|
Hvordan kan det være... |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Fjeder ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2011 Sted: 9000 Aalborg Status: Offline Point: 38 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-August-2012 kl. 17:22 |
... at makemkv laver en mkv fil, der fylder lige ca 5.7 gb mens dvdshrink laver et par filer og disse kun fylder godt 4 gb ?? (dvdshrinks filer fyldte efterfølgende kun 0,7 gb efter en tur gennem handbrake, der samlede filerne til én mkv fil)
Måske det lige skal tilføjes at det var V for Vendetta, der varer lige godt 2 timer... Jeg har ikke tilladt nogen af programmerne at ændre på opløsningen på nogen måde, men bevare filmen som den er, uden menuer etc... og kun med billed, lyd og dk undertekster... Håber der er nogen der kan give en forklaring, ellers er det bare ærgerligt
![]() |
|
Jeg er stadig noob - bær over med mig :)
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fordi MakeMKV ikke komprimere filmen overhovedet, som Handbrake gør og som dvdshrink gør.
Dvs du får den fulde dvd kvalitet med MakeMKV. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Fjeder ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2011 Sted: 9000 Aalborg Status: Offline Point: 38 |
ah ok.. havde jeg godt nok en mistanke om.. men var ikke sikker.. tak for svar
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
DVDshrink komprimerer kun hvis man beder om det
![]() |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Korrekt, hvis du har valgt dvd9 gør den ikke. ![]() ![]() |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
hmmm.. synes jeg bad om ingen komprimering?? nåh hva, kan være jeg bare skal eksperimentere lidt mere med det eller bare glemme de andre og satse på makemkv ^^
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |