recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reg A BD og hertz??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reg A BD og hertz??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
veyron Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér veyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Reg A BD og hertz??
    Sendt: 30-Juli-2012 kl. 12:04
Hej.
Har lige modtaget, og set, Total Recall(mindbending edition) på Blu-ray reg A.
På min Oppo, viser displayet på panelet, at den afspiller i 24 Hertz, normalt synes jeg US-udgaver altid er i 23.976 Hertz.
Tidligere har jeg kun set 24 Hertz ved Reg B, og det skulle være den gamle PAL/25 fps/1080i/p snak igen, men altså: hvorfor 24 Hertz på en US??
Bare lidt nysgerrig Smile
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)

Oppo BDP-83 (reg.free.)

Supra HDMI
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 13:01
24Hz er selvfølgelig ikke PAL, ligesom 1080i/50 er. Det er jo meget tæt på de rigtigste 23.976Hz.

Men det er første gang jeg har hørt om 24Hz på en region A-udgivelse. Jeg har netop også kun set det på nordiske og engelske udgivelser hidtil. Jeg aner ikke hvorfor man gør det. Jeg skrev til Otto og spurgte, men jeg fik vist ikke formuleret mig godt nok Jeg spurgte også en fra Midget Entertainment, da jeg alligevel havde fat i ham vedrørende den manglende udgivelse af The Raid tidligere i denne måned, men han anede heller ikke hvad forskellen var, og hvorfor nogle udgivelser er sådan.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 15:26
Det er faktisk 24Hz, der er det rigtige...

Amerikanerne sløver filmen 0.1% ned for at tilpasse frame raten til 23.976, som nemt kan laves om til 59.97fps, som deres TV kører med.

I biografen er det *præcis* 24fps, der køres med...

Så den "rigtigste" fps på en Blu-Ray er faktisk 24fps - ikke 23.976fps.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
veyron Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér veyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 17:12
Enig med dig i det, blot usædvanligt at se 24 Hertz på en 100% US-udgivelse.
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)

Oppo BDP-83 (reg.free.)

Supra HDMI
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 00:00
Jeg er ved at se en Blu-ray fra Hong Kong, og der er sørme også 24Hz på den.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu