|
TV til dame på 90år |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-August-2012 kl. 12:51 |
|
Ok, jeg har behov for lidt inspiration/hjælp til at finde et tv til en gammel dame på 90år.
Hun har i dag et ændre Phillips 28 tommer billedrørstv, som i hvert fald er 20 år gammelt. Som midlertid løsning har vi sat en Sagem 60 boks op, så hun kan se alle kanaler i sin pakke - det har ikke været den største success, så nu skal hun have et tv hvor alt kan betjenes fra samme fjernbetjening Hun hører ekstremt dårligt og har i dag sin yousee Sagem 60 tilsluttet et teleslyngeanlæg TV er via YouSee og evt. via Boxer fremadrettet. Synet fejler ikke noget. Det vigtigste er, at betjeningen er så nem som det kan lade sig gøre. Det vil sige store tydelige knapper på fjernbetjeningen og helst ikke flere end højst nødvendigt i forhold til daglig betjening. Normalt er jeg selv stor fortaler for at billedekvalitet er vigtigt, men jeg er lige ved at sige, at det næsten er ligegyldigt i denne sammenhæng. Hun har en eller anden ide om at Phillips er verdens bedste mærke og Samsung er noget fanden har skabt - men det er jeg nu ligeglad med i denne sammenhæmg, så alle bud er velkomne. Vi taler 32-40 tommer og nok nærmere de 32. Større er helt sikkert optimalt, men når man er 90år, så skal et fjernsyn ikke fylde ret meget mere end det altid har gjort. Jeg har en ide om at vi ligger på 4-6000kr i prisniveau. Tror jeg får svært ved at få hende til at ofre mere, men hvis der er noget der virkelig taler for det, så lad mig høre. |
||
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Køb for Guds skyld ikke et Philips til hende. Forklar hende at De gode TV nu hedder Panasonic
![]() Så find et Panasonic plasma til en pris hun kan betale. De er alle gode nok, og opfylder betingelsen for nem betjening. Ved det fra min Far, der er 92, og praler af sit 42" Panasonic X10 til alle og enhver.
|
||
![]() |
||
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4010 |
|
Jeg ville skynde mig i Bilka og købe dette 42" til hende.
http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/Philips/Philips%2042%20LED%20TV%2042PFL3007T--01101200250(Purchase_Other_DS)?intcmpid=forside_top2_12uge32_Philips42LCD Hvis hun mener at Philips er det bedste, og vi nok kan blive enige om at hun ikke har 6/6 på synet, så er det her et ganske udemærket TV. Det har både DVB-C og T2, og ja Philips kommer ikke ind i min stue, men jeg er 100% sikker på at Michael Meyerheim ser bedre ud på 42" end i 32" især hvis man sidder nogle meter fra TV'et. En anden fordel er at tekst TV står tydligere. Så ud i Bilka, og så lad personlig preference stå tilbage.
|
||
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
|
Så må man håbe at kvaliteten hos Philips er blevet bedre, jeg synes efterhånden jeg har hørt nogle eksempler på Philips tv som er blevet defekte alt for hurtigt.
|
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
|
Det kan vi sagtens blive enige om under normale omstændigheder. Men tror det helt ærligt er lidt ligegyldigt i denne sammenhæng. Det vigtigste er at hun kan bruge sit tv - og vi ikke skal forbi i tide og utide for at hjælpe med at skifte kanal og andre besale ting :) Det er ikke et krav, at der står Phillips på. Jeg søger det tv med den nemmeste betjening.
|
||
|
||
![]() |
||
|
Til en dame på 90 kan vi nok blive enige om det hverken skal holde 5, 10 eller 15år. Er lige ved at sige, at hvis det holder 3år og betjeningen er i top på nuværende tidspunkt, så kan hun også købe et nyt om 3år - uanset mærke. Det vigtigste er hun kan bruge sit tv, og ikke om det er super kvalitet, om der generelet er lav fejlrate på mærket/modeller eller om det vil holde de næste 10år
|
||
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Mærkelig indstilling, at fordi folk er oppe i årene skal de nøjes med det ringeste. Når hun er blevet 90 år er der en overvejende sandsynlighed for at hun også runder de 100 år
![]() |
||
![]() |
||
|
Angående synet så kan jeg bare sige, at nogle mennesker ser det de VIL se :) Jeg kigger nærmere på skærmen, selvom jeg ikke tror vi får en 42 tommer op derinde Ellers er der eventuelt også dette: Nu er jeg inde i Phillips navngivning af modeller, men denne ser ud til at være en enten nyere eller "større" model - bare i 32 tommer.
|
||
|
||
![]() |
||
|
Så har du ikke læst mine indlæg. Hun skal have det bedste ud fra et betjeningsmæssig synspunkt - om det så er på bekostning af hvad der ellers er af kvaliteter på en skærm er sekundært. Alternativet er, at hun IKKE kan se tv. Phillips kom kun på banen fordi det er det hun selv ønsker, men som jeg også skrev er det på ingen måde et krav.
Redigeret af tobywan - 12-August-2012 kl. 13:51 |
||
|
||
![]() |
||
|
|
||
![]() |
||
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 4010 |
|
Hej Tobywan.
Udover 200Hz så er det Smart TV delen du får der. Den tror jeg nok vi begge kan blive enige om ikke gør en stor forskel for hende. Er hun til at lokke ud i Bilka, eller sidder hun helst hjemme. Jeg er sikker på, at en 42" ikke vil skræmme, hvis hun har et 28" billedrørs TV. Vi taler jo ikke om den store forskel i størelse. og op på væggen, så fylder det ingenting.
|
||
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
|
Jeg synes nu hverken Panasonic eller Samsung hører til de nemmeste TV rent betjeningsmæssigt.
Philips har en meget overskuelig menu, det samme har Sony. Så grib fat i hende og hjælp hende ud og se på TV. Tror ikke hun går så højt op i isf,CMS og hvad man ellers praler med at kende til ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |