|
Forsikringssag ved elgiganten |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tbj2803 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2008 Status: Offline Point: 76 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Juli-2012 kl. 18:56 |
Se først tidligere indlæg:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=113147&title=det-her-ser-ikke-normalt-ud Jeg har netop været i kontakt med elgiganten. Fordi jeg har købt en forsikring på tv'et for 4,5 år siden går de ind og ombytter mit tv til et sprit nyt uden jeg har nogle omkostning. Jeg har altid selv været lidt skeptisk over for disse ekstra forsikringer, men i mit tilfælde må jeg erkende at den er det værd. Tv'et blev afhentet på min adresse for lidt over en uge siden og mit kommende tv bliver ligeledes leveret :) Jeg har to valg muligheder, hvilket vil i vælge: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/PS51E555D1XXE/samsung-51-3d-plasma-smart-tv-ps51e555d1 Samsung 51" E555 eller http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/50PA450T/lg-50-plasma-tv-50pa450t Lg 50" PA450 Allerhelst ville jeg gerne gi 380 kr mere og få pana XT50 http://www.elgiganten.dk/catalog/tv-radio/dk_tv/fladskarms-tv?SearchParameter=%26%40QueryTerm%3D*%26CategoryUUIDLevel2%3D164KeQuvBfsAAAEo0OtewBal%26Str.%2B%2528tommer%2529%3D50%2B-%2B59%26online%3D1%26%40Sort.ProductListPrice%3D0&SelectedAttribute=50+-+59 men det vil de ikke. De defekte tv er et philips 50pfp5532d og er somsagt 4,5 år gammelt så hviulket so helst tv på markedet idag vil være bedre. Skal jeg tage LG eller samsung?
|
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1489 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og hvilken begrundelse giver de så for dét? Det er jo 4 forskellige mærker, der er oppe at vende, så det lyder underligt. Så vil det da være mere rimeligt, de bare giver dig et beløb at handle for...
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Giv det ekstra, til det tv du ønsker. Hvorfor skulle el-mutanten mon modsætte sig det?
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
tbj2803 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2008 Status: Offline Point: 76 |
Begrundelsen lyder på, at det skal være et ligeværdigt produkt. Altså skal det nye stemme overens med mit gamle philips. Hvis jeg kan få dem overtalt vil XT50 fra pana vel være det bedste valg? De udbetaler ikke pengene, det var de ret bestemte på!
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Det lyder som om forsikringsselskabet får størst rabat på Samsung og LG.
Alternativt må du jo tage imod den ene model, og så køre retur med det et par dage senere - under El-Gigantens returret, og så betale diff. til den ønskede Panasonic. M.v.h.
|
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
Den er altså bare sjov den der med mutanten, særligt 3000'ende gang. Men svaret er jo naturligvis, at indkøbsprisen er lavere på de TV de tilbyder. |
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Tag et "tilfældigt" tv.
Gå herefter ind i butikken igen, med din nye kvittering på tv'et, og få et tilgode bevis som du så kan handle for i butikken, og lægge oveni hvis du ønsker et dyrere tv. Rasmus |
|
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE Stereo setup - NAD C372 - DALI 850 |
|
![]() |
|
KingdoM ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juli-2006 Status: Offline Point: 133 |
Det er værd at prøve.. Men den går nok ikke.. De skriver sikkert et eller andet på kvitteringen
|
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Har en kammerat der lavede den, og den gik.
|
|
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE Stereo setup - NAD C372 - DALI 850 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
Så spørg dem, hvor mange ekstra kroner der skal lægges på bordet for at du kan få en Pana. Spørg også hos Elgiganten, hvad de skal have i bytte, de kan da kun være interesseret i at få ekstra penge i kassen. Og husk så at tegne ekstra forsikring på dit nye tv...... Klaus |
|
![]() |
|
Skyas ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juli-2012 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 5 |
Som Klaus siger.. Det virker da helt bindegalt at de siger nej til at få ekstra penge i kassen?
De erstatter jo TV'et til en hvis købesum, og det vurderede de jo så til den og den pris. At du ønsker at ligge lidt flere penge i, det er da kun en god ting for dem? (kommer selvfølgelig an på netto priser osv. i deres øjne) Men ja det giver ikke logik i mit hovedet ej ellers. Min tanke gang ville også ligge på at de har smadret prisen fuldstændig (kr. 7.379), så der må ikke ligge meget netto på den.-
Redigeret af Skyas - 23-Juli-2012 kl. 21:47 |
|
![]() |
|
R0mme1 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Juli-2012 Status: Offline Point: 8 |
Jeg tror at elgiganten kun har budt @
tbj2803 disse 2 tv'er, fordi de har den laveste relative indkøbspris, for deres tv'er omkring 7k og 50".
|
|
Billede:
Panasonic: TX-42VT30E - 3d tv Alienware: AW2310 120hz 3d monitor Lyd: LG HB954SP, og ASUS Xonar DX lydkort |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |