|
TV2 + Eurosport - Hvor? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mrmax ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 24-Juli-2012 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Juli-2012 kl. 13:49 |
Jeg er ved at hjælpe mine svigerforældre med deres TV og internet, og leder efter alternativer til det de har nu.
Lige nu har de Boxer med en digital antenne og boks. De har en pakke uden mere end Dr-kanalerne og TV2 (så vidt jeg husker). De vil gerne både have Eurosport og TV2 sport, men jeg kan ikke rigtig finde nogen, der tilbyder det til en ordentlig pris! De bor på landet, og deres net kan max trække 6 Mbps - derfor kan IPTV ikke gå (Der er ikke nok båndbredde til HD, det kræver 7 Mbps). Så er der så vidt jeg kan se kun parabol og antenne tilbage - og jeg kan ikke finde andre udbydere end boxer med antenne. Parabol kan jeg overhovedet ikke tage seriøst - det er jo ekstremt dyrt! Hvad har i af forslag? |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4059 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Til Eurosport er der kun parabol eller kabel,eller iptv.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10514 |
Eurosport er gratis på Astra. Til gengæld må man leve med tysk kommentator.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
Satellit er ikke ekstremt dyrt
Eurosport + flere (flest tyske)kan modtages gratis på Astra 19´Ø
Anlægget kan vel købes til omkring 2500 Kr, efter hvorlangt kabel træk.
Lynge
![]() |
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
![]() |
|
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
TV2 Sport kan de få med Boxer ved at udvide til en basispakke og tilkøbe TV2 Sport. Eurosport er der kun Canal Digital, der har, det er parabol.
Jeg kan ikke huske, om Eurosport kan fås med nogle af IP TV løsningerne, men det kan måske også være ligemeget. Har du undersøgt, om de kan få fiber? Jeg tror de bliver nødt til at vælge. Vil de undvære Eurosport, så kan de få TV2 Sport med Boxer. Tag f.eks Mini og tilvælg kanalen. Med Canal Digital kan de få Eurosport, men det er rigtigt, Family er dyr, især hvis man ikke har brug for resten af kanalerne. |
|
![]() |
|
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
Ja, selvfølgelig, god ide. Dog taler de tysk. |
|
![]() |
|
Wauw, er ikke vandt til at folk på fora er så hurtige til at svare. Takker :)
Jeg synes stadig det er meget at bruge 2500 for at modtage sattelit - det er nok overkill for bare én kanal. Jeg har det på samme måde med Canal Digital. Det er godt nok fantastisk, at man i 2012 ikke har teknologi til at modtage alle kanaler i alle formater og på alle enheder.... Nårh ja, det har man jo. Jeg takker og bukker for de forfærdelige distributionsaftaler der begrænser brugernes muligheder! Ups, kunne ikke lade være. </rant> Lige nu virker det som om det smarteste er at få eurosport gennem deres iPad med et HDMI-stik til tv'et. Jeg er bare ret sikker på at det kun er SD, men det må de så leve med. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10514 |
Er det en joke eller hvad???
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
cjdanmark ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2011 Status: Offline Point: 58 |
Hvis man tjekker DBA for brugt paraboludstyr kan man komme igang for under 500kr, hvis man vil have HD skal man nok regne med 1200-1500, så længe det kun gratis kanaler på f.eks. 19Ø man er ude efter. Vedr. sport, så er der ud over Eurosport også en del fodbold på de tyske kanaler, jeg mener at ZDF sender Champions League fra den kommende sæson, men stadig er det som med Eurosport, at man skal kunne leve med tyske kommentatorer.
PS det kræver lidt research at finde ud af hvilke af recieverne til Viasat og Canal Digital som er låst til disse udbydere, når man tjekker på DBA. PPS så lige at man kan købe en spritny FTA HD modtager, Maximum X0-30 S for 799!! |
|
![]() |
|
Flemming:
Nej. Cjdanmark: det kunne godt være en mulighed, hvis jeg forstår det rigtigt vil det kræve parabol på taget/siden af huset, kabel fra den ned til stuen, og så en modtager? Jeg synes næsten man er ude i overkill, når det kun drejer sig om én kanal, men jeg kan godt se at det giver en besparelse i det lange løb. |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4755 |
Hej Mrmax. Jeg vil tro at de forskellige priser på parabol der har været nævnt, er efter om du selv eller om dine svigerforældre måske kender nogle der kan sætte den op for dem. I en anden tråd er der lige en der har købt en parabol, HD modtager og satellit finder til lige over tusind kroner. Mit forslag vil koste et par hundre mere. I begyndelse af mit tidligere indlæg kan du læse om indstilling af parabolen Dette link: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=110643&PID=1120299#1120299
Det inkluderer bl. a. Animal Planet, Discovery, engelsk Eurosport og Hustler på 12344H 27500 og National Geographic på 12515H 22000. De sender også nogle amerikanske film med lokaler undertekster. http://www.tv-vlaanderen.be/home.aspx Det kan enten købes officielt som Basic pakke til €14,90 pr mdr. Eller de ovenstående kanaler kan modtages på en modtager hvor man via fjernbetjeningen en gang om ugen indtaster en ny 32 cifret kode. Findes både som SD eller HD. De har alle deres kanaler spredt på både 19.2°ø http://www.lyngsat.com/packages/tvvlaanderen.html For de fleste danskere vil dem på 19.2°ø række. Jeg ved ikke om dine svigerforældre kan andre sprog, men på 19,2ø findes også alle de officielle tyske kanaler. Og som andre skriver TV2 Sport kan de få med Boxer . Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 24-Juli-2012 kl. 18:52 |
|
![]() |
|
Hej Carsten.
Det lyder fristende! Jeg skal snakke med dem om det i morgen. Det dumme er også, at de gerne vil indgå at deres teenagedatter kan se TV3 og lignende kanaler - men der er tilsyneladende ingen, der har overvejet at tilbyde forbrugerne helt selv at vælge, hvilke kanaler de skal have. Suk! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |