|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
MELC ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-August-2006 Status: Offline Point: 10 |
![]() Sendt: 03-August-2006 kl. 13:56 |
Hej alle, endelig har jeg besluttet mig for at købe en fladskærm. Mit endelige valg ligger mellem Samsungs LE32R72B, og fælleskøbets Toshiba 32 66Z, da de ligger i cirka samme prisleje. Jeg ved godt at mange siger Toshibas er bedre osv. osv., men jeg har set Samsungs i både Elgiganten og Electric City, hvor jeg synes at det almene analoge signal som de kørte med, lavede et særdeles flot billede på dette fjernsyn, ift. Toshibas (afhænger self. af indstillingere osv.) . Udover det er jeg også mere tiltrukket af det designet på denne model (samsung). Fjernsynet bliver nok hovedsageligt brugt til TV-kiggeri, en smule dvd samt XBOX spilning, PC-tilslutning i mindre grad (lidt divx og måske lidt poker) og forhåbentligt lidt PS3 engang i fremtiden. Men netop dette giver anledning til mine bekymringer.. Jeg frygter at Samsungen ikke har nok tilslutningsmuligheder (bl.a. kun 1x HDMI). Hvis vi forestiller os at jeg kobler dvd'en til via Kombonent og Ps3'en til via HDMI og Xbox til via scart, hvad gør jeg så hvis jeg får en DVD med HDMI udgang? Eller for den sags skyld når der kommer HDTV? Skal det ikke tilsluttes via HDMI? det er måske slet ikke muligt at se forskellen på dvd når det kommer til scart vs. komponent vs. HDMI, pga. DVD'ens begrænsede dataindhold? Altså der må jo være en grænse for hvor flot et billede der kan ligge på skiven? Forstår i? Er det mest fornuftigt at satse på Toshibaen med 2xHDMI indgange? Eller er jeg bare alt for hysterisk? Jeg vil hade mig selv for at skulle skifte stik bagpå alt efter hvad jeg har lyst til (ps3, xbox, dvd, osv), som jeg gør med mit nuværende CRT-tv med kun én Scart indgang. Er mine bekymringer ubegrundede? Hvad siger alle i guruer derude? Det skal selvfølgelig siges at jeg også er vild med Toshibas tv, jeg synes bare designet på Samsungen er lidt mere "klasse" Håber i kan hjælpe mig! Hungrer efter en flad På forhånd tak |
|
![]() |
|
Langemor84 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-December-2005 Status: Offline Point: 708 |
![]() |
> MelC. Velkommen til. Jeg vil anbefale dig Toshibaen. Synes den er en anelse bedre på stort set alle fronter i forhold til Samsungen. Dog skulle den ikke være alt for god som PC-skærm (læs andre steder på forummet). Men det er lidt et luksus problem, da begge skærme er gode til prisen. |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() |
Jeg synes ikke du skal lade dit valg være afhængig af hvor mange hdmi-inputs skærmen har, du kan bare købe en hdmi-switcher hvis du får brug for flere hdmi-inputs.
Jeg bruger selv denne model: http://www.livingcinema.nl/catalog/octava-hds5-hdmi-dvi-swit ch-p-182.html Det virker fint. |
|
![]() |
|
![]() |
Okay mange tak. Pawnaldo : Har det ikke nogen indflydelse på kvaliteten så? Jeg har ikke så meget forstand på det stads! Men det kunne være jeg skulle hoppe på Samsungen så? Langemor84: Kan du sige mig noget om fjernbetjeningerne på dem begge.. hehe.. det betyder faktisk en del for mig når jeg køber nyt tv! de må gerne være logiske og handy, med "trykkevenlige" knapper. Hvordan er kanalskift på de to TV? Hurtigt, langsomt? Går ud fra du kender begge tv nogenlunde godt? Redigeret af MELC - 03-August-2006 kl. 14:13 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
Mht. til DVD-afspillere med HDMI, så er svaret ja, der vil være forskel
mellem scart, komponent og HDMI. Der vil sågar være forskel mellem
scart og komponent, fordi sidstnævnte kan spytte progressiv ud, og det
kan scart ikke. HDMI er i en helt anden klasse, da det er digitalt, så
vi helt undgår digital -> analog konverteringen når man ser
DVD-film! Desuden vil HDMI-udstyrede afspillere oftest også spytte 720p
og 1080i ud, altså opløsninger som er meget tættere på skærmens
naturlige opløsning på 1366*768. Skærmen skal derfor selv skalere en
del mindre, så du gerne skulle få et meget bedre billede (selvom
enkelte ville modsætte sig at tilføje en skalering mere, udover den
fjernsynet laver), især hvis afspilleren benytter sig af DCDi fra
Faroudja, f.eks. Denon 1920 eller
Oppo 971.
For "purister" er det optimale enten opskalering via en af de førnævnte afspillere eller en dyr, ekstern scaler, eller blot et rent standard opløsningssignal over HDMI, f.eks. det man kan få ud af en Oppo 970. Det kommer an på hvor god skærmen er til at skalere selv. Redigeret af Naiera - 03-August-2006 kl. 14:23 |
|
![]() |
|
Langemor84 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-December-2005 Status: Offline Point: 708 |
![]() |
> MelC Ingen af tv'ene har specielt gode fjernbetjeninger. Standard Samsung og standard Toshiba. De fungerer selvfølgelig begge to fint, men de er bare ikke noget særligt og lidt kedelige at se på. Der findes næsten ingen tv i dag, der bliver leveret med lækre remotes (undtagen B&O), desværre. Samsung er for langsom for mig til at skifte kanal, men Toshiba's er kun en anelse hurtigere. |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() |
Jeg bruger selv den omtalte hdmi-switch og kan ikke se nogen forskel overhovedet ![]() |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12348 |
![]() |
Det burde der heller ikke være, eftersom det er digitalt alt sammen
![]() Redigeret af Naiera - 03-August-2006 kl. 14:22 |
|
![]() |
|
![]() |
Tusind tak for alle besvarelserne. Men alt i alt så lyder Toshibaen til at blive "anbefalet" direkte og indirekte.. for det er jo skønnest at være fri (så vidt muligt) for den omtalte HDMI-switch (selvfølgelig stadigvæk en mulighed). Æv, men min indre livsstils-dæmon siger at der er lidt mere prestige i at have samsungen til at hænge fremfor Toshibaen! Curse the fashion industry! Nå, jeg må se at få taget mig et valg.. kan se der stadigvæk er 1 ledig plads på Tosh fælleskøbet |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Jamen hvis prestige er vigtigere end billedkvalitet, og din indre livsstils-dæmon mener der er mere prestige i at have Samsung stående - så skal du da klart vælge Samsungen. Der vil ikke være nogen blandt eventuelle livsstils kammerater der kan se forskel alligevel, de vil alle også være forblændet af samme indre livsstils dæmon, og højglanslakkens imponatoreffekt Men jeg kan da fortælle at jeg havde besøg af en af mine egne livsstils kammerater den anden dag, han har et Samsung LE32M61B som jeg har hjulpet ham med at sætte op, og han udtalte at han syntes mit billede var bedre end hans, både via analog tuner og dvd. Det syntes jeg faktisk også, men sagde det selvfølgelig ikke til ham, ville jo ikke gøre ham ked af det, så jeg bortforklarede med bedre antenneforhold, bedre dvd-afspiller osv. Toshibaen benytter iøvrigt selv Faroudja DCDi scaler som Naiera omtaler, så den er ganske god til selv at skalere. Men i sidste ende er det kun dig der kan vurdere hvad du vil blive mest glad for - uanset hvad grunden så er. Redigeret af spawn - 03-August-2006 kl. 15:08 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
ejlersen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
Du kunne også kigge på JVC's 32X70 som der er fælleskøb på. Det er et fantastisk TV og det har også 2xHDMI |
|
Mvh,
Ole ----------------------- Snart JVC LT-32X70 Ejer |
|
![]() |
|
![]() |
Det lyder temmelig frækt. Så burde Oppo 970 være det bedste valg. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |