recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - alternativ for squeezebox? træt af det..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

alternativ for squeezebox? træt af det..

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Di Gio Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Di Gio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: alternativ for squeezebox? træt af det..
    Sendt: 04-August-2012 kl. 19:23
Jeg er ejer af logitech squeezebox duet og er bestemt ikke imponeret over produktet. 
Ofte når man høre radio forsvinder lyden, nogen gange op til flere minutter. Det sker også engang imellem ved alm. afspilning af musik. 
Enten er det fordi jeg er klovn til at opsætte (ved ikke lige hvad det kan være) det ordenligt eller så er produktet bare ik bedre.

skal siges jeg har en synology ds211+ nas server som køre u beklageligt og alt er self opdateret.

Jeg er ejer af pioneer sc lx71 så jeg har kigget på Pioneer N-30-k http://www.pioneer.eu/dk/products/42/201/18420/N-30-K/index.html som et alternativ til squeezebox (gider ik Sonas). Men det er forholdsvis et nyt produkt så folk har nok ikke de store erfaringer med den.

Men et helt andet alternativ for squeezeboxen er jeg også åben for hvis jeg ikke kan få til at køre mere optimalt end hvad det gør nu.

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 19:49
Kan jeg ikke genkende. Reciveren har en buffer som gør at den enkelte musik nummer hurtigt bliver kopieret over. Hvis jeg slukker for serveren spiller musikken i lang tid - for det meste resten af det nummer den er i gang med.
Hvilket filformat bruger du. Har du kabel eller trådløs
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 19:53
Jeg vil vædde med du køre trådløst. De problemer havde jeg også. Kabel er bare altid at foretrække lige meget hvilket produkt du så end måtte vælge.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Di Gio Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Di Gio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 20:44
det er helt korrekt jeg køre trådløs... kunne være man skulle smide et par sedler efter en switch og prøve det så. har kun et netværks stik i stuen som er tilsluttet routeren, så derfor jeg har kørt trådløs.

men synes det er ringe det ikke kan fungere optimalt med trådløst, Men hvis der ikke skal mere til et kabel og en switch så sparer jeg da en del mønter :)

Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 22:17
Jeg har en squeezebox duet som kører trådløs og har ikke på et eneste tidspunkt haft et udfald på lyden, uanset om det kommer fra min ds212+ eller mysqueezeserver.

Hvad for en router har du?
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Jeg har en squeezebox duet som kører trådløs og har ikke på et eneste tidspunkt haft et udfald på lyden, uanset om det kommer fra min ds212+ eller mysqueezeserver.

Hvad for en router har du?

Sådan kan man bare ikke genneralisere når det kommer til trådløst.
For nogen vil det virker, og for andre ikke. Men kabel er bare altid at foretrække

Til trådstarter >> Har du ikke et par LAN porte på din router ? Så kan du trække et netværkskabel fra den, og bag i din squeezebox, og så skal du bare se. Husk at ændre til LAN forbindelse i indstillingerne på din squeezebox.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-December-2004
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peejay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 22:34
Heller ingen problemer i mit setup. 
Kører 3 SB trådløst med Linksys accesspunkt
Til top
Di Gio Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Di Gio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 23:35
jeg køre med yousee egen.... alt fungere optimalt via den, på nær squeezeboxen. der er dog over 15 meter fra router til boxen så det kan evt være lidt et problem for den. Mit tv køre dog også på trådløs og der har jeg aldrig problemer når jeg streamer fra serveren.

Jeg har ikke mere plads i routeren da alle rum er forbundet på den, om jeg sætter en swich i teknikrummet eller bag tv bordet er jo underordenet. Så kan jeg også forbinder forstærker, tv, mediacenter og squeezebox via kabel.
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 00:02
Ok, jeg kender ikke yousee's router ,men måske kan den ikke håndtere alle enhederne. Men så burde du have problemer med andre enheder også.

Jeg har stofa, men bruger min egen router efter stofas modem/router
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Di Gio Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Di Gio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 09:00

Til trådstarter >> Har du ikke et par LAN porte på din router ? Så kan du trække et netværkskabel fra den, og bag i din squeezebox, og så skal du bare se. Husk at ændre til LAN forbindelse i indstillingerne på din squeezebox.
[/QUOTE]

jeg vil lige prøve at forbinde den med kabel og se om det er problemet. du skriver at man skal ændre til LAN forbindelse.
Har været inde i Avanceret og så netværk, men synes ikke jeg kan finde noget om LAN forbindelse.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 09:18
Nej de har aldrig fået lavet en ordentlig brugergrænseflade til netværksopsætningen.
Du er nød til at nustille receiveren ved at holde knappen inde nogle sekunder og køre setup igennem igen.
Til top
Di Gio Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Di Gio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 09:28
hmm... Jeg har reset boxen og geninstalleret fra duet fjernbetjening. 

hvor kan jeg se den er på via kabel? hvis jeg går ind på media server og trykker på afspiller så fortæller den at trådløs signal er 58%

er sgu blevet lidt forvirret nu :(

Kan dog se bag på SB at den grønne lampe blinker konstant og den orange lyser konstant, vel lige med signal via kabel?

Redigeret af Di Gio - 05-August-2012 kl. 09:49
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu