|
Hotspotting ? |
Besvar |
Forfatter | |
kfcofir
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 635 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-August-2012 kl. 14:07 |
Hola..
jeg har hele tiden haft lidt hotspotting på mit lærred, et 90" Multibrackets Framed Projection Screen Deluxe som jeg tænte det kunne jeg nu " nok godt " leve med.. men tænkte i forbindelse med mit tidligere indlæg LINK og et par andre sider herinde samt andre forum's at man kunne nedsætte hotspotting med et gråt lærred, så jeg besluttede at det var ikke i den dyre ende ca 1000.- bobs for et Multibrackets M Grey Plus Extra Cloth Men nu er det blevet helt vildt.. nu har jeg en stor " sol " øverest i billedet som har en meget lysere farve .. min projekter er en Epson EH-TW3200 som leverer en super billede ellers.. Hvad kan/skal jeg gøre her ? Kan/skal jeg sende lærred tilbare på returretten ? |
|
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
|
|
Precious
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har et tilsvarende lærred som dit første lærred (blot med motor), og kan sagtens følge dig i hotspotting problemet. Jeg mener faktisk ikke at det er en "fejl" på lærredet så jeg tror du vil få problemer med at sende det tilbage. Personligt er jeg ikke så generet af det, problemet er faktisk kun synligt på en hvid baggrund. Jeg tror du skal op i et noget dyrere lærred for at komme af med problemet (Lissau). Næsten alle billigere lærreder lider under samme sygdom.
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hotspotting er ikke afgjort af dugens "farve", dvs om den er hvid eller grå. Hotspotting er afgjort af dugens direktivitet. Jo højere relative gain (som skal ses i kombination med "farven", så den absolutte gain som er dét der som regel oplyses, siger ikke noget om direktiviteten). Jo mere dugen sender lyset tilbage hvor det kom fra, jo højere lysstyrke og (i et ikke-mørklagt rum) kontrast får du - prisen for dette er at den højere direktivitet giver ulemper som for eksempel hotspotting. Med andre ord, hvis du vil have et hotspot-frit lærred, så skal du finde ét uden direktivitet - og det kan du desværre som regel ikke læse dig til i specifikationerne om en dug har. Kort sagt: Du er blevet for kræsen til at købe billige discount-lærreder på nettet.
|
|
kfcofir
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Holbæk Status: Offline Point: 635 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men nu hvis man " ikke " kan læse sig helt til de direktivitet ud fra specifikationerne så er man vel lidt på den.. Jeg tænker man bestiller et Lissau, Screen Excellence, DNP eller Stewart over nettede og man oplevere hotspoting her.. så er der vel heller ikke nogen returret ? Hvor stiller det så " Os " forbrugere ? skal vi skifte lærred eller projekter indtil vi finde den optimale løsning uden hotspoting ( kone kaldte det for skruen uden enden hihi.. men det er det jo altid i min verden.. ) Eller kan man opstille sig til Uden hotspoting, kalibrere sig ud af det eller .. |
|
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
|
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Otto J har helt ret.
Men hvordan er din Epson EH-TW3200 billed indstilling, jeg ser mange som vælger den dynamiske indstilling fordi de syntes der skal "fuld knald" på farver og lys. Jeg ser film på rec709 og sport på normal indstilling på min projektor. Så prøv at skrue ned og se om det hjælper NB. har dog ikke hotspotting på mit lærred selvom det er forholdsvis billigt ( det er gain 1.0 )
Redigeret af Pony65 - 08-August-2012 kl. 14:13 |
|
stridsvognen
Guld medlem Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1064 |
Funktioner
Tak(0)
|
http://qualityscreen.dk/Prøv at ring til ham her... Han er helt oppe på tæerne med hensyn til service.. sikker på han kan anbefale et lærred, som ikke har problemet.
Jeg købte mit sidste lærred der..
|
|
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Undskyld, jeg har ikke holdt øje med tråden så jeg så ikke dit spørgsmål (tak for pb). For at starte bagfra: Du kan ikke kalibrere dig ud af hotspotting hvis lærredet har det. Opstilling kan mindske det, men så skal projektoren sidde samme sted som dit hoved, og det er lidt upraktisk... Og det fjerner det ikke. Men en stor del af svaret er, at du netop IKKE bare skal bestille et lærred over nettet. "Jer" forbrugere skal tage fat i en fagmand der ved hvad han taler om - og jeg siger ikke at det nødvendigvis skal være mig - og få en ordentlig og professionel rådgivning, og købe det af ham. Så kan du brokke dig hvis du får noget andet end dét du bad om (hvis det er en dygtig nok fagmand, så får du _præcist_ hvad du bad om). Du rammer faktisk lige præcist én af mine allerstørste kæpheste (flere af dem faktisk!) At betale ekstra for en kompetent (!) fagmand vil meget ofte spare dig for penge i sidste ende, og ofte give dig et bedre resultat end du troede muligt, i stedet for "bare" at opfylde dine forventninger. Det er klart, det kræver at du stoler på den fagmand. Men det er den anden kæphest: Hvordan kan det være at folk stoler på råd de får fra totalt ukendte almindelige forbrugere i et internet-forum, hvor man ikke ved om folk overhovedet nogensinde selv har set de produkter de anbefaler eller om de bare siger videre hvad de selv har læst i et forum engang - men man tør ikke stole på fagmanden med mange års erfaring bag sig? Det forstår jeg ganske enkelt ikke (det er ikke rettet mod dig, bare generel brok) Men at snakke med fagmanden behøver altså heller ikke bare være at lægge det fuldstændigt over i armene på ham. Fagmanden vil kunne forklare dig præcist hvad det er i lærrederne der giver hotspottingen, og vise dig lærredsprøver på de relevante duge. Så kan du se med egne øjne hvad forskellen er, og evt. prøve at holde dem op foran dit eget lærred derhjemme. Når du har været dén seance igennem, så får du et lærred der kan være for livet hvis du vil.
|
|
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
En uddybning: at få erfaringer fra andre brugere er som regel meget velment, men i denne sammenhæng er der et par problemer: for det første så har forskellige mennesker forskellige kvalitetskrav. Det som én kalder fuldstændigt rent og skarpt og uden hotspotting, er for en anden ubrugeligt. For det andet er der det problem med discountlærreder at forskellige batches ofte bruger helt forskellige duge. Så fordi én har fået en hotspotfri dug, kan du ikke altid regne med at få den samme selv om du bestiller samme model. En del af det at købe en mærkevare, er at du ved hvad du får.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |