|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
![]() Sendt: 29-Juli-2006 kl. 09:02 |
Jeg forstår det simpelthen ikke !!! - Når jeg sætter mit MCE-Mediecenter (3+ fra small-pc) på stand-by lukker det fint ned MEN ca 5 min efter starter det op igen af sig selv Jeg har 2 andre computere med XP som styresystem. De er i kontrolpanelet sat op på nøjagtig samme måde som MCE ( under stømstyring) der er sat "aldrig" på alle steder og "aktivér dvale" er aktiveret. På de 2 XP computere virker stand-by fint !! Hvad kan der være galt ??? |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Suk, Suk !!! MCE er ikke så god til Stand By, men det du her nævner er ikke "standard problemet" med MCE, så jeg tror der er noget andetr der forhindrer den i at holde sig på Stand By. Normal problemet med MCE er at den ikke kan vende tilbage til Stand By efter planlagte hændelser (optagelser eller hentning af EPG). Prøv evt. at gå ind i hændelsesloggen for at se hvad der fik den til at "vågne" Kontrolpanel>Administration>Logbog og kik her på de forskellige kategorier for at se hvem der er "synderen" Nu skriver du noget om aktiver Dvale, men dvale og Stand By er to vidt forskellige ting, også fra PC til PC. Nogle ældre PCer kan ikke (fornuftigt) gå i Standby, og må defor gå i Dvale istedet. Så du kan ikke bare sammeligne opsætningen på forskellige PCer, medmindre de er ens. Din PCs BIOS skal supportere S3 Standby før det er fornuftigt at benytte Standby, ellers skal du benytte Dvale (Hibernate) Forskellen på Dvale og Standby er: Dvale: Hele hukomelsen bliver skrevet ud til et område på harddisken, PCen slukkes, der bruges kun strøm til kontrollamper. Det tager lidt tid at komme igang igen idet det hele skal hentes ind fra harddsiksen igen, men hurtigere end at starte fra bunden. Man kan slukke maskine helt og komme tilbage hvor man var. StandBy: Hele hukommelsen forbliver intakt, men CPUen kører ned på lavest mulige aktivitetsniveau og kan dermed starte op på få sek. Man kan ikke slukke maskinen, idet alt hvad der var kørende "dør" hvis det mister strømmen. |
|
![]() |
|
ajaj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 442 |
![]() |
Det eneste jeg kan se inde i log-bogen er under "system": Her er en masse tjenester jeg ikke kender der, som der står ,skifter tilstand til "KØRER". Men jeg kan ikke se hvem eller hvad synderen er !! Jeg nævnte iøvrigt kun det med dvale for at udtrykke at samtlige indstillinger er ens under "Strømstyring" på samtlige af mine tre computere. Men MCE'en reagerer anderledes end de andre. Jeg tror du har ret i at der er et eller andet der for computeren til at starte, - men jeg kan ikke finde ud af hvad Jeg har deaktiveret "dvale", men der er ingen forskel, dyret starter af sig selv igen dog allerede efter 1 min !!!
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
I Logbog under application, er der nogen hændelser der har MediaCenter som kilde på nøjagigt det tidspunkt hvor maskinen "vågner"?
|
|
![]() |
|
![]() |
Desværre, - de sidste hændelser fra mediecentret under application er 1) afhentning af programguiden og 2) næste planlagte afhentning af programguide. Der står intet om hverken at computeren går på standby eller at den vågner igen, og der er ikke noget der fortæller om et bestemt program eller andet på tidspunktet hvor computeren går på standby eller starter op igen!!!! Står der noget om det i din log ?? Redigeret af ajaj - 31-Juli-2006 kl. 17:48 |
|
![]() |
|
![]() |
Nej jeg har det ikke, men det er nok fordi jeg ikke efterlader maskinerne i Standby/Dvale, da MCE ikke kan finde ud af at lukke efter sig. Du har vel ikke etableret noget "Wake On Lan"? Har du fornuftig antivirus/firewall? Prøv at cleare alle logs ved at "fjerne alle hændelser". Derefter prøv igen, når den så selv starter op så gennemgå alle logs. |
|
![]() |
|
MichaelMCE ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() |
Jeg har på min egen maskine haft problemer med at holde maskinen i standby. Jeg har fundet ud af at servicen 'windows-billedscanning' (Windows Image Acquisition service) får maskinen til at starte op. Jeg har prøvet at deaktivere den og det ser ud som om at det har hjulpet. Jeg ved ikke om du bruger en xbox360 som extender? Men den service der starter med extenderen, har jeg også haft lidt problemer med. Og har også deaktiveret den. Det er dog lidt besværligt da man selv skal starte den manuelt for at få extenderen til at virke... |
|
![]() |
|
![]() |
En af de ting der starter op under " system" i logbogen er netop Windows Image Acquisition service. - Hvor slår man den fra ??? Jeg har ingen "wake on lan" ( hvor kan man iøvrigt se om der er sat en til som standard. I Bios'en står der disable.),- og jeg bruger kun AVG antivirus samt windows egen Firewall samt ad-aware på denne maskine. Redigeret af ajaj - 01-August-2006 kl. 10:03 |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg forstår nu ikke at den skulle være problemet, den kører også hos mig, uden problemer. Sætter jeg min maskine i dvale/standby strter de ikke op før tidspunktet for optagelse eller opdatering af EPGen Men måden at gøre det på er: Kontrolpanel>Administration>Computer Adminisatration>Tjenetser og Programmer>Tjenester Dobbeltklik på Windows Image Aquisition Skift starttype til Deaktiveret Det betyder at du ikke længere for en dialogbox op der spørger dig hvad du vil, når f.eks. et digitalt kamera tilsluttes Windows egen firewall er nok lige i underkanten. Jeg ville nok gardere mig bedre, f. eks. med Zonealarm Redigeret af MCenterFreak - 01-August-2006 kl. 16:46 |
|
![]() |
|
ziphnor ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 306 |
![]() |
Generelt skal man holde øje med hvad der vækker computeren af standby. Kig under system enhederne og tjek hvilke enheder der kan vække computeren. Det kan feks. være at netværkskortet er sat til at vågne op ved netværkstrafik.
|
|
![]() |
|
![]() |
#Ziphnor Det er fakstisk det vi er igang med og ajaj har skrevet at Wake On Lan er disabled i BIOS, så jeg går ud fra at der så intet sker ved netværksaktivitet. |
|
![]() |
|
![]() |
Man tror faktisk det er løgn !!! Efter at have prøvet lidt forskellige indstillinger i "Strømstyring" i kontrolpanelet uden at det hjalp, satte jeg til sidst alt tilbage til udgangspunktet nemlig "aldrig" i samtlige katagorier og jeg havde ikke deaktiveret Windows Image Aquisition. -Hvad skete så ??!!! - Pludselig virker skidtet !!!! Men,men,men,træerne vokser ikke ind i himmelen. Computeren kan nu gå i standby med mce fjernbetjeningen og blive der (perfekt). Men ca. hver 3.gang kan jeg ikke få den til at vågne igen ??? Eneste måde at vække den på er at holde powerknappen inde et stykke tid indtil jeg kan hører at computeren "rigtigt" slukker, herefter kan jeg så tænde computeren normalt Redigeret af ajaj - 01-August-2006 kl. 18:16 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |