SD hvilket den sagtens kan klare(det er vist deinterlacingen der slår hårdt) ;) Desuden er MPEG-4 også hårdere, men de sender altså kun MPEG-2. (Dog kan jeg sagtens afspille 1080p MPEG-4 samples på min Pentium-M 1.4Ghz bærbare)
Jeg kører MediaPortal, jeg har prøvet at optage nogen ting, og der ganske rigtigt i 1080i. Jeg betaler kort gebyr + fuld pakke, jeg har ikke nogen selector pakker. Jeg kan ikke se nogen af de andre dyre filmkanaler. Redigeret af ziphnor - 28-Juli-2006 kl. 20:48 |
|
![]() |
|
Tbone ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Hej, nysgerrig efter at prøve med digi-tv på pc. Har: TDC selector m/fuld pakke og kort (sagem decoder) Hvordan skal jeg gribe det an ... mit første spørgsmål er kablingen :-\ ... og et andet spørgsmål jeg håber du kan svare på ... Hvilken opløsning skal jeg bruge på mit nye samsung 26" lcd (1366x768) ... GEforce 6700XL grafikkort giver mig ikke lov til at vælge en opløsning tæt på ... Har prøvet at følge dit pixelmapping link ... men jeg er sgu ikke så skrap ... |
|
![]() |
|
![]() |
Din Medion har lige præcis alle typer digitale tunere, PÅNÆR digitalt kabelt TV. Du har DVB-T(digital terrestial) og DVB-S(Satellit), men skal bruge DVB-C(hvis vi snakker om TDC/selector anyway, ellers må du lige sige til).
Du kan feks. købe et FireDTV eller FloppyDTV DVB-C tuner, eller en Twinhan Cab CI. Hvis du skal bruge det med MCE ved jeg ikke hvad du skal bruge, jeg tror nogen snakkede om Technotrend(de foregående nævnte kort virker i MediaPortal). Du har også den mulighed at overlade modtagelsen til sagem'en og så sætte output fra Sagem'en til computeren via Scart(hvis medionen har et scart input) eller S-video. Mht. til dit TV, så understøtter Samsung somregel kun 1:1 over VGA. Prøv at opdatere til nyeste driver (www.nvidia.com) og ellers download powerstrip (link under 1366x768 på pixelmapping siden). Hvis du ikke kan få 1366x768 til at virke så prøv 1360 eller 1368. Besøg også http://dvb.perch.dk/DVB.php Redigeret af ziphnor - 28-Juli-2006 kl. 22:52 |
|
![]() |
|
Tbone ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Har prøvet nyeste drivere, powerstrip og både 1360 oh 1368 x 768 ... de virker ikke... 1000 Tak so far ... jeg vender nok tilbage :-) |
|
![]() |
|
![]() |
Okay, hvis vi snakker kabel tv så må du ud og købe en tuner.
Mht. til dit TV så overrasker det mig at du har problemer.Hvad præcis sker der? Kan du vælge nogle af de opløsninger? Hvad sker der når du vælger dem? Hvad sker der når du tilføjer dem i powerstrip? Jeg vil gerne hjælpe men har brug for lidt detaljer. Du skal være klar over at en 'opløsning' ikke kun er specificeret ved hjælp af pixel x pixel og refresh rate. Der hører en masse timings til som skal vælges korrekt. Hvis du ikke gider at skære det ud i pap for mig kan du prøve at besøge powerstrip forum'et. Forresten, hvad er modelnumret på tv'et? |
|
![]() |
|
![]() |
[Hvad sker der når du tilføjer dem i powerstrip? ] Tak igen :-) |
|
![]() |
|
Lars N ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 08-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 307 |
![]() |
Vent til signalerne bliver kodet, så kan du intet se... lige som du heller ikke kan se filmkanaler.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |