|
Hvilket underlag står jeres gulvhøjtalere på? |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
l_rix
Bruger Oprettet: 22-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 96 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-August-2012 kl. 19:37 |
Hej
Har ikke været så meget herinde på det sidste. Men igår kørte en kammerat og jeg afsted til sjælland efter højtalere og forstærker, for nu skulle der være hifi i stuen.. Forstærkeren blev en Nad c370 og højtalerne blev Dali blue 5005 med Dali blue højtalerkabel :) Det lyder jo kanon godt.. Dog kunne lydstyrken godt være lidt mere rolig i starten.. Synes der kommer meget power når man rør volumen lidt... Men det jeg gerne vil spørge om er hvad jeres højtalere står på? Mine står på nogle skum ben, de sad på ved køb. Men da jeg har gulvtæppe og gulvet ikke er helt plant, står de ikke solidt fast.. Har tænkt på en flise/klinke også vatter det op og sætte højtalerne på dem.. Lige så meget for at aflaste min underbo.. Men hvad vil i anbefale? Og er der nogle der ved om man kan få reservedele til min forstærker. Min hovedafbryder på forstærken er grøn ville gerne have den i sort som på de nyere NAD modeller:) Lasse |
|
bleze
Super bruger Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mine står på 2 gulvfliser som har filt i bunden så de ikke ridser trægulvet og for at dæmpe for vibrationer. Højtalerne er monteret med cones.
|
|
l_rix
Funktioner
Tak(0)
|
Gulvfliser? Mener du klinker til indendørs?
|
|
bleze
Super bruger Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
Funktioner
Tak(0)
|
ja, flinker :) matcher gulvets farve sådan cirka
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
"Flinker" Hvis det virkelig skal batte noget med afkobling fra gulvet, er det da havefliser der skal bruges
|
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1226 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mine står på en betonflise med en lille stak a4 ark under for at undgå ridser i gulvet. Det handler langt hen af vejen om ikke at få gulvet til at "spille" med.
/ask |
|
l_rix
Funktioner
Tak(0)
|
Hmm min kammerat har godt nok også nogle havefliser de står på...
|
|
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
Valhalla VT Feet.
|
|
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og SÅ vil underbo/naboerne synes, l_rix er en flinker fyr, når nu han gerne vil dæmpe vibrationerne!!
|
|
l_rix
Funktioner
Tak(0)
|
Det vil jeg rigtig gerne gider ikke have nogle klager.. Vi har ikke hus endnu og der går nogle år inden det sker.. Så må jeg jo finde på noget.. Må ud til svigerfar og kigge på fliser eller byggemarked:)
|
|
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er også en ekstra gevinst, som du gerne tager med til huset, hvis det skulle gå så vildt: Du opnår en bedre lyd ved at vibrationsdæmpe.
|
|
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2404 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mine står bare på gulvtæppet.
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |