recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox vs PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Xbox vs PS3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Xbox vs PS3
    Sendt: 29-Juli-2012 kl. 17:41
Hejsa alle.

Har lige et par spg om hvorvidt det er bedst at investere i en xbox eller PS3, eller skal man vente til der kommer nye boxe??

Og hvad med spil? hvor er spil bedst til den ene eller den anden box?
hvad med tilslutningsmuligheder? kan man koble mus og tastatur til dem osv?

Grunden til dette er at jeg godt vil investere i en box til knægten på et tidspunkt, synes wii´en er en udgået model, så vil jeg jo godt at den måske kunne være lidt fremtidsvenlig, så man kan bruge den lidt som en computer os, f.eks til noget surfing osv.

Ja kan jo os være man skal vente lidt, men hvad synes i?
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 18:42
Der går rygter om en ny PS3 model, der nok bliver billigere. Rygtet siger £100, hvilket jo ville være retarderet billigt.

Men det afhænger egenlig lidt af din knægt.

- Vil han se bluray film?
- Er han villig til at betale for spille online? (Xbox 360)
- Hvilke typer spil er han til og hvor gammel er han?

Jeg synes, personligt, at der er lidt bedre fremtidsudsigter med en PS3. Grunden er, at MS kører rundt i den samme rille og udgiver for det meste Kinect-relaterede spil samt Halo/Gears of War/Fable/Forza - dog er Peter Monylux hoppet af Fable-vognen og spilserien ser ud til at have taget en kedelig Kinect-rute.
De andre spil 3 spil er gode nok, men Sony tilbyder et lidt mere interessant udvalg:

2012/2013:

- Starhawk
- Twisted Metal
- Beyond
- God of War
- Sly Cooper 4
- Ratchet and Clank
- Playstation All-Stars Battle Royale
- Little Big Planet: Karting
- Dust 514
- Ni No Kuni: Wrath of the White Witch
- The Last of Us
- Ruin
- Dragon's Crown

Man kan argumentere for, at det ikke er alle spil der interesser en, men med 14 spil fordelt ud på en masse forskellige genre, der ikke kan fås til Xbox 360, burde der være noget man kan lide. Og det er kun 2012/2013.

*The Last Guardian, Final Fantasy Versus XIII og Agent burde være på vej, men hvornår de udkommer, hvis nogensiden, ved man aldrig.

Der er jo også alle de tidligere spil, som MGS4, InFamous, Uncharted, Killzone, Resistance, LBP, R&C, Socom, Motorstorm osv.

Men det er selvfølgelig ikke for at sige, at der ikke udkommer en masse til Xbox 360 og at der heller ikke har været meget, fordi det har der, helt bestemt. MS har dog bare skiftet fokus siden 2009 og "nøjes" nu hovedsageligt med de 4 store titler jeg nævnte længere oppe. Dog har MS et enestående udvalg af både nuværende og fremtidige XBL spil (mindre spil, der kun kan downloades).

Hvis grafik ikke er vigtigt for din knægt, så kan du sagtens købe en af de nuværende HD-konsoller. Grunden er, at når PS4 og Nextbox udkommer, vil de formegentlig være dyre og udvalget af spil sparsomt. Hvis du køber en PS3 i år, vil der være MASSER af spil at vælge mellem og en del vil være billige

F.eks. kan man købe Uncharted 1/2 for 350kr hos coolshop og jeg har set, at man i Tyskland, kan købe en box med Gran Turismo 5, Killzone 2, Uncharted 2 og et andet spil til fornuftige penge.

Det samme kan man dog også med Xbox, hvor man f.eks. kan købe konsollen for 1500kr også få smidt 3 (gode) spil i nakken.

Mus/tastatur er ikke rigtig det helt store til nogen af konsollerne.

Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2012 kl. 19:23
ja min dreng er kun 4½ men boxen skal jo nok os bruges lidt af faren her :D

Men film kører udelukkende fra medie afspillere i hele huset, hvor de bliver streamet fra en fælles server, så det skal den ikke bruges til.

Men den vil jo nok mest blive brugt af knægten og faren, men den skal jo nok være til gavn for alle i huset.

Men det med tastatur osv, var egentlig fordi nu kunne jeg læse noget med xbox ville lancere en browser til deres box, så det jeg tænkte var om man i fremtiden kunne tænke sig en box som var nem at surfe på også. Derfor tastatur og mus :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2012 kl. 12:21
Okay, det ændrer jo lidt på sagerne. Glem browsing fra en konsol, det er ikke særligt godt til PS3/Vita og jeg kunne forestille mig at det uanset ville være bedre med smartphone/tablet/pc.

hvis din knægt ikke er ældre kan du overveje Xbox/Kinect. Der bliver tilbudt en masse børnevenlige spil, hvor de også kan bruge hele kroppen.

Sony vil også have større indflydelse på familiemarkedet, hvilket også kan ses på den nuværende 2012 lineup, med spil som Sly, Ratchet, battle royale, LBP: Karting og Wonderbook. Der er gode muligheder med begge konsoller, for både knægten og dig ;-)

Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 14:38
En væsentlig fordel ved Xbox'en frem til PS3'eren mener jeg helt klart er controlleren. Playstation har brugt samme controller siden den første Playstation udkom i midt 90'erne. Det er ganse vist blevet trådløs med tiden, men den er stadig ikke særlig lækker at spille med.
Xbox har derimod lavet en ny controller de gange de har udgivet en spillemaskine. Og controlleren til Xbox 360 er mile bedre end PS3 controlleren. Den er større, og ligger bedre i hånden. Desuden findes der også alternative controllere som virkelig forbedre gamingoplevelsen.

Så jeg overvejer også at skifte min PS3 ud med en Xbox 360 igen. Det der afholder mig lige pt. er:
- Manglende BD-drev
- Prisen er stadig høj for en Xbox, når nu maskinen er så gammel
- Betaling for spil på nettet

Men alt i alt skal man afgøre med sig selv, hvad der vægter højst for en selv.
Til top
adamsen1986 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2012
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér adamsen1986 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 14:49
controlleren er grunden til jeg fik xbox :) 

Ps3 controlleren bliver for lille hvis man har voksenhænder og ikke børnehænder :P

men du må have nogen venner som har xbox og ps.. så skule du måske få prøvet om ps controlerne er noget for dig
Til top
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2007
Sted: 2665
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér minusop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 15:16
Har begge - men må nok erkende at Xboxen ikke er tændt særligt ofte i forhold til PS3'en!

Fordele ved PS3 : 
Biblioteket har utroligt mange spil til udlån...
PS+ abonnementet er guld værd. Et hav af "Gratis" spil (du kan spille dem så længe du er medlem), som fornyes ca. 1 gang om måneden. De penge er givet godt ud, syntes jeg ;)
Jeg slipper for at have en BD afspiller stående :)

... måske at jeg kan sælge dig min Xbox Wink
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2012 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af adamsen1986 adamsen1986 skrev:

controlleren er grunden til jeg fik xbox :) 

Ps3 controlleren bliver for lille hvis man har voksenhænder og ikke børnehænder :P

Du ved godt man kan købe større controllere til ps3?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 09:10
Konsollen skulle også bruges til hans knægt, så er diskusionen om en større controller specielt relevant? Jeg mener også at man kan få Xbox 360-lignende controllere til PS3..
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér detlef Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 10:35

PS+ er den for mig afgørende faktor, genialt indhold til 1 krone om dagen!
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 11:48
Hejsa, 
Jeg har både en Xbox360 og PS3.
Jeg må sige at jeg elsker Xbox controlleren, da jeg synes den er mere behagelig at bruge, men tilgængel så skal man betale en sats om måneden for at spille online. For at spille online skal man nemlig have en guld profil. 3 måneders guld profil koster 100kr hos Elgiganten vidst nok(?).
1)  Dette har vist sig for mig at være en dum ting, da jeg KUN spiller online og spillene til Xbox koster det samme som til Ps3 (Hvor det er gratis at spille online).
2) Jeg bruger også Netflix. Det er utrolig nemt og hurtigt lige at vælge sin yndlings serie eller film via en konsol - men igen kræver film tjenester OGSÅ den guld abonnement fra Xbox360 (Det gør PS3 igen, ikke)
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af Jesper Keller Jesper Keller skrev:

Hejsa, 
Jeg har både en Xbox360 og PS3.
Jeg må sige at jeg elsker Xbox controlleren, da jeg synes den er mere behagelig at bruge, men tilgængel så skal man betale en sats om måneden for at spille online. For at spille online skal man nemlig have en guld profil. 3 måneders guld profil koster 100kr hos Elgiganten vidst nok(?).
1)  Dette har vist sig for mig at være en dum ting, da jeg KUN spiller online og spillene til Xbox koster det samme som til Ps3 (Hvor det er gratis at spille online).
2) Jeg bruger også Netflix. Det er utrolig nemt og hurtigt lige at vælge sin yndlings serie eller film via en konsol - men igen kræver film tjenester OGSÅ den guld abonnement fra Xbox360 (Det gør PS3 igen, ikke)

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Du ved godt man kan købe større controllere til ps3?

Størrelsen på controlleren er irrelevant når man køber ekstra controllere uanset hvad hvis man spiller flere og PS3-controlleren er ikke dårlig. Den er perfekt til små hænder og jeg har ingen problemer med at bruge den til mine egne "over-gennemsnittet" hænder.

Ellers er jeg enig i hvad du skriver, bortset fra PS3 har færre online, hvilket kan udvande online-delen lidt. Der er generelt få som spiller de gode spil som har været ude et stykke tid.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu