recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Scanning giver for mange kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Scanning giver for mange kanaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Scanning giver for mange kanaler
    Sendt: 01-August-2012 kl. 00:01
Hej alle
Hos min antenneforening abonnerer jeg på den mindste tv-pakke. Antenneforeningen får signalet/servicen leveret af YouSee. Mit problem er at skanninger efter tv-kanaler giver ALT - inkl. alle de kanaler jeg alligevel ikke kan se. I praksis betyder det at jeg er interesseret i ca. 10 kanaler ud af en pulje på 182 kanaler, hvor jeg alligevel ikke kan se omkring 90%!
Dette er resultatet på både et Sony 40EX720 samt et LG M2380DF og processen med at sortere alt skramlet fra er ekstremt tidskrævende og vil sandsynligvis skulle gentages når kanalerne flyttes rundt på frekvensbåndet og der skal genskannes.
Pt gider jeg nærmest ikke bruge LG'en fordi kanalerne ligger som lort og jeg bruge flere timer på at rydde op i det.
Ifølge antenneforeningen er det nødvendigt at give mig alle de kanaler jeg ikke skal bruge da der så er åbent for evt. tilkøbskanaler - hvilket jeg heller ikke benytter mig af...
Kan jeg på nogen måde lave en skanning som kun giver mig de kanaler jeg rent faktisk kan se eller er der andre gode forslag?
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 07:29
Hej.
Det er det samme med Boxer,så der skal jeg efter en scanning,også slette de kanaler jeg ikke kan modtage.
Det er på en Sony ex 723.
Tror det er  noget vi skal leve med.
Mvh.
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 07:42
Kan du ikke lave en favorit liste med de kanaler du ser, på den måde er det 10 og ikke 70 du skal ændre på. Det kan jeg nemlig på min boxer box. Mvh. Rasmus
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 07:48
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Kan du ikke lave en favorit liste med de kanaler du ser, på den måde er det 10 og ikke 70 du skal ændre på. Det kan jeg nemlig på min boxer box. Mvh. Rasmus

Det kan jeg på min Humax box,men det er lidt en anden måde på Sonyen,der skal jeg slette de kanaler jeg ikke kan se.
Mvh.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2012 kl. 08:34
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Dette er resultatet på både et Sony 40EX720 samt et LG M2380DF og processen med at sortere alt skramlet fra er ekstremt tidskrævende og vil sandsynligvis skulle gentages når kanalerne flyttes rundt på frekvensbåndet og der skal genskannes.
......
Kan jeg på nogen måde lave en skanning som kun giver mig de kanaler jeg rent faktisk kan se eller er der andre gode forslag?
Har du ikke mulighed for kun at scanne efter "GRATIS" kanaler?
Alternativt et menu punkt efterfølgende for kun at vise GRATIS kanal liste.
Det kan jeg på mit Panasonic.

Mvh JørgenT
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu