|
Elektrisk støj gennem HDMI |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
runehl ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-August-2012 kl. 20:57 |
|
Hej
Jeg har lige lavet mit første medie center, og mens medie centeret virker fint så sender pc'en så meget støj gennem HDMI kablet at tv'et til tider ikke kan vise billedet. Hvis jeg kigger på bit fejl niveauet via TV'et indbyggede fejlsøgning så stiger det helt vildt når jeg sæter hdmi kablet i og pc'en er tændt. Mit udstyr er Samsung 8005 tv og en Zotac ID82. Spm. er om man kan få et filter eller på anden måde reducere støjen?? Nogen der har en god ide??
|
||
![]() |
||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Nu husker du vel at slukke for det hele når du roder med hdmi stik?
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
|
Biledet der kommer gennem HDMI kablet? Gætter på at det er dit antennesignal der går fløjten? Er din computer jordet? Er dit tv jordet (evt gennem fællesantennanlæg)? Er dit HDMI kabel ordentligt skærmet? Klaus |
||
![]() |
||
runehl ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8 |
|
Gode spm. Klaus :-) - det er når pc'en er tændt så forstyrrer det tv signalet ved at skyde støj ind i antennesignalet. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Sørg nu for alt i verden(!) for, IKKE at sætte HDMI-stikket i TV'et, mens TV og PC er tændt! Der er MEGET stor risiko for, at du derved brænder dit HDMI-board i TV'et af. Som Klaus skriver er det muligt at din PC får "jord" gennem TV'et, når du forbinder de to. Prøv at tage strømmen fra begge dele, forbind dem herefter med HDMI. Sæt derefter strøm til begge. Start PC'en op og slut af med at tænde for TV'et. Hvad sker der så? M.v.h.
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Om du så købte et guldkabel, med diamanter i begge ender, så gør det ingen forskel. Et HDMI kabel overfører digitale signaler, så et kabel købt i Harald Nyborg, eller i Fona, gør ingen forskel (bortset fra prisen). Der kan være noget med afskærming, men det er ikke relevant for normale brugere
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
|
Vend endelig tilbage - jeg tror desværre ikke at det hjælper.... Klaus |
||
![]() |
||
|
Frank: Jeg forsøgte at fjerne antenne og hdmi kablet mest muligt fra hinanden - og kunne set at bitratefejl ved tv modtagelse var lav så det er altså ikke selve forbindelsen der laver rav i den (som jeg troede til en start).
Når jeg flytter hdmi kablet tættere på antenne kablet blev bitratefejl øget hvilket for mig indikerer at der indstråles støj så jeg vil nu forsøge mig med bedre kabler og starter med hdmi da jeg mener at have forstået at ferrit fjerner den højfrekvente støj omkring kablet (vel fordi det er en spole der "æder" den) og næste skridt ville være at købe noget bedre antennekabel og stik end dem jeg bruger i dag. Jeg er såen set enig i at et bedre HDMI kabel ikke giver bedre billede hvis det man har er godt nok til at håndtere den ønskede båndbredde - men jeg tro rmit problem er at det digitale støjer i den analoge antenne del. Anyways - det må komme an på en prøve (og jeg er forsøgskaninen) Tak for jeres engagerede svar - fedt med dette forum |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Det bedste ville være at fjerne al støj fra de andre kabler. Sæt ferritkerner på elkabler og brug et dobbeltskærmet antennekabel. Så tror jeg det er ligegyldigt hvilket HDMI du har.
|
||
![]() |
||
|
Det er nok nærmest dit antennekabel der er "skidt". Køb et ordentligt skærmet og sørg for at det er termineret rigtigt i hver ende. Klaus |
||
![]() |
||
|
Hjælper absolut intet - overhovedet. Klaus (uddannet i elektrisk støj) |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |