|
Crown Itech 6000 |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-August-2012 kl. 15:10 |
Hej
er der nogle der kender denne Effekt forstærker. For og imod Vh |
|
JakobSkaarup
Pause fra forummet Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er en forstæker som primært bliver solgt og benyttet til PA. Altså lyd i forbindelse med livekoncerter. Jeg vil umiddelbart ikke bruge den derhjemme da den jo er voldsomt kraftig
|
|
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er PA-udstyr, hvilket generelt kan siges at være råstyrke fremfor lydkvalitet. Det skal altså bare kunne spille højt.
Jeg ved dog brugeren Kim Olsen sværger til Crown, så det er altså meget generelt (ovenstående).
|
|
Stereolab
Guld medlem Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
Funktioner
Tak(0)
|
Til en dedikeret installation gerne med aktive hoejtalere er det toppen af poppen.
Se f.eks. her: http://avforum.no/forum/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer/83511-befs-kompromisslose-hjemmekino-funderer-ny-lerrets-losning-post-5529-a.html Crown ITech er ogsaa populaer paa AVSforum bl.a. de der har de helt store bioer. |
|
Steve Jones
Guld medlem Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Funktioner
Tak(0)
|
Øh, med en aktiv højttaler er forstærkeren indbygget.. hvad vil man så bruge en effekt til?
|
|
Stereolab
Guld medlem Oprettet: 27-Januar-2012 Status: Offline Point: 797 |
Funktioner
Tak(0)
|
Her er som eksempel et aktivt main monitor system fra Dynaudio hvor forstaerkningen og delingen foregaar udenfor kabinettet: http://www.cyberfarm.dk/audio/studiemonitors/dynaudio-acoustics-plm-3a.html Redigeret af Stereolab - 06-August-2012 kl. 18:51 |
|
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
Crown laver rigtig gode forstærkere, og de kan sagtens bruges til hifi.
Lydkvaliteten på moderne PA-udstyr er fuldt på højde med mere normalt hifiudstyr.
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tror Stereolab mener aktivt delte højttalere. :)
At PA-udstyr kun kan spille højt, er en omgang vås. Eneste man skal være opmærksom på er, at blæserstøjen ofte vil være generende. Jeg stiller gerne op med mine egne Crown amps, hvis nogle tør tage udfordringen op :-) DSP-delen i den omtalte ITech er af virkelig god kvalitet og kan både håndtere aktiv deling samt EQ af højttaleren.
|
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Jonas.
Jeg har som du ved også hørt Crown spille godt og HØJT. Sidst hjemme hos dig. Men jeg skal til Esbjerg i Weekenden og købe denne ITECH. Ved godt den er nogle år Gamel men nypris Kontra brugt pris forstår jeg ikke. Troede derfor det måske var en model der havde problemer. Nå men jeg handler nok. Tak for Respons. Vh Carsten |
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Så fik jeg denne Crown.
Når man først for lært alle de muligheder der er Og jeg har ikke forstået det hele endnu Kan man næsten ikke undgå at det kommer til at passe Sammen Den skal kun spille fra 30-800Hz. Men sikke dog et overskud denne Crown har. Lige meget hvor højt der spilles bevare den detaljer og Ro Og lyden er ren og klar. Crown kan kun anbefales også til HiFi. De 4 -15" den styre er der godt nok kommet liv i Men den yder også 3000W i 4 Ohm som disse Jbl også er i Vh Carsten |
|
Hans j
Guld medlem Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad gav du for den ? |
|
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg betalte 9000kr
Alt var med Kasse manuel Cd og div. Har set på en del Crown og nogle af dem så ud som om der var kastet med dem. Denne her er næsten som ny at se på og ifølge SoftWare er den været Tændt i Næsten 800 Timer. Men set i lyset af nypris er 9000 vel ok. Vh Redigeret af LASSENCAD - 16-August-2012 kl. 18:09 |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |