recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med XBMC PVR ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med XBMC PVR ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Status: Offline
Point: 333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h8red Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med XBMC PVR ?
    Sendt: 05-Juli-2012 kl. 14:08
Hej

Efterlader mere og mere VMC til fordel for XBMC.

De eneste der efterhånden er tilbage i VMC er optage funktionen på mit floppy dtv dvb-c kort.

Nu kører jeg PT en Frodo alpha 3, med PVR integeret.

Har forsigtigt opsat mediaportal som backend og scannet med den nuværende mce driver.
Dette giver mig kun drhd og dr ramasjang til at teste med.

Og live tv virker fint.

Men tør jeg tage springet ?
Hvordan oplever i andre denne PVR funktion, skal primært bruge den til optagelser af livetv.
Tænker på tidsstyring kontra vågne fra sleep og returnere til sleep efter endt optagelse ?

PFT.
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 14:43
Jeg kunne også godt tænke mig at vide mere, men skal hjem og lege med xbmc pvr og hdhomerun idag.
Hvordan er billede kvaliteten via xbmc fremfor elgato tv softwaren? Er det bedre at kører på Apple osx eller Windows 7?
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2012 kl. 16:07
Legede med MediaPortal/EDEN forleden (DVS. ikke Frodo), men synes stadig det er for ustabilt med "for-frysninger" i ny og næ, så tør ikke løbe an på det til at se TV/"optage på" generelt endnu!  Deruover er kanalskift langsommer end med DVBlink/MCE.

Så erfaringer med hvorvidt Frodo+TV/PVR er mere stabilt vil være mit spørgsmål?

Kører pt. MCE/DVlink + mediabroser der så kalder xbmc som external palyer til film, så vil gerne tage springet når PVR i xbmc er stabilt!

Ps......læste på xbmc at TV/PVR ikke kommer med i Frodo som en officelt del, men det først bliver i næste release, suk! Så tyder på den stabile version er lidt længere ude?????  
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h8red Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2012 kl. 13:14
Ja, det virker faktisk som om det bedste er at vente.
Tror jeg får mega prygl af konen hvis vi misser optagelser.
VMC er klippe stabil på dette punkt.
Til top
Ipaddle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juli-2012
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ipaddle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 12:58
Hej

Openelec (XBMC) PVR EDEN (1.95.4) virker med TV Headend (Live TV) og IPTV multicast streams.
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Point: 314
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Ipaddle Ipaddle skrev:

Hej

Openelec (XBMC) PVR EDEN (1.95.4) virker med TV Headend (Live TV) og IPTV multicast streams.

Det har jeg rodet en del med (med HD-Homerun som tuner), og jeg kan skisme ikke få det til at virke (er helt ny til XBMC/Openelec).

Til top
Ipaddle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juli-2012
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ipaddle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 15:16
Til top
chrlau5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2007
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrlau5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2012 kl. 15:19
Nu i er inde på emnet ville jeg godt høre om det er muligt at bruge MP server sammen med XBMC på en Apple TV 2 og bruge denne boks til live tv og optagelser?
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af h8red h8red skrev:

Ja, det virker faktisk som om det bedste er at vente.
Tror jeg får mega prygl af konen hvis vi misser optagelser.
VMC er klippe stabil på dette punkt.

Du kan jo bruge mediaportal eller FTR som tvserver.
Så selvom xbmc driller, så bliver din optagelse optaget, og du kan afspille den med det program du ønsker.
Jeg bruger selv FTR sammen med ontv epg til mine optagelser.
Super lækkert at kunne logge in på en "hjemmeside" fra hvilken som helst enhed og se epg og programere optagelser.
.....
Til top
h8red Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h8red Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2012 kl. 12:37
Lyder smart med FTR
Har du brugt mysql5 eller SQL Express ?
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 13:08
Remote potato til wmc kan også styre epg og optagelse via en hjemmeside.
Jeg har lige prøvet xbmc til tv, kunne ikke få 4therecord til at spille sammen med xbmc, men medisportal tvserver virkede med xbmc.

Dog mangler xbmc meget i forhold til wmc ifb med navigering og Live tv.
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af alyz alyz skrev:

Dog mangler xbmc meget i forhold til wmc ifb med navigering og Live tv.

Kan du uddybe tak? Rart med nogle konkrete erfaringer.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu