recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer BDP-LX91 læser ikke skiven!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pioneer BDP-LX91 læser ikke skiven!

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer BDP-LX91 læser ikke skiven!
    Sendt: 23-Februar-2012 kl. 21:20
Min Pio BD afspiller, som er mere end to år gammel, læser ikke skiverne, og det er ældre film som den tidligere har afspillet. Hvis jeg tager strømmen fra og tænder igen, vil den godt...

Jeg tænker at den måske trænger til en laser rensning. Hvad bruger man til det? Og er det forsvarligt selv at skille afspilleren ad?
Til top
blurayman-kbh Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blurayman-kbh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 23:25
Jeg har haft en LX71 og det var rimeligt let at rense den - og du kan sikkert købe noget rensevæske i en HIFI butik Smile Bare husk at når den er åbnet - så sluk for strømmen når du har åbnet skuffen når du skal rense laseren. Men min LX71 havde samme problemer og det forsvandt når jeg rensede den - iøvrigt et problem jeg også har med min OPPE på BD skiver Smile
Pioneer KRP-600M, kalibreret
BD: OPPO BDP-105D
CD: Thule DVA250b Digi II
Forstærkersæt: Thule PR350/PA350
Højtallere:
GAMUT model L5 + center C5
SUB: Velodyne SPL-1200 Ultra
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 13:39
Ok, tak for den vejledning. Vil nemlig nødigt ødelægge et kostbart apparat, men vil på den anden side heller ikke betale kassen for at værkstedet bare bruger en vatpind med lidt rensevæske...Wink
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 13:59
Køb en ny til 399,-. Du kan ikke se forskel alligevel Smile
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 14:00
Ryger i ?
Tæn engang at min første denon cd afspiller fra 1985 virker endnu, det var kram dengang.

Redigeret af SVP03 - 24-Februar-2012 kl. 14:01
SVP03
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Ryger i ?
Tæn engang at min første denon cd afspiller fra 1985 virker endnu, det var kram dengang.
Ha ha, der ER altså forskel. Havde en billig Panasonic i 2008 (2700 kr i UKShocked), og der var eddermageme forskel i billedet, da jeg fik min første Pio 51FD afspiller. Og lydkvaliteten fik ellers lige et nøk opad med LX91.

Nej vi ryger ikke.

Min Sony CD afspiller klarede også 21 år før den begyndte at te sig. Men det afhænger sikkert også af forbruget...

Redigeret af Kampus - 24-Februar-2012 kl. 15:24
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 19:59
Og nu laver min BDP-LX91 så noget nyt mystisk. Confused

Jeg var ved at se Toy Story 3, og ca 1time 5min inde står den stille ved et kapitel i flere sek, og kommer så selv igang igen. Det sker flere gange, og den kommer selv igang igen pånær én gang hvor jeg må trykke foregående kapitel for at der sker noget. Og især til rulleteksterne som er ret lange stopper den ustandseligt.

Det skal lige med at siden 24 feb har jeg set adskillige film uden problemer.

Redigeret af Kampus - 04-Maj-2012 kl. 20:00
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 20:41
Fedt eller lignende på skiven (prøv at tørre den godt igennem med en skærmklud) ?
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2012 kl. 21:36
Der kommer ALDRIG en fedtet disc i afspilleren...
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2012 kl. 11:06
Nogen der kender et godt værksted til at få skiftet laseren i min Pioneer LX91 i nærheden af Vejle?
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 23:00
Har du prøvet med noget trykluft (dåse) ?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2012 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Har du prøvet med noget trykluft (dåse) ?
Ja det er prøvet. Men der er kun en meget smal sprække når skuffen er åben, så det er lidt på må og få at puste derind. Tilsyneladende hjalp det lige efter, hvor den efter 25 forsøg endelig åd Hvidsten Gruppen.

Men selv ældre BD'er, skal der 3-10 gange til før de loades. Det lyder som om den laver hurtige rotationer mange gange, inden den så skriver "Can't Play" og "Unknown Disc".
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu