recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilgang til HD Homerun udefra
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilgang til HD Homerun udefra

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mivi71dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 352
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mivi71dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tilgang til HD Homerun udefra
    Sendt: 17-Juli-2012 kl. 08:12
Hej

Jeg har inde bag min router 2 HD Homerun tunere stående. 
Jeg er kommet til at tænke på, om det er muligt at tilgå dem udefra, så jeg på min bærbare, min telefon eller min Tablet kan se TV, når jeg er ude?

Hvis det er et forkert forum at spørge i, så led mig lige i den rigtige retning.

Michael
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 08:15
Hvis du har en Mac som kører EyeTV er der ingen problem. Så er det bare at lave forward på port 2170 til Mac'en. Så har du adgang til live tv, optagelser samt programmering af optagelser.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mivi71dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 08:29
Jeg har ingen Mac. Eller Appleprodukter for den sags skyld. 
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 10:06
Løsning med Remotepotato instaleret på Windows 7 MCE.
I din router forwarder du 3porte (beskrevet i manualen til remotepotato) til din HTPC,  og så anbefaler jeg at du sætter din Windows 7 på HTPC'en til en statisk IP adresse, som du forwarder til.

Du kan tilgå din 7 MCE med forskellige interfaces, F.eks.
Til Android (mobil Tlf, tablets etc) findes Remote Media Center (Gratis)
Alle browsere med understøttelse af Silverlight kan afspille fra Remotepotato.

For at se "Live TV" tryk optag, gå til optaget TV afspil den kanal der bliver optaget (næsten Live).
Genialt remote interface, bruger det ofte, du kan stort set ALT som din 7 MCE kan, se optaget TV, se billeder, Musik, rippede film. og bedst af alt, du har adgang til guiden, så kan du fra mobilen sætte et program til at blive optaget derhjemme.

Hvis din HTPC der hjemme er "faldet i søvn" findes der WAKE on lan løsninger, jeg bruger en gratis app til Android, så tænder HTPC'en derhjemme.

Det kræver lidt at sætte op, men når det først er gjort, er det genialt.

Mvh Gigabyte

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mivi71dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 10:10
Tak for det :)

Jeg har allerede RemotePotato installeret og tilgår det til at sætte optagelse igang, så det lyder til, at jeg bare skal lege lidt :)

Til top
humperdink Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2004
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér humperdink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 10:47
DVBLink TV Source & Connect!Server fra http://www.dvblogic.com er også en mulighed og giver dig adgang til at se "Live TV" fra din Smartphone, Tablet eller PC ude og hjemme.
Det er "lidt" mere avanceret at sætte op end Remote Potato "Forsinket Live TV" løsningen, men indeholder ud over det nævnte også en DLNA server så man udover de understøttede platforme også kan se Live TV på DLNA enheder ... eksempelvis PS3.
Alt for meget grej at opgradere på.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mivi71dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 10:51
Jeg har engang leget med DVBLink, og jeg synes ikke, det var ret nemt. 
Så hvis RemotePotato kan dette, så er det længe rigeligt for mig. Det er meget lidt, jeg reelt vil have brug for det :)
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mivi71dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 10:54
Gad vide om jeg ikke allerede har det sat korrekt op :P

Jeg loggede lige ind på mobilos, gik til optaget TV og kunne se det jeg valgte :)

Dvs. jeg simpelthen aldrig har tjekket dette - jeg undskylder ulejligheden.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mivi71dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

Løsning med Remotepotato instaleret på Windows 7 MCE.
I din router forwarder du 3porte (beskrevet i manualen til remotepotato) til din HTPC,  og så anbefaler jeg at du sætter din Windows 7 på HTPC'en til en statisk IP adresse, som du forwarder til.

Du kan tilgå din 7 MCE med forskellige interfaces, F.eks.
Til Android (mobil Tlf, tablets etc) findes Remote Media Center (Gratis)
Alle browsere med understøttelse af Silverlight kan afspille fra Remotepotato.

For at se "Live TV" tryk optag, gå til optaget TV afspil den kanal der bliver optaget (næsten Live).
Genialt remote interface, bruger det ofte, du kan stort set ALT som din 7 MCE kan, se optaget TV, se billeder, Musik, rippede film. og bedst af alt, du har adgang til guiden, så kan du fra mobilen sætte et program til at blive optaget derhjemme.

Hvis din HTPC der hjemme er "faldet i søvn" findes der WAKE on lan løsninger, jeg bruger en gratis app til Android, så tænder HTPC'en derhjemme.

Det kræver lidt at sætte op, men når det først er gjort, er det genialt.

Mvh Gigabyte

Når jeg sætter den til at optage, optager den fint nok.
Men jeg kan ikke se optagelsen, før den er slut.

Jo - det tog bare lige nogle minutter før der var noget :)

Gør jeg noget forkert?

Redigeret af mivi71dk - 19-Juli-2012 kl. 15:31
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu