recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Itunes og Qnap Nas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Itunes og Qnap Nas

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Itunes og Qnap Nas
    Sendt: 26-August-2012 kl. 08:37
Hej 

Jeg har et problem der består i at jeg har anskaffet med en Qnap 119 nas hvorpå jeg har lagt min musik over på sammen med mine apps.

I Itunes indstillinger peger jeg på biblioteket på NAS'en, men hver enester gang jeg genstarter computeren (en Mac iøvrigt, hvis det har nogen betydning), så peger itunes på en lokal placering på computeren.

Jeg har husket at trykke ok Wink, når jeg har udført ændringen.

Nogen ideer til hvordan det kan undgåes ?

Mvh
Christian

Til top
Scratch Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scratch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 09:36
Har du tilknyttet din musik mappe som et netværks drev?
Silence is golden when you can't think of a good answer.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 09:45
NAS mappen, hvor iTunes biblioteket ligger, skal være mountet før du starter iTunes programmet.

Redigeret af Brixen - 26-August-2012 kl. 09:45
Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 10:30
Jeg ved ikke om det et tilsluttet som en netværksdtev, men det vil jeg tro.

Jeg kan se den ude i højre side under netværk.
Hvordan mounter jeg den ???. Vil det sige at jeg skal gå ind på drevet hver gang inden iTunes åbnes.

Jeg har i øvrigt lagt biblioteket lokalt på computeren. Det et kun Music og apps der ligger på netværk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af ChristianTT ChristianTT skrev:

Jeg ved ikke om det et tilsluttet som en netværksdtev, men det vil jeg tro.

Jeg kan se den ude i højre side under netværk.
Hvordan mounter jeg den ???. Vil det sige at jeg skal gå ind på drevet hver gang inden iTunes åbnes.

Jeg har i øvrigt lagt biblioteket lokalt på computeren. Det et kun Music og apps der ligger på netværk

Drevet skal være synligt, når du starter iTunes. Det lyder som om du bruger Windows, og der ved jeg ikke hvordan man gør.

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 20:24
Jeg bruger nu Lion OS....

Selvom jeg logger ind på NAS'en og "bladre" rundt i mapperne og først derefter starter iTunes, så er resultatet det samme.

Under indstillinger og Itunes Media er den hoppet tilbage til standardindstillingen lokalt på computeren.

Hvad hulen skal jeg gøre ? 
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 10:48
UPS - så ikke du skrev du havde Mac.

Jeg bruger også en QNAP og Mountain Lion. Men nu har jeg flyttet hele iTunes biblioteket tilbage til Mac'en pga. jeg har fået en Apple tv - og der var noget jeg ikke kunne få til at virke ordentligt.

Men da iTunes biblioteket lå på QNAP mountede jeg mappen i Login emner.

Her er en vejledning:
http://www.ehow.com/how_4549984_mount-remote-volume-startup-mac.html

Du skal også have AFP slået til på QNAP. Jeg kan ikke huske om der er mere der skal slås til.

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 21:35
Jeg tror faktisk at det hjalp...

Tak for linket. Det var super
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu