recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt setup - vil det fungere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt setup - vil det fungere?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thokra Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 205
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thokra Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt setup - vil det fungere?
    Sendt: 03-August-2012 kl. 11:22
Hej Alle
Jeg har brug for jeres hjælp/erfaring til min idé i vores stue.

Vi har i øjeblikket det gamle Panasonic plasma på væggen, facetreol fra idemøbler med ps3, selektorboks, wii og udstyr til konsolerne.

Setuppet er helt fint - men er træt af, at vi har et møbel ud fra væggen samt at møblet ikke er hifi "ready" så skabsdør skal være åbent når vi skal bruge konsol eller andet i rummene.

Derfor tænkte jeg, hvad med at udnytte pladsen under vores vindeltrappe - hvor der er et fortsat godt rum.

Det der skal siges er, at kabelstik kommer fra tilstødende væg, hvorfor alle ledninger bund og grund kan fjernes og ligges ind i rummet.

Væggen er gasbeton og derved forholdsvis let at skære i.

Jeg ville skære 2-3 huller som forsøgt illustreret på tegningen. Dernæst skal vægge mures op med stenvægsplader.

Min ide i trapperummet er, at lave nogle mdf-hylder på indersiden af væggen, men er meget i tvivl om hvor vidt der er brug for blæser, rummet er 2-3 m2 og har få skoreoler.

Næste ide kunne være, at der bores 5-10 små huller i væggen og der bliver lagt led lys rundt om tv'et.

Næste projekt er selvfølgelig et nyt tv.

Summa Sumarum...
Hvad synes I om ideen?
Kræves der blæser i rummet?
Har I gode ideer til andet på væggen.

Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 13:07
Lyder som et spændende projekt med fede muligheder i. Smile

Hvad med at lave et hul i hele møblets størrelse, og så at sige bygge det 100 ind i væggen??

Så kunne du evt lave lågerne om til stoflåger ved at skære en firkant ud i midten, med en ramme tilbage, og beklæde det med højtaler stof. Derved ville du afhjælpe varmeproblematikken, samt kunne betjene det hele gennem stoffet, så og dine trådløse controllere kan også bruges gennem stoffet.

Mvh. Rasmus
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Hvad med at lave et hul i hele møblets størrelse, og så at sige bygge det 100 ind i væggen?? Det skal så undersøges hvorvidt væggen er bærende. Samt man skal være forberedt på at der skal skæres jernarmering over. Og det skal der sikkert også, hvis der kun skal laves de viste huller.

Så kunne du evt lave lågerne om til stoflåger ved at skære en firkant ud i midten, med en ramme tilbage, og beklæde det med højtaler stof. Derved ville du afhjælpe varmeproblematikken, samt kunne betjene det hele gennem stoffet, så og dine trådløse controllere kan også bruges gennem stoffet. Enig!

Mvh. Rasmus
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 17:17

Hvad med at lave et hul i hele møblets størrelse, og så at sige bygge det 100 ind i væggen?? Det skal så undersøges hvorvidt væggen er bærende. Samt man skal være forberedt på at der skal skæres jernarmering over. Og det skal der sikkert også, hvis der kun skal laves de viste huller.
Ja, det er korrekt, og i tilfælde af den er bærende kan det løses ved at mure en overlægger i.
Mht jernarmering vil jeg ikke tro det er tilfældet på den væg, men det kan kun tiden vise Wink

Så kunne du evt lave lågerne om til stoflåger ved at skære en firkant ud i midten, med en ramme tilbage, og beklæde det med højtaler stof. Derved ville du afhjælpe varmeproblematikken, samt kunne betjene det hele gennem stoffet, så og dine trådløse controllere kan også bruges gennem stoffet. Enig!

Mvh. Rasmus

Redigeret af fausing - 03-August-2012 kl. 17:20
Min Hjemmebio
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 19:34
Jeg ville bare bore et hul stort nok til Strøm, HDMI kabel etc. og så en IR-fordeler

Og så placere alt andet udstyr på den anden siden, jeg ved det virker for bruger det selv.

Ang. varme, så tror jeg rummet er stort nok til at du ikke behøver en blæser, men hvis det bliver for varmt kan du jo bare sætte en derind. Ingen vil høre det.

Det er noget nemmere end kæmpe huller og overliggere
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 19:40
Umiddelbart og en fornuftig løsning, men jeg ville personligt ikke gide skulle "hele vejen" rundt om, for fx at sætte en film på. Smile
Min Hjemmebio
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 19:47

Umiddelbart og en fornuftig løsning, men jeg ville personligt ikke gide skulle "hele vejen" rundt om, for fx at sætte en film på. Smile

Nå ja, jeg havde lige glemt at der er nogen som stadig bruger skiver !

Men når det så er sagt, er det så ikke en lille ting ( det tager kun 30 sek. og en film varer ca. 2 timer )
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Maj-2011
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 19:50
Åh jeg er så bange for at træde nogen over tæerne, men dette her indlæg, passer det ind under hjemmebio forummet, eller skulle det ikke ligge et andet sted? Måske et forum med navnet hifi møbel? Hvor man kan vise sit selvbyg?
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Nå ja, jeg havde lige glemt at der er nogen som stadig bruger skiver !

Men når det så er sagt, er det så ikke en lille ting ( det tager kun 30 sek. og en film varer ca. 2 timer )

Haha, jo vi er der nogen der stadig er på disc'en. Smile

Jo, men det ville for mig være irriterende at skulle, men ikke sikkert det er for trådstarter.
Ideén er rigtig god, bare ikke noget for mig.

Rasmus
Min Hjemmebio
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af martin_p martin_p skrev:

Åh jeg er så bange for at træde nogen over tæerne, men dette her indlæg, passer det ind under hjemmebio forummet, eller skulle det ikke ligge et andet sted? Måske et forum med navnet hifi møbel? Hvor man kan vise sit selvbyg?

Jo, det kan du have ret i, men det kan være han bliver så vild med forslagene, at han ender med at bygge det op til en bio. Smile
Min Hjemmebio
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Maj-2011
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 20:12
Hehe fausing, ja kunne være. Men som andre sidder har forum, hvor man kan se deres hjemmebyg af tv møbler
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu