recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kampakt kamera med video
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

kampakt kamera med video

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9401
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: kampakt kamera med video
    Sendt: 23-Juli-2012 kl. 22:23
Hej

Er på udkik efter et kompakt kamera (IXUS størrelse) som tager ok billeder og video.

Er udmærket klar over at man ikke får de bedste billeder/video med de små kamera, men ved at hvis jeg kan have det i en bukselomme, så får jeg det ofte med.  

Jeg har kikket på IXUS 1100 HS eller 510HS, men er der andre mærker som gør det bedre.

Pris max 3.000
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 22:33
Jeg har aldrig taget bedre billeder og video før jeg anskaffede en iPhone 4S. Det er ikke overdrevet at den er fennomonal Wink
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg har aldrig taget bedre billeder og video før jeg anskaffede en iPhone 4S. Det er ikke overdrevet at den er fennomonal Wink
Synes også iPhone er god, men vil gerne et niveau eller 3 op. Har allerede en iPhone.,
Til top
Parabolen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2006
Point: 271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Parabolen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 23:11
Forstår egentlig ikke brugen af mobiltelefon som kamera...

Har et foreslag her til ca. kr. 3.000,- . Sony Cyber-shot DSC-HX20V. Bl. a. 20X optisk zoom og fantastisk videokvalitet. Panasonic Lumix DMC-TZ30 også med gode kvaliteter og samme egenskaber som Sony.    Det er et  et lidt mindre kamera og kan godt ligge i lommen. 

Prøv at google begge kameraer.

/Erik
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19550
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2012 kl. 23:51

Jeg har aldrig taget bedre billeder og video før jeg anskaffede en iPhone 4S.

Jeg har aldrig taget bedre billeder/video med en mobiltelefon, som efter jeg har fået mig en iPhone 4S. Til gengæld har jeg taget massevis af gode billeder med mit gamle Canon Powershot A620, der langt slår den kvalitet der kommer fra min iPhone 4S. Mit andet Powershot (A3200IS) tager også gode billeder, men dens videodel er ganske fremragende, her kan iPhone 4S ikke følge med.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg har aldrig taget bedre billeder og video før jeg anskaffede en iPhone 4S.

Jeg har aldrig taget bedre billeder/video med en mobiltelefon, som efter jeg har fået mig en iPhone 4S. Til gengæld har jeg taget massevis af gode billeder med mit gamle Canon Powershot A620, der langt slår den kvalitet der kommer fra min iPhone 4S. Mit andet Powershot (A3200IS) tager også gode billeder, men dens videodel er ganske fremragende, her kan iPhone 4S ikke følge med.

Klaus
Ok! Jeg har så et ældre Cassio 4mp i kreditkort størrelse. Så iPhonen er et gevaldigt hop op i kvalitet. Mit Canon EOS er naturligvis bedre, men kommer bare ikke altid med pga størrelsen.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 09:58
Tak for forslagne vil prøve at Google de forskellige modeller.

Faldt dog over det nye Canon eos m, ved det er størrere og dyrere end den oprindelige ide. Så må iPhone være backup kamera
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hej

Er på udkik efter et kompakt kamera (IXUS størrelse) som tager ok billeder og video.

Er udmærket klar over at man ikke får de bedste billeder/video med de små kamera, men ved at hvis jeg kan have det i en bukselomme, så får jeg det ofte med.  

Jeg har kikket på IXUS 1100 HS eller 510HS, men er der andre mærker som gør det bedre.

Pris max 3.000

Sony Cyber-shot DSC-HX20V. og Panasonic Lumix DMC-TZ30 er to gode bud som uden tvivl tager bedre billede end nogen smartphone. Rigtig optik, større billedchip, bedre blitz gør en stor forskel.

Jeg er selv gået et trin op og har købt et Micro Four Thirds kamera, Panasonic DMC-G3 (de er lige kommet et G5). Det har en meget større CCD-chip end kompakt kameraerne og udskiftelig optik. Det er mindre end et SLR, men ikke et man lige tager i lommen, men tasken er lille.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 22:37
Et godt valg kunne være dette PowerShot SX260 HS - som kan erhverves for ca. 2300 kr. hos bl.a. Kamerahuset
Her får du bl.a.
  • 20x optisk zoom, 25mm vidvinkelobjektiv, kompakt kamerahus
  • HS System: 12,1 MPixel CMOS og nyeste DIGIC 5 billedprocessor
  • GPS mulighed
  • Intelligent IS - som er et stort plus ved både håndholdte foto og video optagelser
  • Full HD-film (1080p)
  • 7,5 cm (3,0") PureColor II G LCD-skærm
  • Smart Auto (58 motiver), Face ID
  • Manuel, Av og Tv
  • Optagelse med høj hastighed
  • Her er et andet review inkl. sample pics og videoer på Cameralabs.com

Eller det ret så roste Canon Powershot S100 - som koster ca. 3000 kr.
  • Højfølsom Canon CMOS-sensor med 12,1 MP
  • HS System med DIGIC 5 billedprocessor
  • Ultravidvinkel 24mm, f/2.0, Intelligent IS
  • 5x zoomobjektiv.
  • Objektiv med kontrolring, NR-kontrol og RAW
  • GPS
  • Full HD, HDMI
  • Stor 7,5 cm (3,0") LCD
  • High-speed Burst HQ
  • Smart Auto, Multi-area hvidbalance
  •  
    Ift. det førstnævnte får man med dette, muligheden for at skyde i Raw format, mere vidvinkel (24mm) og blænde f/2, lidt bedre billedkvalitet + endnu mere kompakt hus - men til gengæld kun 5x optisk zoom.

Review på Cameralabs.com og photographyblog.com

Redigeret af Roland - 25-Juli-2012 kl. 22:39
    Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
    PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
    Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
    Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu