|
Placering af udstyr i teknikskab |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
IrmaN ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-November-2009 Status: Offline Point: 241 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-August-2012 kl. 22:42 |
|
Jeg har et teknikskab der indeholder varmeanlæg m.m. :
http://dl.dropbox.com/u/20953326/Sk%C3%A6rmbillede%202012-08-26%20kl.%2022.36.27.png Der er ingen plade på indersiden af skabet eller hylder - dvs. der er skab "boksen" og så er der væg. Jeg overvejer at placere min router, airport extreme og synolgy NAS i denne skab også - tror i at dette udstyr vil kunne overleve i sådan en skab?
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Smid et termometer derind. Hvis der er over 26-27 grader, bør du finde en anden løsning.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Se Ottos indlæg. Er der for varmt, går det ud over levetiden på dit udstyr.
Men der er vel ikke noget til hinder for at du sætter en hylde op øverst og laver udluftning til den? Klaus |
||
![]() |
||
IrmaN ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-November-2009 Status: Offline Point: 241 |
|
Hvordan kan den udluftning laves?
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
Har du prøvet at smide et termometer ind, som det blev foreslået? Prøv også dette inde på dit loft...
Eller for den sags skyld... Prøv at lægge det på routeren. Denne kan nemt blive 32 grader varm! Er faktisk på vej mod de 35...
Redigeret af turbo2 - 27-August-2012 kl. 17:26 |
||
![]() |
||
|
der bliver først flyttet ind i oktober :-)
|
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9403 |
|
Hvad er der galt med 26-27 grader. Det er da næsten optimalt for diskene
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Ja, det er under den temperatur de opnår i et 20 grader varmt rum, i en NAS. Men en omgivende varme på 30 grader, plus den varme NAS og diske afgiver, så er der nærmere 50 grader inde i NAS'en og den holder kortere.... Klaus |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
Så må vi jo pænt vente på resultatet fra termometret.
![]() |
||
![]() |
||
|
Jup :-) med spænding. Har allerede købt en termometer
|
||
![]() |
||
lks ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-December-2009 Status: Offline Point: 133 |
|
![]() |
||
Precious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
|
Jeg glæder mig til at høre om termometer testen.
Det jeg er bange for er at en temperatur på 27 grader lynhurtig stiger til 35-40 grader når udstyr som router, nas servers, modem sættes op. Jeg skal selv i gang med at bygge hus, og kunne godt tænke mig at få et skab med en blæser, dog har jeg ingen ide om hvordan det bør fungere og om man skal tænke på dette inden hus-byggeri. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |