recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bruger anmeldelse af: Toshiba 32+37
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBruger anmeldelse af: Toshiba 32+37

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Oakie Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 273
Direkte link til dette indlæg Emne: Bruger anmeldelse af: Toshiba 32+37
    Sendt: 27-Juli-2006 kl. 13:40

Hej

Venter spændt på bruger anmeldelserne af tvet, tænkte om vi ikke skulle samle dem her.

Oakie

Til top
Kristjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2006 kl. 13:41

Brugeranmeldelse:

Jeg har fået mit TV op at hænge med aldi-ophænget. Efter et par minutters frustration over ikke at kunne få den medfølgende fod af, var turen kommet til ophænget. Jeg brugte ca ½ time på at få det til at hænge lige. Det kan godt være at varmen har spillet mig et pus, men jeg måtte til sidst smide noget pap under den ene side af ophænget for at det hang nogenlunde lige.... Skærmen hænger mellem 10 og 15 cm fra væggen, hvilket ikke er tilfredsstillende, men det bliver nok hængende lidt endnu. For at sige det på den pæne måde, er det god plads til ambilight bag ved.........

Installationen af programmerne virkede smertefrit. Så satte jeg PC'en til. Det har et helt vildt godt billede fra PC. Jeg har DVI udgang i min PC, som jeg omformede til RGV. Med opløsningen på 1300*700 (ca) ligner det en rigtig PC monitor - bare i gigantudgave!!! Det er sløret hvis man står indenfor 20 cm, men ligeså snart du er mere end 1 meter væk ser det lækkert ud Jeg har bestilt et DVI - HDMI kabel, men jeg kan ikke helt forestille mig hvordan billedet kan blive bedre end det jeg har nu. Det er faktisk bedre end det jeg har på min original skærm (bærbar PC).

Så så jeg FCK-kampen på TV2, ikke fordi jeg havde lyst men fordi jeg ville teste sportsoplevelse...... Jeg har stofa, uden det digitale spejl. Det så rigtig fint ud, der var ingen problemer med at følge med i panoreringer og lign. Jeg brugte widescreen indstillingen der hedder superlive1, hvor den strækker billedet mest i siderne. Det gør at spillerne der står i siden er billedet virker lidt fede, lad mig sige "Ronaldo-agtige"..... Men det er kun noget man ser hvis man kigger godt efter..

Jeg smider et par billeder op imorgen af ophænget og lidt andet...

Mvh Kristjan

Redigeret af Kristjan - 27-Juli-2006 kl. 15:05
Har man sagt A må man også sige GF....
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2006 kl. 14:44

Kristjan:

Har du problemer med overscan via DVI?

Det har jeg via VGA, især er det slemt i venstre side af skærmen

Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Kristjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2006 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Kristjan:

Har du problemer med overscan via DVI?

Det har jeg via VGA, især er det slemt i venstre side af skærmen

Ja det er rigtigt, den mangler lige en cm i en siderne. Jeg gjorde det, at jeg flyttede billedet en centimeter til venstre, så passede det sku meget fint.

Men da jeg spillede min FIFA demo fra McDonalds i fuldskærm, kan man vælge at se det i 4:3 eller 16:9, hvilket jeg synes er lidt sejt / godt lavet... Der var i øvrigt dårlige farver på græsset, men det skyldes spillet og ikke skærmen. Jeg prøvede dog at ændre farverne, men det er lidt svært at gøre når man kører over PC indgangen..

Er der nogen der ved om man kan gemme en indstilling (widescreen or not, bl.a.) på hver enkelt kanal? Det kunne være smart at fx MTV havde en bestemt lydindstilling og TV2 film havde en anden....

Har man sagt A må man også sige GF....
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Februar-2005
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2006 kl. 22:24
Førstegangsindtrykket lever til fulde op til normal japansk standard, (høj) Nem opsætning, god finish. Jeg har kun haft 3 timer til at prøve det af, men det er et mere end OK fjernsyn indtil videre

Redigeret af Wester - 27-Juli-2006 kl. 22:26
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2006 kl. 23:46

Førstehåndsindtryk herfra

Lækkert design, god finish, nem opsætning, nemme forståelige danske menuer.

Efter indledende hurtige auto opsætning, var jeg voldsomt spændt på at se hvordan billedet var fra den indbyggede analoge tuner. Jeg var som ærke CRT fan, forberedt på det værste fra dette prisbillige LCD.

Billedet er overraskende godt, tunerens følsomhed er god, og TV'et skalerer det analoge standardopløste signal så godt som noget andet LCD jeg har set. Kanalskifte foregår hurtigt. TV'et har mange velfungerende formatindstillinger så man stort set altid kan finde en formatindstilling der passer uanset hvor de har placeret teksten. Farver/Lys/Kontrast er gode, men lidt finjustering i forhold til standardindstillinger bør alligevel gøres.
Lyden er ligeledes overraskende god for et LCD tv, der kan skrues meget højt op, der er god fylde og masser af lydindstillinger for optimering af lyden efter smag.

Brugte efter dette første kig et par minutter på at justere kontrast, lys og farve lidt, inden jeg gik videre med at kigge på afspilning fra mine recordere og dvd-afspillere og selector.

Min Sony HX910 er tilsluttet til Scart1 RGB - og dens tilsluttede selector looper gennem den, ligeledes RGB. Flot billede, både fra Selector og optagelser på Sonyen, og flot billede ved dvd-afspilning. Ikke så meget at sige til det, det står bare fint.

Min JVC MH300 er tilsluttet via HDMI, og sat til 720p, igen fornemt billede. Lige en tak over ScartRGB tilslutningen.  

Næste spændende test - Tilslutning af PC via VGA
Laptop IBM T42, med ATI Radeon 7500 mobility grafik, tilsluttet med VGA opløsning 1024x768x60hz - billedet står knivskarpt men selvfølgelig i 4:3. Skifter til bredformat på TV'et - og billedet står stadig "knivskarpt" med 0 pixels overscan. Ingen problemer overhovedet. Selv 10 cm fra skærmen er tekst stadig skarpt og flot. Afspilning af video, intet problem, sæt aspect ratio i video afspilningsprogrammet til 4:3 og vælg fuld skærm. For dem der oplever problemer med overscan må det dreje sig om indstillinger i grafikdrivere.

Her er lige et billede af middelmådig kvalitet - geometrifejlen skyldes kameraet - ikke TV'et - TV'et er selvfølgelig ikke buet.

Vender tilbage med flere indtryk efterhånden som jeg får testet mere

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2006 kl. 00:01

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Vender tilbage med flere indtryk efterhånden som jeg får testet mere

Du/og andre må meget gerne poste jeres indstillinger for billede (kontrast m.m) - det som i mener giver det bedste billede for jer, så kan vi se om der er flere der deler den opfattelse...

Post jeres indstillinger I tråden "min indstilling"

Alle brugeranmeldelser modtages med kyshånd - får selv mit i morgen og håber på at kunne lave en kort brugeranmeldelse hvis jeg når det...

Casper

Redigeret af Kief - 28-Juli-2006 kl. 00:04
Mvh.

Casper
Til top
Casper Tai Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Juni-2006
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2006 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af Kristjan Kristjan skrev:

Brugeranmeldelse:

Jeg har fået mit TV op at hænge med aldi-ophænget. Efter et par minutters frustration over ikke at kunne få den medfølgende fod af, var turen kommet til ophænget. Jeg brugte ca ½ time på at få det til at hænge lige. Det kan godt være at varmen har spillet mig et pus, men jeg måtte til sidst smide noget pap under den ene side af ophænget for at det hang nogenlunde lige.... Skærmen hænger mellem 10 og 15 cm fra væggen, hvilket ikke er tilfredsstillende, men det bliver nok hængende lidt endnu. For at sige det på den pæne måde, er det god plads til ambilight bag ved.........

Installationen af programmerne virkede smertefrit. Så satte jeg PC'en til. Det har et helt vildt godt billede fra PC. Jeg har DVI udgang i min PC, som jeg omformede til RGV. Med opløsningen på 1300*700 (ca) ligner det en rigtig PC monitor - bare i gigantudgave!!! Det er sløret hvis man står indenfor 20 cm, men ligeså snart du er mere end 1 meter væk ser det lækkert ud Jeg har bestilt et DVI - HDMI kabel, men jeg kan ikke helt forestille mig hvordan billedet kan blive bedre end det jeg har nu. Det er faktisk bedre end det jeg har på min original skærm (bærbar PC).

Så så jeg FCK-kampen på TV2, ikke fordi jeg havde lyst men fordi jeg ville teste sportsoplevelse...... Jeg har stofa, uden det digitale spejl. Det så rigtig fint ud, der var ingen problemer med at følge med i panoreringer og lign. Jeg brugte widescreen indstillingen der hedder superlive1, hvor den strækker billedet mest i siderne. Det gør at spillerne der står i siden er billedet virker lidt fede, lad mig sige "Ronaldo-agtige"..... Men det er kun noget man ser hvis man kigger godt efter..

Jeg smider et par billeder op imorgen af ophænget og lidt andet...

Mvh Kristjan

Hvordan i hede hule helvede får man den fod af?? Har skruet skruerne i bunden af foden ud, og foden er nu yderst løs, men vil stadig ikke helt af.

Hjælp! 
Til top
shish Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juli-2006
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2006 kl. 18:06
hvordan kan det være at jeg ikke kan få lyd på HDMI 1, jeg har sat en lydkabel(hvid/rød) i de 2 nederste stik (PC,HDMI) men lyder kommer kun når jeg går ind på PC kanalen og ikke HDMI kanalen?
Til top
Jannik K. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2006 kl. 18:30

Jeg giver ikke lige den store brugeranmeldelse nu, men vil lige tilføje en enkelt ting.

Jeg er meget skuffet over indstillingsmulighederne i menuerne. Jeg havde den opfattelse at den indbyggede scaler kunne indstilles til f.eks. 720p eller 1080i på selve fjernsynet. Dette kan man ikke.

Da jeg har en Sony DVP-S725 dvd-afspiller, som jo har nogle år på bagen men er forbundet til tv'et via component er jeg ligesom fastlåst i dvd'ens standard-opløsning og det er dælme ikke noget kønt syn!?!

Jeg må sige at jeg havde forventet en del mere af dette tv i forbindelse med selv min gamle dvd-afspiller, men jeg må have forventet for meget.

Mvh Jannik

Redigeret af Jannik K. - 28-Juli-2006 kl. 18:31
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 00:12

Hvordan har du fået den opfattelse ?

Det er inputtet der bestemmer opløsningen, det er ikke noget du vælger på skærmen. Der er altså din dvd-afspiller der bestemmer, og den kan kun outputte 576i eller 576p. Man kan godt sende 720p gennem componenent, men kun hvis enheden der sender det kan indstilles til det.

Man kan ikke sende et 576p component signal fra dvd-afspilleren og så på skærmen vælge om det skal være 720p eller 1080i, det kan man ikke på nogen skærme. Heller ikke Toshibas

Den indbyggede scaler skalerer automatisk det input den modtager til skærmens opløsning, forskellen er om den skal skalere et modtaget 576p signal eller et modtaget 720p signal, eller et modtaget 1080i signal.

På samme måde når du sender via HDMI, scart osv., så er det enheden der sender som bestemmer hvad der sendes i. Ikke skærmen.

Mht. øvrige forventninger, hvad sammenligner du med ?

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2006 kl. 00:17

Oprindeligt skrevet af shish shish skrev:

hvordan kan det være at jeg ikke kan få lyd på HDMI 1, jeg har sat en lydkabel(hvid/rød) i de 2 nederste stik (PC,HDMI) men lyder kommer kun når jeg går ind på PC kanalen og ikke HDMI kanalen?

Menu, AV Tilslutning, PC/HDMI1 Lyd, Vælg HDMI

men så forsvinder lyden muligvis fra PC - da det ser ud til at være en kombineret indgang, som bruges eks. ved DVI-->HDMI tislutning hvor du skal have audio med. Eller som PC tilslutning med audio.

Prøv istedet at bruge HDMI2 - hvis du samtidig skal bruge PC VGA indgang.

Redigeret af spawn - 29-Juli-2006 kl. 00:19
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu