recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Qnap og iTunes via iPad->airport express
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Qnap og iTunes via iPad->airport express

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Qnap newbie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Juli-2012
Sted: Søborg
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Qnap newbie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Qnap og iTunes via iPad->airport express
    Sendt: 19-Juli-2012 kl. 15:17
Hej Alle

Jeg vil med det samme sige at jeg er ny udi dette scenarie og mangler derfor en apple Vs. Qnap at læne mig opad.. ;o)

Mit setup hjemme er som følger :

- Kontoret indeholder en iMac, en PC, Qnap TS559 Pro+
- Stuen indeholder en iPad, en Airport Express og et sæt aktive højtalere

Mit problem er at få lov til at spille min musik på NAS'en via min iPad i stuen?

Jeg kan se "NAS musikken" både på "kontor Mac, PC og min iPhone... men ikke på iPad??...
Der er sat 'deling i hjemmet' til på både Mac og PC, og det bibliotek kan jeg sagtens se på iPad'en.
Dvs. jeg kan afspille det musik der ligger lokalt på de to maskiner på kontoeret via iPaden, men IKKE det musik der ligger på NAS'en... jeg kan slet ikke se det bibliotek på NAS'en på iPad.

Gir det mening?..

Ydermere har jeg problemer med at Airport expressen tit taber forbindelsen og derfor stopper med at spille... nogle gange hopper lyden så til iPad'ens egen højtaler, andre gange stopper det bare med at spille...
Der er næppe nogen grund til at sansynlig gøre muligheden for at jeg snart kaster det hele ud af vinduet og selv lære at spille guitar ... eller noget....
det driver mig til vanvid at jeg ikke kan få det til at virke.

somebody PLEASE help... :o)
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 20:58
Der er ingen native NAS understøttelse på iPad. Grunden til at du kan se din PC og Mac er, at de kører iTunes. Det kan din NAS ikke. Du skal hente en app, som kan tilgå din NAS på lokalnettet, men det bliver ikke ligeså lækkert som det "Remote" program du bruger nu.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Qnap newbie Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Juli-2012
Sted: Søborg
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Qnap newbie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2012 kl. 22:34
Hmm...
Fair nok... det giver delvist mening... :o)
Men undrer mig bare over at jeg kan se NAS biblioteket på min iPhone og streame det til expressen derfra??...

Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 22:01
En mulighed kunne være at uddele musikken gennem DLNA på NAS'en og afspille med en DLNA-player på iPad/iPhone (fx. 8player).
Øst, vest, ::1 bedst
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu