recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Live security platinum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Live security platinum

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Live security platinum
    Sendt: 13-Juli-2012 kl. 14:48
Er der nogen, der kender en god metode til at fjerne det.
Min genbo kom over og bad om hjælp, hun havde fået det der program ind på sin computer.
Jeg sagde, at jeg synes det ligner et snydeprogram, og det viser en googling også.
Hvordan fjerner man det. Vi prøvede at google og fandt et program, der hedder Spyhunter. Det koster bare 29 Euro, hvis det skal fjerne trusler.
Er der gratis metoder?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 15:06
Der er flere råd her:

http://answers.microsoft.com/en-us/protect/forum/mse-protect_scanning/live-security-platinum/9d1e13ab-91f1-4972-83da-f2c5c69c97cb

bl.a. dette:

Redigeret af Brixen - 13-Juli-2012 kl. 15:13
Venlig hilsen
KB
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 16:05
Jeg tror jeg prøver Malwarebytes. Jeg er lige nu ved at installere det selv på min anden computer, for at prøve det.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 16:27
Nu har jeg ikke læst hele vejledningen til Malwarebyte igennem, men det ser ud som om man skal starte i Safe mode with Networking, for at undgå at virusen starter.

Venlig hilsen
KB
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 16:31
Det har jeg også læst. Jeg har gemt det på en usb stick, så ser vi om det virker på den måde.

Er Live security platinum sådan en virus, der gør bagmændene i stand til at logge på ens netbank? Det ser ikke sådan ud i diverse beskrivelser.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 16:33
Jeg prøvede det på den anden computer, og jeg gemte det på USB med denne computer. På den bærbare fandt det ingen trusler, så jeg ved ikke, om det koster penge at få programmet til at fjerne virussen.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 16:40
Der er flere af den slags falske antivirus-programmer, og de vil have penge for at blive fjernet igen.

Men malwarebyte er gratis.

Redigeret af Brixen - 13-Juli-2012 kl. 16:44
Venlig hilsen
KB
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Er der gratis metoder?

Systemgendannelse.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 18:14
Malwarebytes ser ud til at have virket. Jeg lukkede computeren, genstartede i fejlsikret tilstand med netværk, hentede Malwarebytes og lod den scanne. Så fandt den også en infektion, og så bad den om at genstarte. Da computeren var genstartet i normal tilstand, poppede Live security platinum ikke op igen. Jeg prøvede så Fjern programmer i Kontrolpanel. Der stod den stadig, men da jeg klikkede på den, kom der en meddelelse om, at den allerede var fjernet.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Malwarebytes ser ud til at have virket. Jeg lukkede computeren, genstartede i fejlsikret tilstand med netværk, hentede Malwarebytes og lod den scanne. Så fandt den også en infektion, og så bad den om at genstarte. Da computeren var genstartet i normal tilstand, poppede Live security platinum ikke op igen. Jeg prøvede så Fjern programmer i Kontrolpanel. Der stod den stadig, men da jeg klikkede på den, kom der en meddelelse om, at den allerede var fjernet.

Godt at det virkede. En af mine venner gik i panik og betalte banditterne. Man kan åbenbart ikke ret meget på den inficerede pc, hvis den blokerer nogle hjemmesider.

Venlig hilsen
KB
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 20:03
http://dk.pcthreat.com/parasitebyid-23231dk.html

der er os en lille beskrivelse af hvad den gør her
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2012 kl. 20:47
Hvis man følger denne vejledning, kan den slags malware ikke installeres:

Jeg synes det er typisk at folk, der får installeret den slags malware, allerede har et antivirusprogram.
Hvis man aktiverer Software Restriction Policy slipper man for den slags.

Billede: http://www.mechbgon.com/srp/index.html

Redigeret af Brixen - 14-Juli-2012 kl. 10:06
Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu