recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV til dame på 90år
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV til dame på 90år

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV til dame på 90år
    Sendt: 12-August-2012 kl. 12:51
Ok, jeg har behov for lidt inspiration/hjælp til at finde et tv til en gammel dame på 90år.

Hun har i dag et ændre Phillips 28 tommer billedrørstv, som i hvert fald er 20 år gammelt. Som midlertid løsning har vi sat en Sagem 60 boks op, så hun kan se alle kanaler i sin pakke - det har ikke været den største success, så nu skal hun have et tv hvor alt kan betjenes fra samme fjernbetjening

Hun hører ekstremt dårligt og har i dag sin yousee Sagem 60 tilsluttet et teleslyngeanlæg
TV er via YouSee og evt. via Boxer fremadrettet. Synet fejler ikke noget.

Det vigtigste er, at betjeningen er så nem som det kan lade sig gøre. Det vil sige store tydelige knapper på fjernbetjeningen og helst ikke flere end højst nødvendigt i forhold til daglig betjening. Normalt er jeg selv stor fortaler for at billedekvalitet er vigtigt, men jeg er lige ved at sige, at det næsten er ligegyldigt i denne sammenhæng.

Hun har en eller anden ide om at Phillips er verdens bedste mærke og Samsung er noget fanden har skabt - men det er jeg nu ligeglad med i denne sammenhæmg, så alle bud er velkomne.

Vi taler 32-40 tommer og nok nærmere de 32. Større er helt sikkert optimalt, men når man er 90år, så skal et fjernsyn ikke fylde ret meget mere end det altid har gjort.

Jeg har en ide om at vi ligger på 4-6000kr i prisniveau. Tror jeg får svært ved at få hende til at ofre mere, men hvis der er noget der virkelig taler for det, så lad mig høre.

Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 13:01
Køb for Guds skyld ikke et Philips til hende. Forklar hende at De gode TV nu hedder Panasonic LOL

Så find et Panasonic plasma til en pris hun kan betale. De er alle gode nok, og opfylder betingelsen for nem betjening. Ved det fra min Far, der er 92, og praler af sit 42" Panasonic X10 til alle og enhver.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 13:21
Jeg ville skynde mig i Bilka og købe dette 42" til hende.

http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/Philips/Philips%2042%20LED%20TV%2042PFL3007T--01101200250(Purchase_Other_DS)?intcmpid=forside_top2_12uge32_Philips42LCD

Hvis hun mener at Philips er det bedste, og vi nok kan blive enige om at hun ikke har 6/6 på synet, så er det her et ganske udemærket TV. Det har både DVB-C og T2, og ja Philips kommer ikke ind i min stue, men jeg er 100% sikker på at Michael Meyerheim ser bedre ud på 42" end i 32" især hvis man sidder nogle meter fra TV'et. En anden fordel er at tekst TV står tydligere.

Så ud i Bilka, og så lad personlig preference stå tilbage.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 13:26
Så må man håbe at kvaliteten hos Philips er blevet bedre, jeg synes efterhånden jeg har hørt nogle eksempler på Philips tv som er blevet defekte alt for hurtigt.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Køb for Guds skyld ikke et Philips til hende. Forklar hende at De gode TV nu hedder Panasonic LOL

Det kan vi sagtens blive enige om under normale omstændigheder. Men tror det helt ærligt er lidt ligegyldigt i denne sammenhæng. Det vigtigste er at hun kan bruge sit tv - og vi ikke skal forbi i tide og utide for at hjælpe med at skifte kanal og andre besale ting :)

Det er ikke et krav, at der står Phillips på. Jeg søger det tv med den nemmeste betjening.
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Så må man håbe at kvaliteten hos Philips er blevet bedre, jeg synes efterhånden jeg har hørt nogle eksempler på Philips tv som er blevet defekte alt for hurtigt.

Til en dame på 90 kan vi nok blive enige om det hverken skal holde 5, 10 eller 15år.

Er lige ved at sige, at hvis det holder 3år og betjeningen er i top på nuværende tidspunkt, så kan hun også købe et nyt om 3år - uanset mærke.

Det vigtigste er hun kan bruge sit tv, og ikke om det er super kvalitet, om der generelet er lav fejlrate på mærket/modeller eller om det vil holde de næste 10år
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 13:43
Mærkelig indstilling, at fordi folk er oppe i årene skal de nøjes med det ringeste. Når hun er blevet 90 år er der en overvejende sandsynlighed for at hun også runder de 100 år Wink
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg ville skynde mig i Bilka og købe dette 42" til hende.

http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/Philips/Philips%2042%20LED%20TV%2042PFL3007T--01101200250(Purchase_Other_DS)?intcmpid=forside_top2_12uge32_Philips42LCD

Hvis hun mener at Philips er det bedste, og vi nok kan blive enige om at hun ikke har 6/6 på synet, så er det her et ganske udemærket TV. Det har både DVB-C og T2, og ja Philips kommer ikke ind i min stue, men jeg er 100% sikker på at Michael Meyerheim ser bedre ud på 42" end i 32" især hvis man sidder nogle meter fra TV'et. En anden fordel er at tekst TV står tydligere.

Så ud i Bilka, og så lad personlig preference stå tilbage.

Angående synet så kan jeg bare sige, at nogle mennesker ser det de VIL se :)

Jeg kigger nærmere på skærmen, selvom jeg ikke tror vi får en 42 tommer op derinde

Ellers er der eventuelt også dette:

Nu er jeg inde i Phillips navngivning af modeller, men denne ser ud til at være en enten nyere eller "større" model - bare i 32 tommer.
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 13:50

Så find et Panasonic plasma til en pris hun kan betale. De er alle gode nok, og opfylder betingelsen for nem betjening. Ved det fra min Far, der er 92, og praler af sit 42" Panasonic X10 til alle og enhver.

Så har du ikke læst mine indlæg.

Hun skal have det bedste ud fra et betjeningsmæssig synspunkt - om det så er på bekostning af hvad der ellers er af kvaliteter på en skærm er sekundært.

Alternativet er, at hun IKKE kan se tv.

Phillips kom kun på banen fordi det er det hun selv ønsker, men som jeg også skrev er det på ingen måde et krav.

Redigeret af tobywan - 12-August-2012 kl. 13:51
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af tobywan tobywan skrev:

Så har du ikke læst mine indlæg.

Hun skal have det bedste ud fra et betjeningsmæssig synspunkt - om det så er på bekostning af hvad der ellers er af kvaliteter på en skærm er sekundært.

Alternativet er, at hun IKKE kan se tv.

Phillips kom kun på banen fordi det er det hun selv ønsker, men som jeg også skrev er det på ingen måde et krav.
Skriver jo også at Pansonic opfylder betingelserne for nem betjening. Fj.btj. har store taster til det der skal bruges i det daglige: Kanalskift, Volume og tænd og sluk.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 13:54
Hej Tobywan.

Udover 200Hz så er det Smart TV delen du får der. Den tror jeg nok vi begge kan blive enige om ikke gør en stor forskel for hende.

Er hun til at lokke ud i Bilka, eller sidder hun helst hjemme. Jeg er sikker på, at en 42" ikke vil skræmme, hvis hun har et 28" billedrørs TV. Vi taler jo ikke om den store forskel i størelse. og op på væggen, så fylder det ingenting.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2012 kl. 14:43
Jeg synes nu hverken Panasonic eller Samsung hører til de nemmeste TV rent betjeningsmæssigt.

Philips har en meget overskuelig menu, det samme har Sony. Så grib fat i hende og hjælp hende ud og se på TV.

Tror ikke hun går så højt op i isf,CMS og hvad man ellers praler med at kende til Wink. Husk at tjekke for teleslynge tilkobling (ved ikke om alle TV har mulighed for dette).

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu