|
Sonos hjælp |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Biermeister ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Juli-2012 Sted: Ishøj Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-Juli-2012 kl. 22:01 |
Hej alle eksperter :-)
Skal bruge lidt hjælp til Sonos. Mit spørgsmål går ud på følgende: Jeg har et denon anlæg med b&w højtalere som jeg er ret glad for, jeg vil derfor germe udbygge det med sonos i andre rum. Jeg vil derfor købe en Sonos bridge og Sonos play 5, hvordan får jeg mit anlæg til at sende lyd til sonos højtaleren i det andet rum ? Overvejer at tilslutte en Apple airport Express til mit anlæg men kan man sende lyd til sonos fra den ? Tak for hjælpen Christian |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6691 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej, jeg synes du skal læse om Sonos på Hifi-klubbens hjemmeside, da du ikke helt forstår hvad det er.
Airport Express og Sonos gør det samme - du skal kun have én af delene. Du skal tænke på Sonos som en anden enhed (fx cd-afspiller), som du sætter til din forstærker. Sonos afspiller så det musik som Sonos har adgang til på en computer med deling slået til, eller fra en netværksharddisk. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Biermeister ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Juli-2012 Sted: Ishøj Status: Offline Point: 9 |
Ja så langt er jeg med :-)
Men som jeg forstår det så det musik jeg afspiller fra mit anlæg feks cd sil jeg germe kunne sende til sonos play 5, den eneste måde jeg kan gøre det hvis jeg har læst rigtigt er med en sonos connect. Her kommer prisen så ind :-) prises for connect er 2600 kr en Apple AirPlay Express koster 750 kr :-) |
|
![]() |
|
Undskylder de mange slåfejl skrev fra min telefon :-)
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6691 |
Sonos kan ikke sende musik fra dit anlæg. Sonos kan spille musik fra en harddisk, som er synlig på dit netværk.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Ok tak så er det ikke en løsning hvis jeg vil sende lyd i flere rum :-)
|
|
![]() |
|
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
Sonos kan gøre det, mener at Sonos ZP90 har analog indgang så den kan sende lyden videre til andre enheder i huset. Virker måske bare næsten som spild af potentialet i Sonos at bruge så dyr en løsning til noget så simpelt.
|
|
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
|
![]() |
|
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
db89 har ret, du KAN via phono-phono tilslutte dit denon anlæg til din sonos, så går man ind på det der hedder "ekstern kilde" via sonos, men om det virker, og hvor godt med flere enheder aner jeg ikke! men muligheden er der i hvertfald, spørgsmålet er bare hvor kreativ man er. (men det kræver du skifter den bridge ud med en ZP90/Connect som den hedder nu..)
|
|
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|
![]() |
|
Ok tak for svar :-) lidt spild af penge da mit nuværende anlæg har internetradio osv. virker det lidt spild af penge.
Så kan det bedre betale sig at købe flere højtalere og så trække kabel til dem. Tak,til jer alle. |
|
![]() |
|
Ariake ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2011 Sted: DNK Status: Offline Point: 52 |
Sonos fungere primært som en afspiller af det musik man evt. har på en NAS. En let og simpel komponent du sætter til ens forstærker og så gør den mere eller mindre resten. Har du ikke NAS og du kun ønsker at afspille musikken fra CD afspiller til et andet rum er Sonos, efter min overbevisning ikke det ideelle løsning.
Mvh
|
|
Jeg har en Ugle!
|
|
![]() |
|
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
Bruger min sonos 45/45/10 på den måde at 45% af tiden afspiller jeg musik fra min computer (NAS'en er ikke forbundet pt. da alt det "gode" musik ligger på puteren) og 45% af tiden høre jeg musik fra Spotify, og de sidste 10 er så Netradio ;)
|
|
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
Med andre ord kan du godt det du ønske via zp90/connect. Grunden til den koster mere end airport express er primært lydkvaliteten. (og tislut muligheder og betjening...) Sonos fungere super. Men hvis du gider trække kabler, så god fornøjelse. Og så der jo også grænser for hvad din forstærker kan klare af antal højttalere... Sonos stopper først ved 33 rum ;-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |