|
Mangler kanaler på en frekvens |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
trikker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 314 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-August-2012 kl. 12:47 |
Sønnike har et TV på sit værelse hvor der mangler enkelte kanaler, jeg har så sporet mig frem til at det er kanaler der ligger på 770MHz (bl.a. MTV HD og DisnHD) ifølge dette: http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm. Jeg har gået antenne systemet igennem, og det er dobbeltskærmede kabler alle steder (der er strømpe og folie i kabler), alt er samlet med F-konnektorer i min 8-splitter, resterende "huller" er lukket med slutmodstande. Alle kabler fra dåser til TV er hjemmelavede med dobbeltskærmede kabler og HF-tætte stik. Jeg har kontrolleret at de vægdåser der er sløjfedåser, har slutmodstand monteret. Signalvej: Skab ved vej -> antenneforstærker -> 8-fordeler -> udtag -> TV Udstyr: Yousee TV Antenneforstærker: TC L 20 8-fordeler: Comega LLT 8-15 Vægstik: Div. Triax dåser. TV der er problem med: Toshiba 40" 40LV685DN TV'et er i sin tid købt i TDC-butikken, medfølgende en USB-stik og 2stk. A4-sider med anvisning, da man skulle opdatere FW for at kunne bruge Yousee-clear. Jeg har efterfølgende prøvet at opdatere fjernsynets FW, ved at hente denne på Toshibas hjemmeside, men den vil ikke godtage filen (sandsynligvis pga. det er en "custom FW" der er på nu). Jeg har ingen problemer med disse kanaler på andre DVB-C modtagere (Grundig TV, HD-Homerun, Yousee STB 3106). Jeg synes nu jeg har prøvet alt, er der nogen herinde der har nogen ideer til at løse problemet ? Redigeret af trikker - 12-August-2012 kl. 16:20 |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du prøvet at tilslutte et TV ( som du ved virker ) til vægudtaget på sønnik's værelse ?
Hvis det også virker der er der ikke noget galt med antenneinstallationen. Eller prøv at tilslutte Toshiba TV'et til et udtag i f.eks. stuen, er fejlen der stadig må der være noget galt med TV'et. NB. hvad er det for en "custom FW" der er på nu ?
|
|
![]() |
|
trikker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 314 |
Jeg har haft Yousee-boksen tilsluttet til fjernsynet, men kunne heller ikke få det til at virke, da jeg så tog den fra, så virkede det pludselig på TV'et, indtil dagen efter ???? Jeg har haft skiftet antennedåsen, det virkede heller ikke, skiftede tilbage igen og så virkede det, indtil dagen efter ??? Jeg mistænker den USB-stik der fulgte med for at indeholde en "custom firmware" (software), men er ikke sikker derfor er det nævnt i "__". De kopi-sider der fulgte med USB'en har overskriften: "Kun for Yousee clear kunder" Fjernsynet er et Toshiba 40LV685 på kvitteringen men på kopisiderne er det beskrevet som 40LV685DN Alle andre kanaler viser middel -> stærk signal, og BER 0 ifølge fjernsynet. Redigeret af trikker - 12-August-2012 kl. 15:03 |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
Den der "TC L 20" er den ikke ret gammel ? Og hvad er det for en fordeler ? Tror måske du skulle prøve at udskifte de to med en nyere type hvor forstærker og fordeler er en enhed F.eks. en Triax http://www.av-cables.dk/antenneforstaerker/triax-ghv-24-e-antenneforstaerker-4-vejs-16-db.html NB. lav en ren "stjerne fordeling" og drop de grene af antenneanlægget hvor du har sløjfedåser
|
|
![]() |
|
Jeg har stjernefordeling, men nogle af dåserne er sløjfedåser, dog termineret med en slutmodstand. 8-fordeleren er en: Comega LLT 8-15 (er opdateret i 1. post) Den fordeler har ikke nok udgange og en tilsvarende med 8 koster vel i nærheden af 1000,-. Det er jeg villig til at give, jeg skal bare vide at det er fejlen før jeg betaler. Redigeret af trikker - 12-August-2012 kl. 16:21 |
|
![]() |
|
Fejlsøgning er svært, nogle gange er man nød til at udskifte dele for at finde fejl. Jeg ville opdatere til ny forstærker/fordeler og lave en ren "stjerne fordeling" uden sløjfedåser. NB. hvorfor er der slutmodstand på dine sløjfedåser ? + kan der stilles på en gain på TC L 20'ern ?
|
|
![]() |
|
Først og fremmest, tak fordi du prøver at hjælpe mig. Fejlsøgning er svært, det vil jeg give dig helt ret i, jeg vil bare ikke ofre 1000,- hvis det viser sig at være vægudtaget f.eks. Kan man demontere vægudtaget, forlænge kablet med F-konnektorer og så køre det direkte i TV'et ? Der er monteret slutmodstand i klemmen der fører videre. Der sidder en plast skrue på siden jeg har skruet helt op for, jeg tror det er justerbar forstærkning, er det det samme som gain ? Jeg har skrevet i TV forummet fordi alle de andre kanaler ser ud som om alt er i orden, men du mener måske det stadig væk godt kan være antennesystemet ? |
|
![]() |
|
Hvis du bruger sløjfedåser som slutdåser så skift dem ud, selvom der er modstand på sløjfesignal.
Kør ikke signal direkte fra fordeler til TV, der skal være en slutdåse. Dit gain kan også være skruet for højt op, prøv at skrue helt ned og lav en ny søgning på TV. Hjælper det ikke så skru gradvis op og lav nye søgninger
|
|
![]() |
|
NB.
justerbar forstærkning, er det det samme som gain ? Ja men du mener måske det stadig væk godt kan være antennesystemet ? Sikkert
|
|
![]() |
|
Alle kanalerne ligger på ca. 3/4 i styrke, men det kan måske stadig godt være overstyring. OK, jeg må igang, det lyder som noget der kommer til at tage tid, med alle de søgninger, øv. |
|
![]() |
|
Ja, hvis du ikke vil udskifte med nyt Up-To-date udstyr så må du igang.
Men jeg ville kraftigt overveje at investere i nyt. Især at få de der sløjfedåser væk. NB. hvor mange steder har du udtag ?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |