|
iTunes og iPhone bacup's |
Besvar |
Forfatter | |
cgmand
Guld medlem Oprettet: 24-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 694 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-September-2012 kl. 13:29 |
På en eller anden måde har min mor formået at slette og nulstille sin iPhone til fabriksindstillinger..?!? Tsk tsk..
Nå men jeg har fået hende guided frem til hvordan man gendanner den fra en backup.. Højre klik på iPhonen under enheder osv.. Men når hun gør dette dukker der kun 3 tidligere backup's op og alle tre fra i dag efter hun fik den slettet.. Men der burde være mange flere for hun har flere gange haft iPhonen tilsluttet hendes Mac ved tethering. Hvor jeg jo så vil mene iTunes starter automatisk op og laver en backup. Så hvorfor er der så ikke flere ? Hun er på Snow Leopard og har desværre ikke haft iCloud backup slået til :( Håber der er en der kan hjælpe, hun er helt ude af den ..:)
|
|
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
|
cgmand
Funktioner
Tak(0)
|
Slet ikke nogen der kan hjælpe her ?
|
|
|
|
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej desværre, hvis ikke der ligger nogen ældre backup når du siger gendan, tjae, så ligger der ikke nogen og så er der ikke rigtigt noget at gøre. iTunes laver ikke en automatisk backup fordi hun har haft den tilsluttet ved tethering.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
cgmand
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar og øv :(
Men hun har tilsluttet den med kabel ved tethering og der starter iTunes automatisk op og så laver den vel også en backup ?
|
|
|
|
Lightyear
Guld medlem Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, du skal selv ind og vælge "Sikkerhedskopier" når den er sat til.
|
|
cgmand
Funktioner
Tak(0)
|
Seriøst ?? Men den skriver da at den sikkerhedskopierer når man bare sætter iphonen til..
|
|
|
|
spawn
Guld medlem Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, den gør ikke noget når du sætter den til udover at komme frem i displayet. Det er først når du trykker synkroniser at den synkroniserer, eller når du klikker på telefonen og vælger sikkerhedskopier at den laver en sikkerhedskopi - har hun ikke gjort det, ja så er der altså ingen sikkerhedskopi og derfor kan du ikke vælge nogen at gendanne.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
cgmand
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har jeg lige sat min iPhone til via USB og så åbner iTunes og den synkroniserer musik/podcast osv.. Men det er måske ensbetydende med at den laver en backup ?
Nogen herinde der har prøvet at erhverve sig en ny iPhone og så gendanne den fra en iCloud backup ? Virker det ok ? Eller var det ikke det hele der kom med ?
|
|
|
|
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24773 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har ikke prøvet at gendanne fra iCloud. Men købte en 4S, satte den til, og så kom alt ind på den nye, uden problemer.
|
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
cgmand
Funktioner
Tak(0)
|
Lyder godt, tak for svaret
|
|
|
|
Bruger udmeldt 8
-- Oprettet: 05-August-2008 Status: Offline Point: 650 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er ret let. Du skal slå iCould backup til på telefonen og lave en sikkerhedskopiering. Husk at du skal være wirefire når du skal sikkerhedskopierer. Når det er gjort vil telefonen automatisk lave en sikkerhedskopi hver gang den er forbundet til wirefire samtidig med at telefonen er tilsluttet strømstik. Herefter skal du på din pc åbne iTunes og klikke på sikkerhedskopiering via iCloud. Så vil den ikke gemme nogle sikkerhedskopi på pc'en.
Hvis og når man så skal gendanne telefonen bliver man spurgt om man vil gendanne fra iCould, hvilket man godt vil hvorefter man får vist alle de sikkerhedskopier der lavet. Man vælger så f.eks den sidste og så begynder gendannelsen. Det eneste der ikke bliver gendannet er musik da vi endnu ikke har adgang til iTunes Match. Derfor skal den gendannes via iTunes på din pc. Dette kan du sætte til at ske trådløst. |
|
erikhangberg
Ny bruger Oprettet: 01-Juli-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 15 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har egentlig heller aldrig benyttet mig af iCloud, men sikre mig til gengæld at den altid "sikkerhedskopierer" ved sync, så jeg ikke havner i samme situation. Så må nok desværre meddele det samme som nogle af de andre, at der nok ikke er så meget at gøre hvis man ikke har nogen ældre backup kopi.
Dog har jeg hørt snak om en person der havde fået slettet et vigtigt billede på hans iPhone engang, som han gerne ville have tilbage. Og der skulle vist være nogle folk der kan "skaffe" sådanne ting tilbage på trods af at man har slettet det fra sin iPhone. Så måske de kan fremskaffe gammelt data fra din mors iPhone også ?
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |