recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elektrisk støj gennem HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elektrisk støj gennem HDMI

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
runehl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juni-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runehl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Elektrisk støj gennem HDMI
    Sendt: 08-August-2012 kl. 20:57
Hej

Jeg har lige lavet mit første medie center, og mens medie centeret virker fint så sender pc'en så meget støj gennem HDMI kablet at tv'et til tider ikke kan vise billedet.

Hvis jeg kigger på bit fejl niveauet via TV'et indbyggede fejlsøgning så stiger det helt vildt når jeg sæter hdmi kablet i og pc'en er tændt.

Mit udstyr er Samsung 8005 tv og en Zotac ID82.

Spm. er om man kan få et filter eller på anden måde reducere støjen??

Nogen der har en god ide??
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 21:00
Nu husker du vel at slukke for det hele når du roder med hdmi stik?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af runehl runehl skrev:

Jeg har lige lavet mit første medie center, og mens medie centeret virker fint så sender pc'en så meget støj gennem HDMI kablet at tv'et til tider ikke kan vise billedet.

Biledet der kommer gennem HDMI kablet?

Gætter på at det er dit antennesignal der går fløjten?
Er din computer jordet?
Er dit tv jordet (evt gennem fællesantennanlæg)?
Er dit HDMI kabel ordentligt skærmet?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
runehl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runehl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 22:51
Gode spm. Klaus :-) - det er når pc'en er tændt så forstyrrer det tv signalet ved at skyde støj ind i antennesignalet.

Testede lidt videre og det er nok HDMI kablet der ikke er godt nok, så nu har jeg bestilt et bedre? i hvertfald lidt dyrer med ferrit i begge ender som skulle tage støjen. Jeg vender tilbage med resultatet når jeg har prøvet det af.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 23:20

Gode spm. Klaus :-) - det er når pc'en er tændt så forstyrrer det tv signalet ved at skyde støj ind i antennesignalet.

Testede lidt videre og det er nok HDMI kablet der ikke er godt nok, så nu har jeg bestilt et bedre? i hvertfald lidt dyrer med ferrit i begge ender som skulle tage støjen. Jeg vender tilbage med resultatet når jeg har prøvet det af.

Sørg nu for alt i verden(!) for, IKKE at sætte HDMI-stikket i TV'et, mens TV og PC er tændt! Der er MEGET stor risiko for, at du derved brænder dit HDMI-board i TV'et af.

Som Klaus skriver er det muligt at din PC får "jord" gennem TV'et, når du forbinder de to. Prøv at tage strømmen fra begge dele, forbind dem herefter med HDMI. Sæt derefter strøm til begge. Start PC'en op og slut af med at tænde for TV'et. Hvad sker der så?

M.v.h.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 23:23

Om du så købte et guldkabel, med diamanter i begge ender, så gør det ingen forskel. Et HDMI kabel overfører digitale signaler, så et kabel købt i Harald Nyborg, eller i Fona, gør ingen forskel (bortset fra prisen). Der kan være noget med afskærming, men det er ikke relevant for normale brugere
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 23:26

Vend endelig tilbage - jeg tror desværre ikke at det hjælper....

Klaus
Til top
runehl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér runehl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 23:29
Frank: Jeg forsøgte at fjerne antenne og hdmi kablet mest muligt fra hinanden - og kunne set at bitratefejl ved tv modtagelse var lav så det er altså ikke selve forbindelsen der laver rav i den (som jeg troede til en start).

Når jeg flytter hdmi kablet tættere på antenne kablet blev bitratefejl øget hvilket for mig indikerer at der indstråles støj så jeg vil nu forsøge mig med bedre kabler og starter med hdmi da jeg mener at have forstået at ferrit fjerner den højfrekvente støj omkring kablet (vel fordi det er en spole der "æder" den) og næste skridt ville være at købe noget bedre antennekabel og stik end dem jeg bruger i dag.

Jeg er såen set enig i at et bedre HDMI kabel ikke giver bedre billede hvis det man har er godt nok til at håndtere den ønskede båndbredde - men jeg tro rmit problem er at det digitale støjer i den analoge antenne del.

Anyways - det må komme an på en prøve (og jeg er forsøgskaninen)

Tak for jeres engagerede svar - fedt med dette forum
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 23:33
Det bedste ville være at fjerne al støj fra de andre kabler. Sæt ferritkerner på elkabler og brug et dobbeltskærmet antennekabel. Så tror jeg det er ligegyldigt hvilket HDMI du har.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 23:38

Når jeg flytter hdmi kablet tættere på antenne kablet blev bitratefejl øget hvilket for mig indikerer at der indstråles støj så jeg vil nu forsøge mig med bedre kabler og starter med hdmi da jeg mener at have forstået at ferrit fjerner den højfrekvente støj omkring kablet (vel fordi det er en spole der "æder" den) og næste skridt ville være at købe noget bedre antennekabel og stik end dem jeg bruger i dag.

Det er nok nærmest dit antennekabel der er "skidt". Køb et ordentligt skærmet og sørg for at det er termineret rigtigt i hver ende.

Klaus
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Sæt ferritkerner på elkabler

Hjælper absolut intet - overhovedet.

Klaus
(uddannet i elektrisk støj)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 23:51
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Sæt ferritkerner på elkabler

Hjælper absolut intet - overhovedet.

Klaus
(uddannet i elektrisk støj)
Så det er spildt at de rent faktisk sidder fastmonteret på mange apparatledninger?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu