|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
datyfon ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
![]() Sendt: 03-August-2006 kl. 16:06 |
|
Hej. Jeg har en HTPC med Microsoft Mediacenter. I HTPC'en sidder der et Hauppauge pvr150 mce tv kort. Jeg har nu anskaffet mig en Selector hos TDC, så jeg kan få mine kanaler digitalt. Kan selectoren på nogen som helst måde tilsluttet min HTPC, så jeg kan få kanalerne digitalt? Eventuelt på en smart måde igennem tv-kortet? |
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
![]() |
|
Det bedste billede du kan opnå med det valgte udstyr er at slutte Selectoren til S-video indgangen på dit Hauppauge kort. Dette kort kan kun modtage analoge signaler. Flemming |
||
![]() |
||
datyfon ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
![]() |
|
Ok. Skal det sættes op på en speciel måde, så jeg kan se det i MCE? Eller er det bare at plugget s-video kabel i røven af kortet og selectoren, og så får man signalet automatisk? |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
![]() |
|
Du skal vælge S-video indgangen som kanal i MCE. Flemming |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ok.
Nu skal jeg lige forstå det helt korrekt. Er det scart der skal ind i selectoren og s-vhs der skal i tvkortet? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, hvis du har et kabel med scart i den ene ende og S-video/Phono i den anden. Jeg går ud fra at Selectoren understøtter S-video på scartudgangen. Se eventuelt i manualen. Flemming |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Har ikke selv kabel tv, men jeg tror sgu ikke det her kommer til at køre med de instruktioner! |
||
![]() |
||
datori ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
|
Jo det kan godt virke. Du skal koble Scart - udgang - på selector og til S.video/phono på Hauppage. HUSK LYD SKAL OGSÅ MED.. evt fra scart/ til lydindgang på MCE Derefter går du i mediacenter, finder kanalindstillinger, ændrer dem til at køre via settopbox. MCE scanner nu aktive porte på din MCE og er selectoren tændt så skulle den gerne findes. Dernæst søger den efter aktive kanaler. og finder dem på selector. MEN!!!!! det er bedre end via antennen men ikke digitalt. Der findes denne box her.... http://www.digitalt.tv/dvbc/test/firedtv.aspx
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Har som sagt ikke selv en Selector men jeg går ud fra at der vel også skal kikkes lidt på fjernbetjeningen, dvs. den lille IR sender der følger med IR modtageren. Den skal tilsluttes IR modtageren. Senderen skal så placeres således at den kan sende IR kommandoer til din Selector. Under installationen i MCE bliver du spurgt om du har en Settopbox og om du vil lære MCE hvorledes den kan skifte kanaler på denne. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |