recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Placering af Lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Placering af Lærred

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BaSsE_- Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BaSsE_- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Placering af Lærred
    Sendt: 10-Juli-2012 kl. 14:58
Hej jeg har lige investeret i en Optoma HD20 og et 100" elekrisk lærred,  jeg har så været inde på Projectorcentral.com og beregne hvordan den skal hænge, og kan så se at den skal placeres 20-25 cm over lærredet, men er dette strengt nødvendigt?, for så skal jeg til at skrue lærred fast et stykke nede på væggen og samtidig ud fra væggen så det kommer forbi tvét....???

Mvh
BaSsE Tongue
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2012 kl. 16:03
Ja, men sådan er det når du har købt en Projektor ude Lens-Shift.

Det er måske lidt hård sagt, men det skulle du nok have undersøgt før du købte

Redigeret af Pony65 - 10-Juli-2012 kl. 16:05
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2012 kl. 17:21
Pony65 har ret.

Hvis du sammenligner projektoren med en lommelygte, vil lyset fra lygten komme ud på en fast forudsat måde. Sådan er det også med projektorer uden lens shift.

Der er desværre en del der ikke er klar over, at det at installere en projektor er noget helt andet end at installere et tv.

Beregneren på projectorcentral forudsætter at du har projektoren stående/hængende helt plant. Hvis du vil, kan du vinkle projektoren, så den passer bedre til dit lærred, men det er generelt noget der frarådes. Billedet vil få skrå sider, og hvis de ikke er for skrå kan du afhjælpe det vha. keystone, men det vil gå ud over billedets kvalitet. Projektoren skal skalere billedet, og du vil miste noget opløsning.

Til top
BaSsE_- Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BaSsE_- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2012 kl. 19:40
Tak... jeg vidste det nu godt, men ville bare høre hvad der ville ske ved ikke at gøre det, og kan høre at det kan give skrå sider... men projektoren skal så bare sidde 20 cm over selve det øverste af lærred, der hvor det hvide møder det sorte og danner en ramme? 

Smile
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2350
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2012 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af BaSsE_- BaSsE_- skrev:

Tak... jeg vidste det nu godt, men ville bare høre hvad der ville ske ved ikke at gøre det, og kan høre at det kan give skrå sider... men projektoren skal så bare sidde 20 cm over selve det øverste af lærred, der hvor det hvide møder det sorte og danner en ramme? 

Ja. Uden at vide mig sikker på det, vil jeg mene det er målt fra midten af linsen.
Til top
BaSsE_- Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BaSsE_- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2012 kl. 20:36
Super. Det er fra midten... 
BaSsE_-
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu