|
pana 50ut50 eller LED 47et5y |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
andersch ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juli-2012 Sted: danmark Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Juli-2012 kl. 15:39 |
Hej derude er meget i tvivl om det skal være plasma eller LED jeg skal have.
Syntes denne pris på ut50 er meget fornuftig. tager jeg fejl her? Her er LED tvet fra panasonic´et som jeg også helder meget til mit budget er omkring de 7-8kg og mine krav skal helst følge dette: Stor skærm( knap 4 meter fra tvet ) smart tv, gerne indbygget tv. Minimal eller ingen slør under film fordelen ved plasma ser jeg som at det er: super billedekvaliet stor skærm ulemper: Mulighed for brummen-summen ikke så godt i lyse rum og i dagtimerne Ulemper ved LED´et er: føler ikke jeg får ligeså meget billedekvalitet for pengene som ved plasma. I må meget gerne lige overtale mig til den ene frem for den anden, og evt. komme med erfaringer. |
|
![]() |
|
andersch ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juli-2012 Sted: danmark Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
der skulle selvfølgelig stå: gerne indbygget wifi.
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Hvis du er til film og sport er plasma som udgangspunkt det oplagte valg . De ekstra 3 tommer i diagonalen giver faktisk effektivt ca 13 % større billede ! Derudover vil plasma have et synligt bedre/mere korrekt billede. Er du mest til serier og alment reportage TV i fuld dagslys kunne LCD være et bedre valg .
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
knap 4 meter fra
et 50 tommer og du kunne udmærket bruge et 55 tommer
pan led modeller er ikke særlig gode dog er deres wt50 led udemærket, men er en helt anden pris så der er kun en mulighed som jeg ser det, en ut50 dog har den ikke 3D hvis du skal bruge det til noget der skal du op i st50 http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=749391 som var den skærm jeg havde valgt ikke så meget pågrund af 3D, men den har også et bedre panel i forhold til 2D Redigeret af xcardman - 22-Juli-2012 kl. 10:01 |
|
![]() |
|
Jeg har ikke behøv for 3D.
Jeg er lidt bekymret for buzz og burn in på et plasma. Jeg gider ikke skulle tænke på at zomme ind de første 300timer osv. Efter hvad jeg kan læse på flatpanels, skulle Panasonic et5y være et LED tv der sagtens kunne konkurrere med andre LED iår, som samsung, lg, osv?? |
|
![]() |
|
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
Jeg har et Panasonic Led/lcd WT50. Og det er bare super fedt. Da jeg købte det, så jeg også de andre modeller ude ved Sommer AS rødovre, og det er helt på højde med, hvis ikke højere end samsung/lg´s modeller i samme prisklasse.
Og så velkommen til recordere.
|
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
Nu ligger wt50 også lige 10.000kr over mit budget hehe.
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Man skal desværre stadig betale en væsentlig merpris pr tomme, for at få et LCD/LED som performer i nærheden af et (godt) plasma .
Redigeret af Lennon - 22-Juli-2012 kl. 12:10 |
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
hva med samsung es6715, Er det bedre end panasonic et5?
Det koster lige en lille tudse mere. Så kan budget ikke rykkes længere.
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
ja netop og derfor vil et plasma til 8000-9000 kr være at foretrække i denne prisklasse du kører de første 200 time med de samme indstilling som man ellers skal det eneste er at skifte lidt mellem dine kanaler i starten valget er dit, men en ut50 eller st50 har et klart bedre billede og 3 tommer større5y den test på flatpanels siger vel alt om en et5y |
|
![]() |
|
testen siger da at den klarer sig godt under hurtige scener og at den sagtens kan konkurrere med andre?
Jeg har også lyst til at købe det ut50, men jeg har aldrig haft plasma før, og jeg er bange for at tvet brummer. Og HVIS det nu skulle få burn in, ville jeg så kunne få det reparet eller skiftet uden at skulle betale? Jeg har aldrig handlet ved kompleet før. Og så kan jeg desuden ikke finde nogen kalibreringstest på ut50 nogen steder? Tvet skal måske ikke kalibreres de første 2-300timer eller hvad? tak for svarene indtil videre. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |