|
Squeezebox Duet |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Nexeren ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-August-2005 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 605 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Juli-2012 kl. 23:10 |
|
Overvejer lidt en duet men har spekuleret lidt om den har en ok kø funktion? Altså feks til fest osv. hvor folk kan vælge et nummer som så bliver spillet senere. Og kan det på en eller anden måde kombineres med Spotify?
|
||
![]() |
||
jec ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-September-2011 Status: Offline Point: 362 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg betjener min Squeezebox via iPeng på iPhone, og her er der fine muligheder for dynamisk at tilføje og fjerne numre til playlisten. Det er flere år siden jeg har brugt standard fjernbetjeningen, men så vidt jeg husker giver den samme muligheder. Spotify understøttes officielt på Squeezebox Radio and Squeezebox Touch, men ikke på Duet (se her). Der findes dog en tredieparts plugin til Logitiech Media Server som skulle muliggøre Spotify på Duet. Jeg fik den dog aldrig til at virke på min Qnap NAS (TS-119). Kender ikke betjeningen på Squeezebox Touch, men kunne forestille mig det ville være den optimale løsning for dig, hvis gæster skal kunne lægge numre i kø, og hvis du vil anvende Spotify. Jens
Redigeret af jec - 08-Juli-2012 kl. 01:04 |
||
![]() |
||
Nexeren ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-August-2005 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 605 |
|
Tak for dit indlæg :)
|
||
![]() |
||
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
|
Hej
Duet (og squeezebox produkter i øvrigt) kræver en server. Det kan være over nettet via en service hertil som Logitech har lavet: http://www.mysqueezebox.com Eller det kan være via en PC eller NAS som du har stående.
Jeg har selv en Duet og bruger NAS når jeg vil høre min egen musik, og http://www.mysqueezebox.com når jeg hører radio og podcasts. Det virker helt fantastisk dårligt at skifte imellem de to. Det fejler oftere end det virker. Der skal genstartes mv. Det får jeg aldrig min kone til at fatte.
Men holder du dig til den ene løsning, er der ikke disse problemer. Og du kan holde dig til http://www.mysqueezebox.com/ hvis du har Spotify. Spotify er nemlig kommet til netversionen af Squeezebox også. Se her -> http://www.mysqueezebox.com/appgallery scroll ned i app-galleriet.
Så kan du høre almindelig radio (via internettet), podcasts mv. og når du vil høre noget specifikt musik bruger du din Spotify konto.
Du kan add'e musik til en playlist der allerede spiller på Duet'en. Men den pauser et sekund hver gang, og det virker dermed lidt langsomt. At gemme playlister er heller ikke sønderligt intuitivt. Der er ikke nogen mulighed for "Gem-som" eller overskrive en eksisterende liste når man lige har tilføjet et par numre. (Man skal skrive hele navnet igen, og selv huske det præcise navn).
Jeg er generelt glad for min Duet.
Det er helt perfekt med en separat fjernbetjening og jeg bruger altid den, selv om jeg også kan fjernbetjene via min SGSII. Konceptet med at styringen er via WIFI virker bare. Dækning i hele huset og ikke tænke på gammeldags IR-forbindelse til fjernbetjeningen. Output fra boksen også digitalt (ud over analogt).
The bads Displayet er af dårlig kvalitet, men det går.
Når man skruer ned for lyden, er hakket imellem niveau 1 og nul (altså det sidste skrue-ned-trin) relativt stort. Det kan synes for højt når jeg hører musik mens børnene sover. Det svarer til hvis du har en drejevolumen-knap på en gammeldags forstærker, og du skruer ned fra 10. Til 9, til 8, til 7, men når du så kommer til 2, ryger den direkte i nul.
Og så er der softwaren og særligt skiftet imellem internetserver og egen maskine (PC- NAS).
Softwaren er ganske ringe. Og server-skiftet er helt talentløst dårligt.
Alligevel lever jeg med det, og er glad for min Duet.
Jeg kender kun eet sammenligneligt alternativ, nemlig Sonos. Og med de priser de tager, er det kun for show-off people der skal have det som supplement til deres B&O.
Der burde komme en Duet-2. Med ordentligt display. Med SD-kort og USB til egen musik (i stedet for NAS eller PC tændt) og så software der virker!! |
||
![]() |
||
jec ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-September-2011 Status: Offline Point: 362 |
|
Jeg har en Squeezebox 3 og behøver ikke at skifte til http://www.mysqueezebox.com for at høre radio eller podcast (og ja, det er værd at undgå dette skift). For at tilføje podcasttjenester må det dog ske via en browser på http://www.mysqueezebox.com.
Det undrer mig hvis du virkelig har haft held med at anvende Spotify på din Duet. Alle steder fremgår det at den officielle Spotify plugin (den med grønt logo) ikke understøtter Duet, men kun Squeezebox Radio og Squeezebox Touch. Der findes dog en tredieparts plugin (orange logo) til Logitiech Media Server som skulle muliggøre Spotify på Duet og andre modeller (jeg fik den dog aldrig til at virke på min Qnap NAS TS-119). Jens
|
||
![]() |
||
MaXer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2007 Sted: København S Status: Offline Point: 1966 |
|
Jeg har brugt 3.-parts plugin'et på mine duetter. Det fungerede helt fint.
|
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2834 |
|
Ingen problemer her, med hverken duet, radio eller touch. Vi hører fint musik fra serveren, og skifter så til radio som vi nu vil. Har du skrevet dit mysqueezebox login i opsætningen på serveren? |
||
![]() |
||
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
|
Det undrer mig hvis du virkelig har haft held med at anvende Spotify på din Duet. Alle steder fremgår det at den officielle Spotify plugin (den med grønt logo) ikke understøtter Duet, men kun Squeezebox Radio og Squeezebox Touch. Der findes dog en tredieparts plugin (orange logo) til Logitiech Media Server som skulle muliggøre Spotify på Duet og andre modeller (jeg fik den dog aldrig til at virke på min Qnap NAS TS-119).
Jens [/QUOTE]
aps... I stand corrected. Jeg bruger ikke selv Spotify og svarede ud fra det findes. Ikke ud fra om det virker. Så det er godt input, hvis det i realiteten ikke virker. Måske andre kan fortælle om deres erfaringer.
|
||
![]() |
||
|
Når du skriver "skifter til radio", så mener du også, at I skifter fra egen server, til at køre via mysqueezebox.com, ikk? Altså netop det der giver mig problemer.
Jeg er faktisk lidt opmærksom på, om jeg kan have knudder i opsætningen (men mener dog også at Logitech skal sørge for at det ikke er raketvidenskab at få det til at virke...)
Under "Mine afspillere" på http://www.mysqueezebox.com kan jeg vælge "Afspiller" og "Album reciever". Vælger jeg "Album receiver" kan jeg fint se denne.
Men vælger jeg "Afspiller" siger den konsekvent "Status: Ikke tilsluttet". Og det gør den selv om jeg fint spiller musik og fint kan bruge afspilleren.
...jeg går ud fra, at "afspilleren" er enheden med displayet - fjernbetjeningen.
Når du skriver "Har du skrevet dit mysqueezebox login i opsætningen på serveren" så er det serveren på min NAS du tænker på? Det kan være der er noget der, der er smuttet. Det vil jeg checke senere....
|
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2834 |
|
Jo præcist, altså f.eks. hører jeg en sang fra min server, og så skifter jeg til radio fra myqueezebox.com - Dette sker flydende, uden at jeg skal logge af eller på noget.
Ja, der er et punkt i Squeezecenter på din lokale server/NAS, hvor man kan skrive dit login til myqueezebox.com. Kan ikke lige huske den præcise "vej" til det, og er ikke i kontakt med min server nu - men det er inde i indstillinger et sted. Redigeret af Kasper_J - 12-Juli-2012 kl. 11:48 |
||
![]() |
||
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
|
Jeg bruger min server både til musik og radio. Og det giver ingen problemer. Problemerne begynder når man hele tiden skifter mellem flere serverer. F.eks så vil din squeezebox automatisk logge den sidst anvendte server, fra inden den blev slukket sidst. Og hvis den ikke kan finde den. Kan den godt stå og hænge.
|
||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
||
![]() |
||
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
|
Jeg bruger min Duet sammen med Spotify 3.die parts pluginet, og jeg har ingen problemer. Jeg hører ligeledes radio, samt egen musik uden at skífte imellem nogle servere.
Thomas
|
||
---------------------
Thomas K |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |