recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer med Panasonic PX37X10Y?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer med Panasonic PX37X10Y?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer med Panasonic PX37X10Y?
    Sendt: 04-August-2012 kl. 19:46
Jeg har desværre ikke lige manualen ved hånden, men er der nogen der ved om Panasonic PX37X10Y har DVB-T2 som Boxer beskriver? Så vidt jeg lige kan se på nettet har Panasonic PX37X10Y kun DVB-T, og uden at vide hvad det præcis er, er det vel ikke nok til at kunne tage TV2 HD via Boxer?
Steen
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 20:14
Den har heller ikke DVB-T2. Jeg har selv haft 42X10Y indtil for omkring halvandet år siden.

DVB-T/T2 er modtagelse via luften, hvor DVB-C er modtagelse via kabel som fx Stofa og Yousee.

Så vil du bruge 37X10Y til modtagelse via Boxer, skal du have en boks indimellem. Det kunne være en af disse, http://www.digital-tv-danmark.dk/tv_bokse_mpeg4_u_abonnement-c-153.html?bgsid=750n9ka2dl9lcfq0o2kso508u0. Der er nogle nævnt med DVB-T2.

Nu har jeg selv modtagelse via DVB-C, så jeg skal ikke kunne sige, hvor gode boksene er.

Mvh. Jørgensen

PS Her er et link til nogle Triax DVB-T2 bokse:

Redigeret af Jørgensen - 04-August-2012 kl. 20:19
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 23:22
Hej Jørgensen, tak for links.
Det var da noget af en opvågning - en fladskærm med et par år på bagen er allerede forældet.
Jeg tror Fru Jensen bare må undvære TV2, og så nøjes vi bare med DR's kanaler via en antenne på loftet.
Fagre nye verden
Steen
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 23:52
Ja, det er ret vildt, men vi må jo bare prøve at følge med. Vi med Yousee går også og afventer, at DVB-C skifter til DVB-C2, men der er vist lidt tid at løbe på endnu.

Mvh. Jørgensen
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 06:37
Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

Ja, det er ret vildt, men vi må jo bare prøve at følge med. Vi med Yousee går også og afventer, at DVB-C skifter til DVB-C2, men der er vist lidt tid at løbe på endnu.

Mvh. Jørgensen

Klap nu lige hesten lidt, Jørgensen!Big smile Det er S' Gu' dyrt nok i forvejen, med det tvungne YouSee... Vi behøver ikke at skal have nye udgifter på halsen til bokse lige med det første!!LOL
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 10:02
Hej turbo2

Det har du så evigt ret i ;-) Nu har jeg så godt nok altid kun haft grundpakken, da jeg synes, at der er rigeligt der - godt som skidt.

I øvrigt varer det vel ikke så længe, før nye tv har indbygget DVB-C2, for standarden er vel fastlagt?

Mvh. Jørgensen
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 11:36

Hej turbo2

Det har du så evigt ret i ;-) Nu har jeg så godt nok altid kun haft grundpakken, da jeg synes, at der er rigeligt der - godt som skidt.

I øvrigt varer det vel ikke så længe, før nye tv har indbygget DVB-C2, for standarden er vel fastlagt?

Mvh. Jørgensen

TROR nok, der er fastlagt en DVB C-standard, men mon ikke, vi bør tage dette emne op i en kabe-tv-tråd, da denne jo omhandler jordbaseret TV. Egentligt burde det jo være kabeltv, som skulle kaldes "jordbaseret", men det er så en anden side af skagen.Big smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 11:45
.

Redigeret af Kampus - 05-August-2012 kl. 11:48
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Hej turbo2

Mvh. Jørgensen

TROR nok, der er fastlagt en DVB C-standard, men mon ikke, vi bør tage dette emne op i en kabe-tv-tråd, da denne jo omhandler jordbaseret TV. Egentligt burde det jo være kabeltv, som skulle kaldes "jordbaseret", men det er så en anden side af skagen.Big smile
DVB-T er "luftbaseret TV". Så du kan roligt benævne kabel som jordbaseret

En go' ting, Kampus, men T'et i DVB T, står jo for Terrestrisk, som kommer fra ordet Terra, der betyder Jord.Smile så der er i den grad nogen, som har misforstået noget... Men ja - kabeltv BURDE kaldes DVB T.

DVB T skulle så ændres til DVB A - så "A" står for Air...

Redigeret af turbo2 - 05-August-2012 kl. 11:52
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 11:55

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hej turbo2

Mvh. Jørgensen

DVB-T er "luftbaseret TV". Så du kan roligt benævne kabel som jordbaseret

En go' ting, Kampus, men T'et i DVB T, står jo for Terrestrisk, som kommer fra ordet Terra, der betyder Jord.Smile så der er i den grad nogen, som har misforstået noget... Men ja - kabeltv BURDE kaldes DVB T.

DVB T skulle så ændres til DVB A - så "A" står for Air...
Jeg opdagede selv fejlen med google. Og ja det er dybt frustrerende at det hedder "det forkerte"LOL

Redigeret af Kampus - 05-August-2012 kl. 11:56
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emilos88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 14:19
Dit tv kan godt modtage TV2 med boxer ved brug af et modul, bare ikke tv2hd så tv'et kan sagtens bruges :)
Get HIFI or die trying c",
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Emilos88 Emilos88 skrev:

Dit tv kan godt modtage TV2 med boxer ved brug af et modul, bare ikke tv2hd så tv'et kan sagtens bruges :)

Dig, er konen lige blevet meget glad for

Nu havde jeg lige sagt til hende, at vi ikke fik TV2 (HD), men hun er selvfølgeligt ligeglad med HD-kanaler, så vi springer nok på TV2 (SD) via Boxer.

Skal lige have reddet alle kablerne ud after Canal Digital, så kan jeg nok låne et Boxer-kort af nogle venner, og se hvad der er hul igennem til.
Steen
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu