|
Itunes og Qnap Nas |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ChristianTT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-August-2012 kl. 08:37 |
Hej
Jeg har et problem der består i at jeg har anskaffet med en Qnap 119 nas hvorpå jeg har lagt min musik over på sammen med mine apps. I Itunes indstillinger peger jeg på biblioteket på NAS'en, men hver enester gang jeg genstarter computeren (en Mac iøvrigt, hvis det har nogen betydning), så peger itunes på en lokal placering på computeren. Jeg har husket at trykke ok ![]() Nogen ideer til hvordan det kan undgåes ? Mvh Christian |
|
![]() |
|
Scratch ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 54 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du tilknyttet din musik mappe som et netværks drev?
|
|
Silence is golden when you can't think of a good answer.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
NAS mappen, hvor iTunes biblioteket ligger, skal være mountet før du starter iTunes programmet.
Redigeret af Brixen - 26-August-2012 kl. 09:45 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
ChristianTT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-August-2008 Sted: Hillerød Status: Offline Point: 800 |
Jeg ved ikke om det et tilsluttet som en netværksdtev, men det vil jeg tro.
Jeg kan se den ude i højre side under netværk. Hvordan mounter jeg den ???. Vil det sige at jeg skal gå ind på drevet hver gang inden iTunes åbnes. Jeg har i øvrigt lagt biblioteket lokalt på computeren. Det et kun Music og apps der ligger på netværk |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
Drevet skal være synligt, når du starter iTunes. Det lyder som om du bruger Windows, og der ved jeg ikke hvordan man gør. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Jeg bruger nu Lion OS....
Selvom jeg logger ind på NAS'en og "bladre" rundt i mapperne og først derefter starter iTunes, så er resultatet det samme. Under indstillinger og Itunes Media er den hoppet tilbage til standardindstillingen lokalt på computeren. Hvad hulen skal jeg gøre ? |
|
![]() |
|
UPS - så ikke du skrev du havde Mac. Men da iTunes biblioteket lå på QNAP mountede jeg mappen i Login emner. Her er en vejledning: http://www.ehow.com/how_4549984_mount-remote-volume-startup-mac.html Du skal også have AFP slået til på QNAP. Jeg kan ikke huske om der er mere der skal slås til. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Jeg tror faktisk at det hjalp...
Tak for linket. Det var super
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |