recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag til HTPC "box"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forslag til HTPC "box"

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Locodk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-April-2011
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Locodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forslag til HTPC "box"
    Sendt: 02-September-2012 kl. 12:57

Hej Recordere.dk

Jeg har gennem længere tid kørt med et Laptop til TV via HDMI setup, som jeg i grunden er blevet ret træt af (bruger tit laptoppen så skal fumle med kablerne hver gang den skal sættes til igen), og leder derfor efter et mere permanent setup.

Efter søgen på de meget omfattende og sindsygt fede HTPC løsninger folk herinde har kørt med, er jeg dog kommet frem til at en bygselv løsning ikke er sagen, jeg tror det er for dyrt og komplekst for mig at starte ud med.

Tanken var derfor nogle af de "ud af boksen" producerede enheder der findes på markedet.

Krav:

• Skal kunne afspille HD (ikke 3D)
  • Skal kunne hente film fra HD - ekstern eller intern(Jeg stoler ikke nok på mit wifi til at streame det over det, og kan ikke trække LAN kabel til hvor den skal stå).
  • Skal kunne vise subtitles.
  • Skal kunne køre WIFI.
  • Skal have fornuftig boot tid (Jeg slukker mit TV og dertilhørende udstyr på kontakten hver aften, så den kommer ikke til at stå i stand-by hele dagen).

"Nice but not necessary":

• Skal helst kunne køre XBMC (Hvis det naturlige interface er godt nok, vil jeg måske bruge det - men vil rigtig gerne have muligheden for XBMC "just in case").
  • Indbygget HD (Jeg kan sagtens leve med en ekstern HD, men 1 boks mindre at ha stående ville være lækker)
  • TV-Tuner (Mit TV har ik digital tuner, så ville være lækkert hvis den kunne det - jeg har ikke selv fundet en endnu der har muligheden, men hvis nogen kender til en ku det være interessant).

Prismæssigt er midt budget max. 3.000, det er så inkl. en ekstern HD jeg forventer at købe hvis ikke jeg kan finde en med plads til en intern.

Indtil videre har tanken faldt på

• Boxee – Såvidt jeg kan se kan den IKKE køre XBMC, men virker bare udover det som en utrolig lækker boks der kan de andre ting jeg kræver.
  • Asrock – ved at XBMC virker på denne.
  • Apple TV (Jailbrack og XBMC på, jeg er dog ikke helt glad for tanken om at have Apple udstyr stående i min stue)
  • Wester Digital TV Live – Kan ikke køre XBMC men det almindelige interface skulle være ret godt

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre forslag/erfaringer med de forskellige bokse, hvis nogen har erfaringer?

Mvh Loco

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2012 kl. 23:23
 Hvis det drejer sig om en PC løsning er funktionalitet jo i høj grad noget med hvilket software man installere.
Det er jo PC-ens force i modsætning til diverse bokse, som har et fast bruger-interface...

Umidddelbart kunne du jo blot anskaffe en PC mere (f.eks. en af de mini-PC-er der findes en del af)
Den kan det samme som din laptop.

Med hensyn til tuner, kunne der vælges en USB-type. Men det kræver support i installeret software..
Det er ikke noget man normalt finder i en PC, men f.ek.s aldi har rent faktisk solgt sådan nogle...
(og så er det af betydning hvilken type DVB, der skal modtages (sattelit, kabel eller via alm. antenne).

Bokse har fast funktionalitet og her er man nødsaget til at checke funktionerne efter...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Locodk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Locodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 08:49
Nu er jeg som jeg skriver ikke så interesseret i selv at skulle sammensætte en PC og installere den :).

Er derfor jeg efterspørger nogen der har erfaring med de her bokse, så man kan udnytte producenternes hardware - og i det tilfælde at de kan skifte software til XBMC, erfaringer med hvordan boksen klarer det.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 08:57
Jeg henviser til de færdige miniPC-er. eks. fra Asus, shuttle m-fl.

Windows er installeret og hvis du alligevel ønsker at køre XBMC, så må det installeres, ligesom du skulle på en anden boks, hvor du kun ville udnytte hardwaren...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Locodk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Locodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 09:51
Ah, så tror jeg at jeg er med. Det virker som en mulig løsning, men så kan jeg se at jeg i første omgang skal undersøge at hardwaren er kompatibel med XBMC og kan klare HD. 

Havde håber der var nogen der kunne diske op med deres erfaringer med diverse pre-made bokses (for min skyld også gerne disse mini-pc'ere), men virker ikke til det er dér folk har forsøgt sig.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Locodk Locodk skrev:

Havde håber der var nogen der kunne diske op med deres erfaringer med diverse pre-made bokses (for min skyld også gerne disse mini-pc'ere), men virker ikke til det er dér folk har forsøgt sig.

Problemet er, at du gerne vil have en tuner indbygget. Ser man bort fra det er der mange medieafspillere der kan opfylde dine krav.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu