recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Epson 3200 eller 5900
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Epson 3200 eller 5900

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Commander Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 231
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Commander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Epson 3200 eller 5900
    Sendt: 04-August-2012 kl. 12:32
 Hej Recordere brugere..

Jeg skal ud at købe min første Projektor, og har kigget på disse 2 modeller, og jeg er noget ny på det marked og har lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med..

jeg har ca 3-3.5 m fra væg til væg..

den ene har manuel lens shift den anden et JA, giver dette samme resultat ?

Hvilken af disse to skal jeg købe ?

Commander

Panasonic TH-42PX80E - Zaptor box - TviX 6500a HD -

pioneer vsx-ax3 - B&W DM603 -

harbosub10 - Ps3
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 12:53
Først skal du finde ud af hvad du vil buge den til.

Vil du have 3D er det TW5900, hvis du ikke vil have 3D er det hip son hap, næsten. For det afhængr af hvad miulighed du har for placering, kun TW3200 har lensshift og derved er en noget mere fleksibel placering mulig.

På TW5900 kan du bruge keystone korigering, det giver så et dårligere billede men om det reelt er synligt på TW5900 ved jeg ikke, men herinde er det fy fy og uhada, selvom ingen nok har set keystone korrektion på TW5900. Du bør nok få det demonstreret i butikken og se on du kan se en forringelse i billedet, jo mere korrektion jo dårligere billede.

Se om du ikke kan få demonstreret begge projektore.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 13:19
TW3200. Har den selv. Lenshift er et kæmpe plus og billedet er ikke synligt forbedret på 5900. 3200 er billigere så der er råd til lidt snolder til filmen. 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Commander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 13:27
3D er slet ikke vigtigt så længe jeg skal side med briller uden på briller ! hehe
Men det ville ikke være afvisende, hvis den havde det, så det skal ikke være det som afgøre mit valg..

Den skal hænge i loftet lige bag det lærrede jeg vælger, så det er kun op ned jeg forventer at justere den..
Jeg skal bruge den til film 95% og 5% spil

commander

harbosub10 - Ps3
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Commander Commander skrev:

3D er slet ikke vigtigt så længe jeg skal side med briller uden på briller ! hehe
Men det ville ikke være afvisende, hvis den havde det, så det skal ikke være det som afgøre mit valg..

Den skal hænge i loftet lige bag det lærrede jeg vælger, så det er kun op ned jeg forventer at justere den..
Jeg skal bruge den til film 95% og 5% spil

commander

Bag lærredet ?

Enten har du et meget langt rum eller også er det et meget lille billede du får ?

Men ud fra det du nævner så ville jeg vælge TW3200.

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Commander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 13:42
He he foran lærret.. 

fra bagvæg til lærred er der ca3.2m..

tw3200 - tja jeg vil kigge på den så, Elgiganten skriver dog 'internet pris' hvad det betyder frem for at jeg køber i butik..

harbosub10 - Ps3
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 15:54

He he foran lærret.. 

tw3200 - tja jeg vil kigge på den så, Elgiganten skriver dog 'internet pris' hvad det betyder frem for at jeg køber i butik..

Du vælger collect@store og så har du med sikkerhed 14 dages returret.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

He he foran lærret.. 

Er du 100% sikker på det? COOPs Net-torvet har en lignenede ordning hvor man kan hente varen i den nærmeste COOP-forretning. Så vidt jeg ved kan man med COOPs model ikke returnere på samme vilkår som med almindeligt fjernsalg. Jeg kan ikke komme i tanke om hvorfor, men der en juridisk spisfindighed der gør at der ikke ar tale om fjernsalg.

MVH
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

He he foran lærret.. 

Er du 100% sikker på det? COOPs Net-torvet har en lignenede ordning hvor man kan hente varen i den nærmeste COOP-forretning. Så vidt jeg ved kan man med COOPs model ikke returnere på samme vilkår som med almindeligt fjernsalg. Jeg kan ikke komme i tanke om hvorfor, men der en juridisk spisfindighed der gør at der ikke ar tale om fjernsalg.

MVH

Jeg har læst (kan ikke finde link Confused), at det man afhenter ikke ændre ved det er fjernsalg.

edit : http://www.forbrug.dk/Afgoerelser/moebler-og-boligudstyr/fortrydelsesretselvomvarenblevafhentetibutik

Redigeret af Hans j - 04-August-2012 kl. 16:18
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 16:25

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

He he foran lærret.. 

MVH

Jeg har læst (kan ikke finde link Confused), at det man afhenter ikke ændre ved det er fjernsalg.

edit : http://www.forbrug.dk/Afgoerelser/moebler-og-boligudstyr/fortrydelsesretselvomvarenblevafhentetibutik

Ja den ser klokke klar ud. Jeg kom bare i tanke om at der var en tråd herinde om returret hos COOP hvor der var ballade med det.

Tråden om COOP er her hvis det skulle interessere nogen:

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 04-August-2012 kl. 16:37
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-December-2008
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 16:34
Du kan sagtens trykke Collect@Store uden at det har indflydelse på din returret. Det har jeg næsten selv lige gjort ved samme projektor.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Commander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 19:54
Okay nu går jeg lige skridtet videre..

Hvis nu jeg ville bruge 3000 mere, hvad er så bedst på Epson:
3200
5900
6000 

jeg kan også se at på 3200 er DB på 28 de andre er på 32 ! betyder det meget ?

Håber i kan hjælpe lidt mere..
Commander

Redigeret af Commander - 04-August-2012 kl. 19:58

harbosub10 - Ps3
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu