|
Forslag til HTPC "box" |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Locodk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-April-2011 Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-September-2012 kl. 12:57 |
Hej
Recordere.dk
"Nice but not necessary":
Prismæssigt er midt budget max. 3.000, det er så inkl. en ekstern HD jeg forventer at købe hvis ikke jeg kan finde en med plads til en intern. Indtil videre har tanken faldt på
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre forslag/erfaringer med de forskellige bokse, hvis nogen har erfaringer? Mvh Loco |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis det drejer sig om en PC løsning er funktionalitet jo i høj grad noget med hvilket software man installere.
Det er jo PC-ens force i modsætning til diverse bokse, som har et fast bruger-interface... Umidddelbart kunne du jo blot anskaffe en PC mere (f.eks. en af de mini-PC-er der findes en del af) Den kan det samme som din laptop. Med hensyn til tuner, kunne der vælges en USB-type. Men det kræver support i installeret software.. Det er ikke noget man normalt finder i en PC, men f.ek.s aldi har rent faktisk solgt sådan nogle... (og så er det af betydning hvilken type DVB, der skal modtages (sattelit, kabel eller via alm. antenne). Bokse har fast funktionalitet og her er man nødsaget til at checke funktionerne efter...
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Nu er jeg som jeg skriver ikke så interesseret i selv at skulle sammensætte en PC og installere den :).
Er derfor jeg efterspørger nogen der har erfaring med de her bokse, så man kan udnytte producenternes hardware - og i det tilfælde at de kan skifte software til XBMC, erfaringer med hvordan boksen klarer det.
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Jeg henviser til de færdige miniPC-er. eks. fra Asus, shuttle m-fl.
Windows er installeret og hvis du alligevel ønsker at køre XBMC, så må det installeres, ligesom du skulle på en anden boks, hvor du kun ville udnytte hardwaren...
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Ah, så tror jeg at jeg er med. Det virker som en mulig løsning, men så kan jeg se at jeg i første omgang skal undersøge at hardwaren er kompatibel med XBMC og kan klare HD.
Havde håber der var nogen der kunne diske op med deres erfaringer med diverse pre-made bokses (for min skyld også gerne disse mini-pc'ere), men virker ikke til det er dér folk har forsøgt sig.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Problemet er, at du gerne vil have en tuner indbygget. Ser man bort fra det er der mange medieafspillere der kan opfylde dine krav.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |