|
Erfaringer med XBMC PVR ? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Juli-2012 kl. 14:08 |
Hej
Efterlader mere og mere VMC til fordel for XBMC. De eneste der efterhånden er tilbage i VMC er optage funktionen på mit floppy dtv dvb-c kort. Nu kører jeg PT en Frodo alpha 3, med PVR integeret. Har forsigtigt opsat mediaportal som backend og scannet med den nuværende mce driver. Dette giver mig kun drhd og dr ramasjang til at teste med. Og live tv virker fint. Men tør jeg tage springet ? Hvordan oplever i andre denne PVR funktion, skal primært bruge den til optagelser af livetv. Tænker på tidsstyring kontra vågne fra sleep og returnere til sleep efter endt optagelse ? PFT.
|
|
![]() |
|
SuperBilleN ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juni-2006 Sted: Galten, Danmark Status: Offline Point: 553 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kunne også godt tænke mig at vide mere, men skal hjem og lege med xbmc pvr og hdhomerun idag.
Hvordan er billede kvaliteten via xbmc fremfor elgato tv softwaren? Er det bedre at kører på Apple osx eller Windows 7? |
|
![]() |
|
kbaggen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
Legede med MediaPortal/EDEN forleden (DVS. ikke Frodo), men synes stadig det er for ustabilt med "for-frysninger" i ny og næ, så tør ikke løbe an på det til at se TV/"optage på" generelt endnu! Deruover er kanalskift langsommer end med DVBlink/MCE.
Så erfaringer med hvorvidt Frodo+TV/PVR er mere stabilt vil være mit spørgsmål? Kører pt. MCE/DVlink + mediabroser der så kalder xbmc som external palyer til film, så vil gerne tage springet når PVR i xbmc er stabilt! Ps......læste på xbmc at TV/PVR ikke kommer med i Frodo som en officelt del, men det først bliver i næste release, suk! Så tyder på den stabile version er lidt længere ude?????
|
|
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
Ja, det virker faktisk som om det bedste er at vente.
Tror jeg får mega prygl af konen hvis vi misser optagelser. VMC er klippe stabil på dette punkt.
|
|
![]() |
|
Ipaddle ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Juli-2012 Status: Offline Point: 9 |
Hej
Openelec (XBMC) PVR EDEN (1.95.4) virker med TV Headend (Live TV) og IPTV multicast streams.
|
|
![]() |
|
trikker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 314 |
Det har jeg rodet en del med (med HD-Homerun som tuner), og jeg kan skisme ikke få det til at virke (er helt ny til XBMC/Openelec). |
|
![]() |
|
Ipaddle ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Juli-2012 Status: Offline Point: 9 |
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HDHomeRunDet har du vel prøvet?
|
|
![]() |
|
chrlau5 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 361 |
Nu i er inde på emnet ville jeg godt høre om det er muligt at bruge MP server sammen med XBMC på en Apple TV 2 og bruge denne boks til live tv og optagelser?
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
Du kan jo bruge mediaportal eller FTR som tvserver. Så selvom xbmc driller, så bliver din optagelse optaget, og du kan afspille den med det program du ønsker. Jeg bruger selv FTR sammen med ontv epg til mine optagelser. Super lækkert at kunne logge in på en "hjemmeside" fra hvilken som helst enhed og se epg og programere optagelser. |
|
.....
|
|
![]() |
|
Lyder smart med FTR
Har du brugt mysql5 eller SQL Express ? |
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
Remote potato til wmc kan også styre epg og optagelse via en hjemmeside.
Jeg har lige prøvet xbmc til tv, kunne ikke få 4therecord til at spille sammen med xbmc, men medisportal tvserver virkede med xbmc. Dog mangler xbmc meget i forhold til wmc ifb med navigering og Live tv. |
|
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
Kan du uddybe tak? Rart med nogle konkrete erfaringer.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |