recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WDTV Live - HDMI Fuckup?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WDTV Live - HDMI Fuckup?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WDTV Live - HDMI Fuckup?
    Sendt: 24-August-2012 kl. 00:04
Hey folkens!

Nu skal i høre, jeg havde for godt 1-1½ år siden købt en WDTV Live 2. Gen.
Efter 6-8 måneder (MAX) begynder den at opføre sig underligt, blive lyserød i skærmbilledet, lyden falder ud osv. til sidst bryder HDMI stikket helt sammen, så jeg går ned til Elmutanten og får mine penge retur.

Så jeg købte mig en WDTV Live 3. Gen. tænkte det var da uheldigt at stikket på den første sku gå i stykker, men shit happens sometimes!

nu er mit problem så, at den nye 3. Gen (som denne gang OS er 6-8 måneder) begynder at lave samme nummer, trykker man på HDMI stikket på bagsiden, eller vrikker lidt i det, så falder signalet helt fra, og derefter kommer retur, lyden falder ind og ud konstant, lyserøde billeder opstår os...

Så nu er det jeg vil høre, om jeg er den eneste der oplever dette, og bare er uheldig at begge versioner jeg har haft har gjort dette, eller om der faktisk er en reel tendens i WDTV Live's produkter til at de opføre sig sådan????
Ikke at produktet er noget lort, det sku et dejligt produkt, men det kan da ikke være rigtigt det bliver ved, og så inden for 6-8 måneder hver gang? Confused

- i så fald at det tendensen, tror jeg passende jeg vil begynde at se mig om efter en ny maskine!
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 1428
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 07:35
Du har vel prøvet at skifte dit HDMI kabel?
Mvh Jesper
Til top
Sukkermand23 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Februar-2012
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sukkermand23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 10:30
Har du prøvet at sætte andre HDMI elektroniske apparater til i de samme HDMI indgange på dit TV så som DVD Afspiller, Bluray Afspiller, PS3, XBOX osv, og skiftet dine HDMI kabler ud???
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 13:02
jeg køre HDMI forbindelsen over min Pioneer VSX-921 normalt, men har både prøvet og skifte kabel, køre den direkte på tv'et, skifte stik på receiveren, og på tv'et, SAMME RESULTAT! og som jeg skriver, når man trykker lidt ned på, eller hiver lidt op i HDMI stikket bag på WDTV Live'en, så oplever man tydeligt de samme udfald som før, det som om det måden at fremprovokere dem på.
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 13:09
Nu vil de fleste producenter nok anfægte, at den korrekte måde at bruge deres produkt på, ikke er at trykke ned på HDMI-stikket samtidigt...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 13:16
i know, men gør det kun fordi det som om der er en løs forbindelse i stikket..
men det var der ikke fra start!
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1490
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 16:04
Hvorfor trykker du på dine kabler, når det fungerer fint???
Jeg har aldrig pillet ved mine, og aldrig oplevet problemer, hverken gen. 1, 2 eller 3.
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Hvorfor trykker du på dine kabler, når det fungerer fint???
Jeg har aldrig pillet ved mine, og aldrig oplevet problemer, hverken gen. 1, 2 eller 3.

Præcis... Lad dem dog være som de er...
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 17:52
i fatter ikke pointen...

jeg trykker normalt heller ikke på mine kabler, men de gange hvor jeg har fået vist lyserød skærm har jeg måtte hive stikket ud og sætte det i igen, for at få det lyserøde til at gå væk, og der fandt jeg ud af ved at der blev rørt en smule ved stikket at det var som om der var en løs forbindelse... (ved min 2. Gen.) samme gør sig åbenbart gældene for 3. Gen.

men det her handler IKKE om hvad jeg gør, eller ikke gør med mine kabler, jeg spørg jer simpelthen til råds om der er andre som har oplevet noget lign. eller om det bare er mig der er uheldig?
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1490
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 18:33
Så er det da godt, at du nu har fået forklaret mere nøjagtigt, hvad problemet er.
Som jeg skrev tidligere, har jeg ikke oplevet problemer. Jeg har været inde og rykke lidt i mit stik ( Kan misforståes ). Ingen problemer her...  :)

Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 19:21
Super! 1 down, many to go :D

og tak for det gode grin, superGRIS! LOL
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 19:37
Hænger HDMI kablet i fri luft bagved elkler har du det sat fast på en eller anden måde?

Har du prøvet med et andet mærke HDMI kabel.

Slukker du for alle enheder når du roder med at trække kablet ud og på plads igen.

Har du tjekket direkte forbindelse fra wd tv til tv og med et andet kabel?
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu