|
Trådløs løsning til lyd |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
mkbn ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-Juli-2012 Status: Offline Point: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Juli-2012 kl. 00:06 |
|
Hej allesammen.
Jeg leder efter en løsning hvor jeg trådløst kan afspille min lyd fra PC og telefon. Har søgt lidt rundt her på forummet og nettet generelt, men uden det store held. Virker lidt som en jungle for mig. :) Jeg har på nuværende tidspunkt ikke noget anlæg, så et lydanlæg/højtaler der er trådløst er hvad jeg leder efter. Prisen må gerne være i den lave ende, da jeg ikke søger en dyr HIFI løsning. Findes denne løsning derude? På forhånd tak for hjælpen. Mvh. Mark
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19800 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nåååh, den telefon.......(hvilken) Klaus |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
|
Hvis du ønsker at bruge bluetooth findes der en del løsninger på højtaler halløj til dette.
De fåes fra 300-400.- og op i pris |
||
![]() |
||
|
Det er en iPhone 4, men undlod at nævne det, da modellen ikke er relevant hvis det skal køre over wifi. Har nemlig ikke andet apple udstyr.
|
||
![]() |
||
|
Tak for svaret. Jeg vil dog foretrække en wifi løsning da jeg lidt har indtrykket af at Bluetooth er lidt mere besværligt at connecte til og forbindelsen er mere ustabil også. Er jeg forkert på den?
|
||
![]() |
||
Boost ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-September-2008 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 271 |
|
Så anskaf et anlæg med Airplay og du kan streame din musik den vej. Og med programmet Airfoil kan du streame musik fra din pc med Airplay.
Redigeret af Boost - 24-Juli-2012 kl. 10:33 |
||
![]() |
||
|
Ja, men kendte godt til Airplay og ønskede forslag til andre muligheder. Er ikke så meget for Apple. :) Er Airfoil freeware? Men er det ikke muligt at finde en løsning hvor det trådløse/wifi er en del af anlægget/højtaleren så jeg ikke skal ud og købe en ekstern modtager?
|
||
![]() |
||
Boost ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-September-2008 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 271 |
|
Airfoil koster 25$, så det er ikke så slemt.
De fleste anlæg der kan gå på nettet har også DLNA indbygget. Men det kræver så en DLNA server installeret på din computer. De kan fås i mange varianter, også gratis. Er lidt i tvivl om du kan få apps der bruger DLNA på din iPhone, da det jo er Airplay der bruges der. Jeg har en Windows tablet med Windows 8 og Airfoil og den gratis Spotify. så kan jeg streame Spotify til mit anlæg via Airplay og styre det hele fra sofaen eller altanen :o) Samtidig har jeg Logitech Media Server installeret på min pc, og der kan jeg så streame fra min pc til anlægget via DLNA, som jeg så kan styre via min Samsung Galaxy S3 med programmet Bubble UPNP. Men må sige at Apple har haft fat i noget af det rigtige med hensyn til Airplay.
|
||
![]() |
||
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
|
Der er masser af udstyr, der supporterer Airplay (uden at der står Apple på kassen, men lidt licens til Apple bli'r der betalt af firmaet). F.eks. har HIFI-klubben dette udvalg: http://www.hifiklubben.dk/produkter/streaming/apple-airplay/
Airfoil (http://www.rogueamoeba.com/airfoil/windows/) koster tilsyneladende 25$ - det er jo ikke alverden. |
||
Øst, vest, ::1 bedst
|
||
![]() |
||
mTs813 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-December-2007 Sted: KBH V, Denmark Status: Offline Point: 194 |
|
ellers kan man købe en boxee box som også kan køre over anlæg via airplay.
|
||
![]() |
||
chjeppe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Marts-2011 Status: Offline Point: 113 |
|
alternativ til nyt udstyr som understøtter airplay er at købe en airport Extreme og slutte til forstærkeren.
|
||
![]() |
||
|
Mange tak for jeres svar.
Ingen der har erfaringer med løsninger hvor wifi er installeret i selve anlægget/højtaleren?
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |