recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hitachi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHitachi

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kasperkopping Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Emne: Hitachi
    Sendt: 03-August-2006 kl. 10:39

Heysan.

Hvordan rater brugerne herinde egentlig Hitashi som mærke? Jeg har hørt, at de laver nogle gode fladskærme - nogle selvfølgelig bedre end andre afhængigt af pris, men de bliver sjældent nævnt, når folk skal anbefale nogle mærker.

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2006 kl. 14:10

>KK

Jeg tror Hitachi har lidt svært ved at komme ind på det europæiske marked fordi navnet har lidt en "bambus"-klang. Det samme problem har Toshiba. Størstedelen af kunder i DK og andre vestlige lande går efter mærker de kender som Philips, Sony, Pioneer, Panasonic osv.

Dette er dog lidt til grin, da stort set alt elektronik bliver produceret i fjernøsten, så alle mærker idag er "bambus"-mærker. Jeg vil personligt også hellere købe noget en fra Korea har sat sammen end en fra Danmark, da de er langt bedre til den slags end os. Se bare hvordan det går når man bestiller tog i Italien !! Var de blevet bestilt i Japan havde vi haft nye IC4-toge overalt i dag.

....og nu for at svare på spørgsmålet....:

Jeg mener Hitachi er et fremragende mærke, der især i deres topmodeller som 42PD9700 udemærker sig. Billedet er næsten ligeså godt som hos Panasonic og Pioneer, og Hitachi er fabelagtigt til Xbox360 og pc brug. Prisen ligger ca. midt imellem tilsvarende skærme fra Pioneer (dyrere) og Panasonic (billigere). Tilgengæld er designet hos Hitachi langt langt flottere end Panasonic og ligeså flot som Pioneer. Så hvis du går lidt op i designet, men stadig vil have et godt billede, så er der ingen fare ved at vælge et Hitachi.

P.S. Lyden i 42PD9700 er også langt bedre end i Pioneer og Panasonic og så er der jo motor i foden, hvilket kan være en lækker feature.

Redigeret af Langemor84 - 03-August-2006 kl. 14:12
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2006 kl. 18:19

Hej!

Jeg tror nu ikke at det har noget med det at gøre.....de fleste herinde kender udemærket HITACHI.....det er en MEGA producent.....teknikken er stort set den samme som var i klubbens Fujitsu Plasma skærme(de har vist nok købt deres plasma afdeling)

I 4 ud af de seneste 5 år,har HITACHI været det bedst sælgende mærke i JAPAN,så..

Næh.....det som er grunden,er nok nærmere at man ved PANA. og Pioneer får et bedre billede,og i det ene tilfælde endda til en lavere pris...og så er det jo ikke så sært,vel?

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2006 kl. 19:26

Der er ingen tvivl om, at de ved hvad Hitachi er i Japan, men hvis du står og hører på alm. danske kunder til daglig (som jeg gør), så er der ikke mange, der tror på andet end Philips, Sony osv. osv. Ligeledes har LG og Samsung haft det svært for nogle år tilbage, men det har dygtig markedsføring og branding lavet om på.

... jeg ved godt Hitachi er en MEGA producent...det behøver du ikke fortælle, men det ændrer ikke på det jeg har skrevet (hvis du altså har læst det....)

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2006 kl. 19:59

Jo-det ændrer det fuldstændigt.

Og lad være med at sammenligne det med Samsung og LG..det er jo en helt anden boldgade-lidt discount,og så er det jo Koreansk-og forholdsvis nye mærker-derfor en tåbelig sammenligning.

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2005
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2006 kl. 20:27

Hehe lidt sjavt

Well tror også det er pga. at Hitachi's plasma skærme ikke er helt så gode som Pana/Pio's tilsvarende. Dermed ikke sagt at det er et dårligt produkt, bare ikke lige så godt.

Personligt synes jeg ikke PD9700 kommer op på Pio's design og Pana's PV600 er nu meget pænt(lyden i pana Pv600 er også ret god).
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu