recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Epson tw 5900
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Epson tw 5900

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Epson tw 5900
    Sendt: 08-Juni-2012 kl. 18:47
Hej

Er der nogen der kan anbefale hvilken billede indstillinger der
Er bedst på tw 5900? For kender
Intet til de begreber der er så kunne være dejligt hvis nogen
Vil dele deres indstillinger eller henvise til en side

På forhånd tak
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 00:45
Anyone? Kan bare ikke få billedet til at se HD agtigtnud. For det meste er den alt for lys, selvom jeg skruer ned for lysstyrken.
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2012 kl. 00:55
Og de mørke scener er alt for mørke - men måske har det noget at gøre med at det er via Mac mini at det bliver afspillet?
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 07:25
Er der ingen der har den samme projektor og der vil dele i
Indstillingerne?
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-December-2008
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 13:51
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 17:15
hej
det har jeg forsøgt men det er som om ingen har tw5900. Har fundet ud af at den hedder 3010 i usa og fundet lidt til den , men ikke rigtigt noget jeg kan forstå
Til top
Webmonkey Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Webmonkey Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2012 kl. 16:51
Hej Irma,

Man kan ikke bare sådan kopiere andres indstillinger til projektorer og TV. Der er alt for mange variable - især rum og lærred.

Du kan købe en kalibrerings BD, som du kan bruge som reference til at lave de korrekte indstillinger.

In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2012 kl. 17:17
@ Webmonkey og andre der evt. kender svaret.

Hvorfor synes du rummet har noget at gøre med hvordan man indstiller/kalibrerer en projektor? Jeg har set en hel del skrive at man skal tage hensyn til rummet, men der er aldrig nogen der skriver hvad det konkret er man skal tage hensyn til og på hvilken måde. Det eneste jeg kan komme i tanke om er at man kan stille den endelige lysmængde med en manuel iris, men det kan Epson slet ikke? Min TW3200 kan i hvert fald ikke.

Ellers er jeg enig i at man ikke kan bruge andres indstillinger til ret meget og at en kalibrerings BD er et udmærket værktøj til lige at rette lidt til. Min TW3200s "ud af kassen" indstillinger var dog meget tæt på de indstillinger man kan lave med en BD alene, så hvis en tw5900 er lige så tæt på er der ikke ret meget at hente, med mindre man investerer i noget at måle med. Min var stort set så god som man kan få den, uden at have noget at måle med, når man sætter den på cinema (biograf) og sætter farvetemperaturen på 6500k. Hvis man sætter "Epson super white" til "ON" klipper den ikke Hvid over 100% og dæmper lyset en anelse så der bliver plads til at vise 100%+ uden at klippe signalet. Denne indstilling retter også gammaen en smule, så hvis der er lys nok er det en god ide.

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 21-August-2012 kl. 18:37
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu