|
Kabler & kosmetik |
Besvar |
Forfatter | |
kriztian
Bruger Oprettet: 16-Juli-2011 Sted: København Status: Offline Point: 62 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 07-Juli-2012 kl. 11:41 |
Jeg har et lille kosmetisk projekt, der går ud på følgende_
Mine to DLS R66 højtaler placeres i en stue og i et bagrum placerer jeg min NAD Forstærker 317. Tricket er så, at højtalerkablerne går ind i væggen. Udfordringen er, at der ikke er plads til at mine eksisterende tykke højtalerkabler med tilhørende bananstik kan komme igennem. Mit spørgsmål er derfor: 1. Kan I anbefale nogen rigtigt gode og tynde højtalerkabler? 2. Er der muligt at montere banastik på begge sider af højtalerkablet bagefter, altså først trække kablet igennem væggen og så montere bananstik på? Ved vedhæfter gerne billeder hvis det ønskes! Håber meget på at I vil svare mig i dag, da jeg gerne ville ud og shoppe kabler m.v. i dag.
|
|
huntiedk
Guld medlem Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Funktioner
Tak(0)
|
Frem for at bruge tyndere kabel vil jeg helt klart anbefale at montere bananstikkene, efter du har trukket kablet gennem væggen. Jeg kan se, at du kan få bananstik i forskellige kvaliteter hos Hifi-klubben: http://www.hifiklubben.dk/search/?sModul=&kw=bananstik
|
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
db89
Guld medlem Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan du ikke bare bore større huller?
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
kriztian
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil helst undgå at bore større huller i væggen, men jo det ville ellers være en god løsning.
|
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
Af med banenstikkene og på med dem igen.
Eller hvis de er svejset på, så monter nogle nye selv. AV-Cables.dk og AV-Connection.dk har billige stik - så slipper man for at betale 50 kr for 2 plastic stik som i hifi klubben
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19519 |
Funktioner
Tak(0)
|
Billeder af kabel med bananstik søges. Klaus |
|
kriztian
Funktioner
Tak(0)
|
Som ønsket!
|
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er jo ikke meget det drejer sig om!
Jeg havde valgt at gøre hullet de 5 mm større og beholde stikkenne på. Du kan jo bore 2 huller, det ene med lille 6-8 mm bor og det andet med 10-14 mm. Så flytter du bare kablet over i det lille hul når du har trukket en ende igennem, så stikket stadig kan komme igennem det store hul. Redigeret af Cyberguyen - 07-Juli-2012 kl. 17:41 |
|
kriztian
Funktioner
Tak(0)
|
Det er et meget snedigt forslag Cyberguyen med de to huller...
|
|
db89
Guld medlem Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Funktioner
Tak(0)
|
Stikkene er ikke kun sat fast på kablet med skruer?
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
kriztian
Funktioner
Tak(0)
|
Godt spørgsmål, dét checker jeg. Men kablerne kan heller ikke komme igennem hullet (medmindre jeg altså gør det større), men det ville bestemt hjælp hvis jeg kunne skrue banan-stikkene af...
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |