recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medieafspiller der afspiller alle formater?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Medieafspiller der afspiller alle formater?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ManU_4ever Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Medieafspiller der afspiller alle formater?
    Sendt: 23-August-2012 kl. 22:53
Jeg er lidt på udkig efter en medieafspiller der kan afspille alle formater. Iso, mkv m.fl.

Jeg har lige nu en WD Live TV Hub, men er ikke helt tilfreds med den. Film lagger lidt ved panorering.

Jeg har læst mig til at WD Live TV G3 skulle være en bedre afløser. Denne er dog uden harddisk, men det har jeg sådan set ikke brug for…

Hvad kan der ellers anbefales??
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rktdi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2012 kl. 23:29
Har ikke fundet noget endnu min boxee box ikke vil afspille...
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2012 kl. 23:54
Jeg tror, grunden til, at den lagger ved panoreringer blot skyldes, at du ikke bruger de korrekte video-settings.
Husk at alt materiale skal afspilles med korrekte indstillinger.
Hvad står den til under HDMI-output?
Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-April-2006
Point: 402
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Datamax Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 00:30
Du skal nok op i en Dune HD Smart Model hvis du vil have mærkbar kvalitet forskel de ligger omkring 2kilo alt efter hvilken model du vælger. Har selv en live hub og har ingen problemer med panorering. Dog kunne jeg se forskel da jeg havde en Dune HD Smart D1 hjemme med fordel til Dune men med en 1-2tb hd bliver prisen også x2.  
     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 06:52
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Jeg tror, grunden til, at den lagger ved panoreringer blot skyldes, at du ikke bruger de korrekte video-settings.
Husk at alt materiale skal afspilles med korrekte indstillinger.
Hvad står den til under HDMI-output?
I HDMI output er den sat til Auto.

Jeg afspiller både 1080, 720 og dvd filer på den.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 07:07
synes nu der er så mange ting som spiller ind, med at den lagger ved panorering. Kan også være dårlig encoded film. Så vil den lagge på alle afspillere.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 09:20
Min Fantec afspiller alt incl. undertekster, såvel interne, incl. DVB, som eksterne.

Flemming

Redigeret af fltk - 24-August-2012 kl. 09:21
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 09:33
Dunes små modeller afvikler film ligeså godt som deres Smart-modeller. Både deres 301 og 101 er fine til prisen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 11:52
Inden du overhovedet kigger efter anden afspiller skal vi lige vide om du har en skærm der understøtter 24p afspilning - hvis ikke så er det derfor den lagger ved panorering og så hjælper det ikke med ny afspiller - så skal du først have ny skærm.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Datamax Datamax skrev:

Du skal nok op i en Dune HD Smart Model hvis du vil have mærkbar kvalitet forskel de ligger omkring 2kilo alt efter hvilken model du vælger. Har selv en live hub og har ingen problemer med panorering. Dog kunne jeg se forskel da jeg havde en Dune HD Smart D1 hjemme med fordel til Dune men med en 1-2tb hd bliver prisen også x2.  

Hej.
Da jeg aldrig selv har haft fingrene i en Dune-afspiller, kunne jeg godt tænke mig at høre lidt mere om, hvordan du oplever, at denne har bedre billedkvalitet, da jeg har hørt det omtalt det før.
Det giver ingen mening for mig, da den ved blu ray-rips ikke foretager nogen form for upscaling eller behandling af signalet.
De medie-afspillere jeg har haft fingrene i, afspiller materialet nøjagtigt lige flot, og det er helt på højde med en blu ray-afspiller med skiven i...

Redigeret af Supergris - 24-August-2012 kl. 19:40
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ManU_4ever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Inden du overhovedet kigger efter anden afspiller skal vi lige vide om du har en skærm der understøtter 24p afspilning - hvis ikke så er det derfor den lagger ved panorering og så hjælper det ikke med ny afspiller - så skal du først have ny skærm.
Mit Panasonic TV understøtter 24p med bravour:

Optimeret til Full-HD og 3D
TX-P42ST50Y gør dig helt klar til dagens storslåede højopløste billedoplevelser, uanset om de kommer fra Blu-ray-skiver, standard HDTV eller HD-spilkonsoller som Xbox og PS3. Den ultrahøje 1080p-opløsning matcher HD-materialet perfekt, og hvis dit kildemateriale tilmed kommer i biografstandardens 24 billeder pr. sekund, klarer TX-P42ST50Y også dette i suveræn stil. Materialet vil nemlig blive gengivet med en billedfrekvens på 96 Hz, hvilket giver en langt mere optimal konverteringsproces end de gængse 60 Hz. 
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 19:56
ok super :)

Du siger du har video output sat til Auto på din WDTV live - en mulighed er at den ikke skifter korrekt over til 24p output - prøv at sætte den til 1080p24 manuelt under video output og se om dine film stadig har panorerings fnidder (selvfølgelig forudsat at det er BD rips eller lign. med en framerate på 23.976 eller 24fps du afspiller)

Hvis du afspiller over trådløst netværk er dette også en fejlmulighed, så prøv med trådet netværk.

Blot for at udelukke evt. fejlkilder inden du investerer i en anden afspiller.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu