|
IR kabel til min forstærker. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-August-2012 kl. 23:51 |
|
Hejsa.
Som jeg har fortalt i min bio-tråd, så har jeg i dag en Yamaha RX-V 771, som jeg er virkelig glad for. Jeg overvejer dog en større omrokering af møblerne derhjemme, så jeg kan få mit av-udstyr lidt af vejen. Jeg kan se bag på min forstærker at den har både indgang og udgang til IR, så er spørgsmålet bare hvilke IR-øjner jeg skal købe. Jeg har fundet nogle ting på av-connection, men ved dog ikke om det er de rigtige. Det drejer sig om følgende: http://www.av-connection.dk/?PGr=3327&ML=979 Som skal i IR in og som selvfølgelig skal modtage signalere og hænge hende ved tv'et http://www.av-connection.dk/?PGr=2133&ML=979 Som så skal i IR out, og sende signalerne videre til de andre enheder, som også bliver gemt væk Er jeg helt galt på den, eller vil de virke fint til mit projekt? Desuden tror jeg ikke det første kabel er langt nok til at nå fra tv og hen til det skab som udstyret skal være i. Men jeg kan se at det er helt almindelig stereo jack i den ene ende, vil en forlænger som en af de her virke?: http://www.av-cables.dk/minijack-forlaenger/ På forhånd tak for hjælpen ![]() Redigeret af Nagash - 10-August-2012 kl. 00:09 |
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Er du sikker på at ind- og udgangene er til infrarød? På min Onkyo står der også IR ved blandt andet en indgang men det er ikke til infrarød men istedet deres eget navn for en måde deres egne produkter kan få hinanden til at tænde/slukke osv.
|
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Ifølge min manual kan de bruges til begge dele. Den nævnes også i forbindelse med zone 2, så vil mene at den virker.
Edit: Men nej, jeg er da langt fra sikker. Hvis det ikke er tilfældet, så er der jo noget helt andet jeg skal kigge efter... Redigeret af Nagash - 10-August-2012 kl. 03:18 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19890 |
|
Det vil måske virke - også med forlængerkabel
Det tror jeg så til gengæld ikke vil virke. De kreæver en del strøm og jeg tror ikke at udgangen i forstærkeren er til andet end at putte et kabel i og så føre signalet videre til endnu et stykke udstyr med input. Klaus |
||
![]() |
||
renep ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 230 |
|
Som jeg ser de henviste IR extender links, så er de begge sendere, bare forskellige fabrikater. Du mangler altså en modtager.
Iflg. manualer skulle det kunne lade sig gøre, da man både kan serieforbinde flere Yamaha apparater OG sende signaler til eksterne enheder. Jeg ville forsøge med det komplette sæt, der ligner en mus, og så sætte Yamahaen imellem modtager og senderdiode. |
||
![]() |
||
|
Jeg læser nemlig også manualen som om det både er til link mellem Yamaha produkter og til at videresende IR-kommandoer. Men hvis jeg vælger den der ligner en mus, skal jeg så have den store mus til at stå fremme?
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19890 |
|
Ja, så hellere købe denne:
http://www.av-connection.dk/?PGr=5003&ML=979 Har du "tid nok", så ender du ud med en Beo4 + B&O modtager og en lintronic boks..... :-) Klaus |
||
![]() |
||
renep ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 230 |
|
Ja, en IR modtager indeholder noget følsomt forstærker-elektronik og skal også strømforsynes, så den kan ikke blive helt lille, hvis det skal være simpelt.Hvis du er vaks med loddekolben skulle det være muligt at købe selve den lille modtager med indbygget forstærker der sidder i det meste grej (eller lodde den ud af en defekt sat-modtager fx.), lodde en ledning på, selv bikse en strømforsyning sammen, og endelig en buffer der kan sende til Yamaha'en. Så er selve øjet kun ca. 15*15*15mm og kan let skjules.
Måske kan du skille "musen" ad og flytte modtageren, hvis den er lavet integreret (så er der typisk en lille metalkasse udenom til at skærme den, og kun 3-4 "ben" i printet under kassen.
|
||
![]() |
||
|
Du har helt ret - så skal man bare lige finde ud af hvor lange de enkelte ledninger er, eller om der også skal købes forlængere.
|
||
![]() |
||
|
Hehe.. Den samtale har vi haft før Klaus ;)
|
||
![]() |
||
|
Men som jeg forstår billedet på side 69 i manualen: http://download.yamaha.com/api/asset/file/?language=da&site=dk.yamaha.com&asset_id=52180 Så ser det da ud til at der er indbygget elektronik i selve forstærkeren. Billedet ligner i hvert fald bare en ledning med en IR diode i enden. Både i modtager og sender enden.
|
||
![]() |
||
|
For mig at se, er det ud til at ledningen meds at alt ender i en "sort prik" , der skal symbolisere sender og modtager. Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |