recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hdmi problem?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hdmi problem?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BaSsE_- Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BaSsE_- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hdmi problem?
    Sendt: 25-Juli-2012 kl. 08:32
Hej Alle sammen

Jeg har et problem med min forstærker/Projektor, jeg kan ikke få billede på projektoren hvis jeg sidder og ser tv, og har tændt min HTPC, og derefter skifter til hdmi udgang 2 på forstærkeren..

Men hvis jeg skifter til Hdmi 2 og derefter tænder HTPC, kan jeg sagtens få billede på projektoren.

Kan det være noget Handshaking problem og er der nogen der har en løsning??
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 09:42
Hvad hedder dit udstyr ?

Især din forstærker, det kan være at der er nogle HDMI indstillinger du kan skrue på
Til top
BaSsE_- Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BaSsE_- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 10:05
Jamen det er en Yamaha  RX-A1010 og en Optoma HD20, og så en hjemmebygget HTPC med Asrock E350-USB3
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy -
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 12:09
Jeg har en Receiver magen til 

Jeg skal ikke røre fjernbetjeningen når der skiftes mellem TV og Projektor.

Det finder den selv ud af 
Til top
BaSsE_- Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BaSsE_- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 15:15
Okay, du tænder bare projektoren og så skifter forstærkeren selv???
min tv skærm blinker lidt som om den skal til at skifte ,  men så står projektoren bare og siger No Signal. og derefter nød til at genstarter min HTPC, og så køre det..
BaSsE_-
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 18:36
Det er lige meget hvad jeg tænder så skifter Yamaha'en selv, eller også når jeg slukker en enhed.

Jeg kender ikke det bundkort som du har i din HTPC, men hvilken driver bruger du til grafik delen ?

Er det den fra AsRock eller fra ATI http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Måske det kan hjælpe

NB. på min receiver fra jeg slået HDMI kontrol fra  
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 18:38
Hov, kom lige i tank om.

Er der ikke noget med dvale eller pauseskærm der skal frakobles 
Til top
BaSsE_- Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BaSsE_- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 18:42
Det kan være det er HDMI kontrol der gør det, for jeg køre med noget der hedder openelec min HTPC, og der er dvale slået fra..  jeg prøver lige slå HDMI kontrol fra.

Smile
BaSsE_-
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu