|
Qnap og iTunes via iPad->airport express |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Qnap newbie ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2012 Sted: Søborg Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Juli-2012 kl. 15:17 |
Hej Alle
Jeg vil med det samme sige at jeg er ny udi dette scenarie og mangler derfor en apple Vs. Qnap at læne mig opad.. ;o)
Mit setup hjemme er som følger :
- Kontoret indeholder en iMac, en PC, Qnap TS559 Pro+
- Stuen indeholder en iPad, en Airport Express og et sæt aktive højtalere
Mit problem er at få lov til at spille min musik på NAS'en via min iPad i stuen?
Jeg kan se "NAS musikken" både på "kontor Mac, PC og min iPhone... men ikke på iPad??...
Der er sat 'deling i hjemmet' til på både Mac og PC, og det bibliotek kan jeg sagtens se på iPad'en.
Dvs. jeg kan afspille det musik der ligger lokalt på de to maskiner på kontoeret via iPaden, men IKKE det musik der ligger på NAS'en... jeg kan slet ikke se det bibliotek på NAS'en på iPad.
Gir det mening?..
Ydermere har jeg problemer med at Airport expressen tit taber forbindelsen og derfor stopper med at spille... nogle gange hopper lyden så til iPad'ens egen højtaler, andre gange stopper det bare med at spille...
Der er næppe nogen grund til at sansynlig gøre muligheden for at jeg snart kaster det hele ud af vinduet og selv lære at spille guitar ... eller noget....
det driver mig til vanvid at jeg ikke kan få det til at virke.
somebody PLEASE help... :o)
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er ingen native NAS understøttelse på iPad. Grunden til at du kan se din PC og Mac er, at de kører iTunes. Det kan din NAS ikke. Du skal hente en app, som kan tilgå din NAS på lokalnettet, men det bliver ikke ligeså lækkert som det "Remote" program du bruger nu.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Qnap newbie ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Juli-2012 Sted: Søborg Status: Offline Point: 6 |
Hmm...
Fair nok... det giver delvist mening... :o)
Men undrer mig bare over at jeg kan se NAS biblioteket på min iPhone og streame det til expressen derfra??...
|
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
En mulighed kunne være at uddele musikken gennem DLNA på NAS'en og afspille med en DLNA-player på iPad/iPhone (fx. 8player).
|
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |