|
4 vs. 8 GB ram |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-August-2012 kl. 16:52 |
Min onkel klager over han oftere og oftere er begyndt at se "badebolden" loade på hans early 2011 MacBook Pro. Han kører altid mange programmer åbne og Safari har altid mange faner kørende. Sådan arbejder han.
Han har så tænkt at installere det nye OS X ML som clean så han kan få renset ud. Han har endda købt en SSD disk som en kollega hjalp ham med, lol. Han går helt amok. Så spurgte han mig i går om han samtidig ville kunne mærke nogen forskel ved at få 8 GB ram i maskinen i stedet for de 4 GB han har? Hvad siger I? |
|
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jo, jeg tror også det vil hjælpe med mere ram.
Men det er spild af tid at lave en clean install af ML, efter min mening. Jeg startede med Snow leopard, installerede Lion oveni, og nu Mountain Lion oveni igen. Det virker som om der ER ryddet op, min iMac starter hurtigere med det samme antal ikoner oppe ved uret. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Okay, men det var fordi han skal jo installere ML på den nye SSD disk, og ved ikke lige hvad hans plan er.
Men kan man installere ML som en ny installation eller installerer den bare oven i Lion? Fint nok med 8 GB, men hvad med 16? Er det overkill?
Redigeret af ladiesman217 - 05-August-2012 kl. 17:07 |
|
|
|
![]() |
|
Jeg ved han har Lion på en DVD, så kunne han evt. bare installere Lion først og så upgrade til ML?
Hvad er dine specs på din iMac, Brixen?
|
|
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Lion findes vist ikke på dvd. Snow Leopard var den sidste. Men han kan købe ML i App store og lave en bootbar usb selv. Der er vejledning til det flere steder på nettet. Min egen er sådan ![]() ![]() |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Han har selv lavet en boot DVD med Lion på som virker, så det var det jeg mente
![]() Du har også 16 GB hukommelse, det er ulækkert nok
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Ja, 8 GB er nok til normalt brug. Jeg har 11 GB tilgængelig nu (grøn i Aktivitetsovervågning), og iMac'en har kørt siden kl. 8:30, og jeg har også Photoshop åbent + flere andre programmer.
Jeg opgraderede til 16, fordi det var billigt. Redigeret af Brixen - 05-August-2012 kl. 18:10 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Okay, har lige tjekket hans og den har 500 MB fri med grønt skrift ud af 4 GB så måske det ville hjælpe med 4 GB mere. Takker
![]() |
|
|
|
![]() |
|
McNiklas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: 4100 Ringsted Status: Offline Point: 1691 |
Jeg havde selv samme problem med min imac.. men det bliv løst med nogle ram.. jeg købte selv 16 gb for pris forskelen er meget lille fra 8 til 16...
|
|
![]() |
|
Jeg har fundet:
2x 4 GB (8 GB) til 389 kr. 2x 8 GB (16 GB) til 899 kr. Begge er fra Crucial. Jeg synes nu ikke den prisforskel er så lille igen, men det er måske bare mig...
|
|
|
|
![]() |
|
McNiklas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: 4100 Ringsted Status: Offline Point: 1691 |
Jeg har 4x4GB ram i min så det er lidt billigere end 2x8GB.. Men hvis der kun er plads til 2, er det selvfølelig lidt svært ![]() Men fik nok formuleret mig lidt forkert.. jo det koster dobbelt så meget.. det er mere det at 3-400 fra eller til er ikke så meget
![]() |
|
![]() |
|
Ja, 4 x 4 er billigere :-)
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |