recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4 vs. 8 GB ram
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4 vs. 8 GB ram

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4 vs. 8 GB ram
    Sendt: 05-August-2012 kl. 16:52
Min onkel klager over han oftere og oftere er begyndt at se "badebolden" loade på hans early 2011 MacBook Pro. Han kører altid mange programmer åbne og Safari har altid mange faner kørende. Sådan arbejder han.
Han har så tænkt at installere det nye OS X ML som clean så han kan få renset ud. Han har endda købt en SSD disk som en kollega hjalp ham med, lol. Han går helt amok. Så spurgte han mig i går om han samtidig ville kunne mærke nogen forskel ved at få 8 GB ram i maskinen i stedet for de 4 GB han har? Hvad siger I?
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 16:59
Jo, jeg tror også det vil hjælpe med mere ram.

Men det er spild af tid at lave en clean install af ML, efter min mening. Jeg startede med Snow leopard, installerede Lion oveni, og nu Mountain Lion oveni igen. Det virker som om der ER ryddet op, min iMac starter hurtigere med det samme antal ikoner oppe ved uret.

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 17:06
Okay, men det var fordi han skal jo installere ML på den nye SSD disk, og ved ikke lige hvad hans plan er.
Men kan man installere ML som en ny installation eller installerer den bare oven i Lion?

Fint nok med 8 GB, men hvad med 16? Er det overkill?

Redigeret af ladiesman217 - 05-August-2012 kl. 17:07
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 17:13
Jeg ved han har Lion på en DVD, så kunne han evt. bare installere Lion først og så upgrade til ML?

Hvad er dine specs på din iMac, Brixen?
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jeg ved han har Lion på en DVD, så kunne han evt. bare installere Lion først og så upgrade til ML?

Hvad er dine specs på din iMac, Brixen?

Lion findes vist ikke på dvd. Snow Leopard var den sidste. Men han kan købe ML i App store og lave en bootbar usb selv. Der er vejledning til det flere steder på nettet.

Min egen er sådan Big smile

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 17:30
Han har selv lavet en boot DVD med Lion på som virker, så det var det jeg mente men det må han om hvad han gider vente på. Disken er jo helt ny, men det var da smartest at lave en boot USB pen først så, og så bare installere ML direkte på den nye disk!

Du har også 16 GB hukommelse, det er ulækkert nok men er 8 GB nok til det "normale" brug?
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 17:37
Ja, 8 GB er nok til normalt brug. Jeg har 11 GB tilgængelig nu (grøn i Aktivitetsovervågning), og iMac'en har kørt siden kl. 8:30, og jeg har også Photoshop åbent + flere andre programmer.

Jeg opgraderede til 16, fordi det var billigt.

Redigeret af Brixen - 05-August-2012 kl. 18:10
Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 17:47
Okay, har lige tjekket hans og den har 500 MB fri med grønt skrift ud af 4 GB så måske det ville hjælpe med 4 GB mere. Takker
          
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 18:16
Jeg havde selv samme problem med min imac.. men det bliv løst med nogle ram.. jeg købte selv 16 gb for pris forskelen er meget lille fra 8 til 16...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 18:32
Jeg har fundet:

2x 4 GB (8 GB) til 389 kr.
2x 8 GB (16 GB) til 899 kr.

Begge er fra Crucial.

Jeg synes nu ikke den prisforskel er så lille igen, men det er måske bare mig... 
          
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jeg har fundet:

2x 4 GB (8 GB) til 389 kr.
2x 8 GB (16 GB) til 899 kr.

Begge er fra Crucial.

Jeg synes nu ikke den prisforskel er så lille igen, men det er måske bare mig... 

Jeg har 4x4GB ram i min så det er lidt billigere end 2x8GB.. Men hvis der kun er plads til 2, er det selvfølelig lidt sværtSmile

Men fik nok formuleret mig lidt forkert.. jo det koster dobbelt så meget.. det er mere det at 3-400 fra eller til er ikke så megetSmile
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 18:44
Ja, 4 x 4 er billigere :-)

Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu