|
Pioneer BDP-LX91 læser ikke skiven! |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Februar-2012 kl. 21:20 |
Min Pio BD afspiller, som er mere end to år gammel, læser ikke skiverne, og det er ældre film som den tidligere har afspillet. Hvis jeg tager strømmen fra og tænder igen, vil den godt...
Jeg tænker at den måske trænger til en laser rensning. Hvad bruger man til det? Og er det forsvarligt selv at skille afspilleren ad?
|
|
![]() |
|
blurayman-kbh ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 211 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har haft en LX71 og det var rimeligt let at rense den - og du kan sikkert købe noget rensevæske i en HIFI butik
![]() ![]() |
|
Pioneer KRP-600M, kalibreret
BD: OPPO BDP-105D CD: Thule DVA250b Digi II Forstærkersæt: Thule PR350/PA350 Højtallere: GAMUT model L5 + center C5 SUB: Velodyne SPL-1200 Ultra |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Ok, tak for den vejledning. Vil nemlig nødigt ødelægge et kostbart apparat, men vil på den anden side heller ikke betale kassen for at værkstedet bare bruger en vatpind med lidt rensevæske...
![]() |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Køb en ny til 399,-. Du kan ikke se forskel alligevel
![]() |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Køb en ny til 399,-. Du kan ikke se forskel alligevel
![]() Ryger i ?
Tæn engang at min første denon cd afspiller fra 1985 virker endnu, det var kram dengang. Redigeret af SVP03 - 24-Februar-2012 kl. 14:01 |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
![]() Nej vi ryger ikke.
Min Sony CD afspiller klarede også 21 år før den begyndte at te sig. Men det afhænger sikkert også af forbruget... Redigeret af Kampus - 24-Februar-2012 kl. 15:24 |
|
![]() |
|
Og nu laver min BDP-LX91 så noget nyt mystisk.
![]() Jeg var ved at se Toy Story 3, og ca 1time 5min inde står den stille ved et kapitel i flere sek, og kommer så selv igang igen. Det sker flere gange, og den kommer selv igang igen pånær én gang hvor jeg må trykke foregående kapitel for at der sker noget. Og især til rulleteksterne som er ret lange stopper den ustandseligt.
Det skal lige med at siden 24 feb har jeg set adskillige film uden problemer. Redigeret af Kampus - 04-Maj-2012 kl. 20:00 |
|
![]() |
|
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
Fedt eller lignende på skiven (prøv at tørre den godt igennem med en skærmklud) ?
|
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
|
Der kommer ALDRIG en fedtet disc i afspilleren...
|
|
![]() |
|
Nogen der kender et godt værksted til at få skiftet laseren i min Pioneer LX91 i nærheden af Vejle?
|
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Har du prøvet med noget trykluft (dåse) ?
|
|
![]() |
|
Men selv ældre BD'er, skal der 3-10 gange til før de loades. Det lyder som om den laver hurtige rotationer mange gange, inden den så skriver "Can't Play" og "Unknown Disc".
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |